• Loyden

Hejsan Svejsan del 2

Här kommer vår fortsättningstråd tjejer!

Hoppas på lika mycket skratt,historier,glädje och ibland kanske till och med lite tårar! Och hoppas på att det blir mest glädjetårar i så fall!

Skriver in ett Grattis till vår härliga Pirog som fått sitt efterlängtade lilla mirakel.
    Det lilla miraklet har fått namnet Ella!
    Grattis ifrån oss andra!

• Svar på tråden Hejsan Svejsan del 2
  • Pimpinellan

Får väl skriva nån rad nu när ingen annan tar ansvar!
    Ska på sjukhuset idag och ta blodprov för att kolla TSH-v.c kunde ju naturligtvis inte ta det igår! Får snällt åka till stan fast det är valborg.
    Vi har kört med hemmaförsök denna vecka också-är lite osäker om jag verligen har äl,men maken påstår det! Lite sen äl i så fall,men kroppen blir väl i olag efter alla dess hormoner. Oddsen att det ska lyckas är väl nästan noll,men vi vill inte sumpa nån chans hur liten den än är. Och när jag väl börjat med alla mediciner är det nästan sexförbud. Jag blöder länge och under sprutningen är man sannerligen inte intresserad så svullen och öm och knäpp man blir då.
    Nä,uppryckning här hemma! Ska bli intressant att se hur håret beter sig idag efter klippningen-frisören fönade ut mina lockar,men jag vill ha dom där jag!

Kram och trevlig valborg och första maj!

• Love4cats

Hejsan och hoppas ni alla får en trevlig Valborg också och 1:a maj. Vi sitter ute och solar och dricker kaffe. Snöfri altan *äntligen*. Tänkte plocka undan lite grejer innan våra föräldrar kommer och äter grillat ikväll. Ringde Umeå igår och nu ska läkaren ringa upp på fredag när hon har telefontid. Remissen har inte kommit till Umeå så snart efter utbildningen sträcker jag upp benen i solstolen och tar semester . Har ingen äl denna månad så vi tar det som det kommer . Lycka till hos läkaren Pim! Ska fortsätta här. Bara uppdatera och hoppas ni får en trevlig dag

*Allt har sin tid *
  • Love4cats

Hejsan vänner . Jag fick vara hemma klämdagen också. Skönt! Grillkvällen var trevlig. Vi blev iaf åtta stycken. Igår såg vi film och andades ut. Jag har precis fått samtal av läkaren och remissen är skickad men vi hinner inte börja innan semestern. Däremot ska jag få prova Pergotime i nästa cykel. Är över en vecka sen jag hade senaste mensen och tabletterna ska man börja med på dag 5. Direkt jag får nästa mens ringer jag läkaren igen för då bokar de in blodprov och ul. Svarar jag dåligt på Pergon är det ivf till hösten. De vill inte att jag provar hur många ggr som helst med tanke på resultaten efter operationen. Så antingen svarar kroppen på detta eller så gör den det inte. Lite från mig. Snart helg. Hoppas det fina vädret fortsätter!

*Allt har sin tid *
  • Pirog

hejan!

nu har jag inte skrivit på ett par dar. varit så trött och haft så mycket besök så har inte hunnit ta fram datorn. härligt att se att kämparglöden är uppe:) ska försöka bättra mig och hinna titta in åtminstone en gång per dag;) hoppas ni mår bra

kramar

• Love4cats

Jag glömde ju säga även att jag är förväntansfull inför föräldrautbildningen imorgon. Ska bli spännande att få veta mer. Plockar fram materialet nu. Kul att höra från dig Pirog . Förstår att det är fullt upp. Just ja. Ska ringa Bfa! Kikar in ikväll.

*Allt har sin tid *
  • Pimpinellan

cats: att prova pergo kanske gör susen med tanke på att du har pco. De med pco har mycket lättare att lyckas med IVF också eftersom de har flera ägg redan från början. Lycka till med allt!

pirog: förstår om det är fullt upp med allt,men det är jättetrevligt om du kikar in här ibland!

• Loyden

Hej tjejer!

Cats: Gud va härligt att ni ska ge det ett försök.. Jag är kanonglad för din skull... Vem vet det kanske funkar fint med pergo.. Jag vet iaf en tjej som kommer hålla tummar och tår för dig...

Pimpis: Jag vet en tjej som ska hålla tummar och tår för dig me.. Jag vet att det är kämpigt just nu men vilken superkvinna du är.. Jag är faktiskt imponerad att du orkar kämpa på så hårt och försöker alltid hålla humöret på topp.. Det gör en annan glad i jobbiga stunder!

Ni är underbara båda två och snart, SNART, ska det bli er tur.. Jag hade gjort vad som helst för att ni ska få era små guldklimpar... Längtar verkligen tills den dagen kommer för er! Är det något jag kan göra så hojta, jag gör vad som helst!

Pirog: kul å se dig.. Förstår om det är fullt upp med den lilla sötnosen nu men gud vad glad jag är att du äntligen fått din lilla.. Jag vet att vi alla är superglada för din/er skull!
    Hur går allt? Hur mår DU?

Härligt att vi har en liten med i tråden, och hoppas att det snart blir fler.. Gärna 10 stycken...

Idag ska vi på kalas för min lille brorsson som fyller 4.. Han ska få riktiga fotbolssskor av oss,knäskydd,fotboll,strumpor,shorts,t-shirt och lite smått och gott...
    Herregud, fotbollsskorna kostade 500 kronor, MEN så söta dem var.. Det var det gulligaste jag sett i hela mitt liv.. Jag hade kunnat köpa ett par och ställa i bokhyllan.. Hehe..
    Men att det är så "dyrt" med fotbollsskor till så små knoddar.. Kanske bara är jag som löjlar mig men det kändes dyrt.. Speciellt till så små fötter!
    Sen ska han få en ny fyrhjuling.. Stackarn hade "för stora" fötter så han kunde inte bromsa på den gamla.. Så nu ska han få en ny idag.. Han kommer bli överlycklig.. Han har varit så ledsen för att han inte kan köra.. Och så är det sol och fint väder så han kommer kunna köra den idag..Det blir skojigt!

Nej mina kära nu ska jag nog fixa mig lite.. Å glömde ju säga att min kära mor är superduktig idag och bakar en tårta som är som en grävmaskin för det önskade han sig.. Den har fönster och allt.. Lilla mamsen! Sen blev han ledsen och sa "men mamma, ska inte jag få någon ros på min tårta då???".. Så det klart att det ska vara en ros på den..
    Oj, just det, fixa sig var det.. Och nu hojtar mamma ifrån köket, kanske ska man hjälpa till att färga marsipan.. *ler*

Ha det bäst tjejer och glöm inte att tänka positivt! Allt kommer bli kanon, jag lovar att vi en dag kommer sitta i pimpis trädgård med varsinn liten i famnen..

Kramar ifrån mig! (förlåt om det blev långt)

• Pirog

hejsan mina vänner!

blir inte mycket skrivet för min del nuförtiden. Sitter och ammar nästan jämt(klagar absolut inte). Sen är det ju allt annat som måste fixas.Även om vi inte riktigt hittat rutinerna ännu, har jag mycket svårt att förstå alla andra mammor som hinner sitta här och debattera och skriva hela dagarna. hur gör de? fast klart, det enda jag saknar är att skriva med er, så behöver egentligen inte veta hur de gör, räcker om jag hinner titta in här då och då.
    Cats, hur gick utbildningen?
    väntar med spänning på uppdatering från pimpis, det är väl dags nu igen?
    Loyden, har du ringt privat gyn än?

hoppas ni mår bra

Kramar

• Pimpinellan

Loyden: nån superkvinna är jag verkligen inte! Bara envis och beslutsam och målinriktad när jag väl bestämt mig för nåt. Missmodig en sväng nu igen... Det kommer och går den där pendlan mellan hopp och förtvivlan och det går liksom inte styra hur man ska känna från dag till dag. Känner en otrolig åldersnoja över att fylla 40 i år! 40 år är väldigt sent att få barn och väldigt låga odds att lyckas med IVF.

Pirog: Roligt att du tittar in som sagt! Jag börjar spraya imorron igen så nu behövs det tummar från er alla att jag när tiden är inne får många fler ägg än sist. Fler ägg borde ge nåt bra i alla fall. Om nu inte ett supermirakel skett på hemmaplan,men sån tur har nog inte vi...
    Kram tjejer!

• Pimpinellan

Jag blir VANSINNIG på alla dessa som planerar vilken månad barnet ska födas i! Och lyckas dessutom! Jag sa att det var trams och då blev jag påhoppad av flera stycken. Samma visa varje gång.. Klart jag fattar att man blir lycklig av att få barn ö.h.t,det var ju inte det jag sa,jag sa att planerandet i sig var trams vilket jag står för! Som om det skulle spela nån som helst roll NÄR ens barn föds-tycker man det har man aldrig haft verkliga problem här i livet! Typiskt i-lansproblem att man vill ha kontroll över allt här i livet och kunna planera allt in absurdum. Det är nästan så jag önskar att dessa månadväljare får svårt att bli gravid nån gång- eller får för tidigt kanske så det inte stämmer i alla fall! Ska man promt undvika november till januari får man inte ha sex alls mellan februari och maj ju. Barn kan bli till trots p-medel dessutom och vad gör såna där kvinnor då om b.f blir runt jul?
    Nä,jag orkar inte diskutera ens känner jag,för de fattar ALDRIG vad man menar...

Svar på tråden Hejsan Svejsan del 2