• Loyden

Hejsan Svejsan del 2

Här kommer vår fortsättningstråd tjejer!

Hoppas på lika mycket skratt,historier,glädje och ibland kanske till och med lite tårar! Och hoppas på att det blir mest glädjetårar i så fall!

Skriver in ett Grattis till vår härliga Pirog som fått sitt efterlängtade lilla mirakel.
    Det lilla miraklet har fått namnet Ella!
    Grattis ifrån oss andra!

• Svar på tråden Hejsan Svejsan del 2
  • Pimpinellan

Cats: stress idag med för jag ska till storstan hela dan,men jag måste bara säga att ert beslut om IVF är ett bra beslut! Då har ni gjort vad ni kunnat och behöver inte ångra er och dessutom finns det faktiskt de som lyckas på ett försök också!

Som sagt,stan hela dan... Till läkaren bl.a och Apoteket. Sprayen brukar finns inne där eftersom så många gör IVF eller annat.

Ha en bra dag alla! Hörs nog ikväll om jag inte är helt slut. Kram!

• Pirog

Hej på er!
    Härligt väder det varit:) Hoppa ni mår bra!
    Tänkte höra med dig Cats angående mina kissar. Har ett jättestort fästingbekymmer. Den ena katten kryllar av dem, hjälper inte att kamma igenom honom eftersom han springer ut och in stup i kvarten. de små äcklena lossnar och sätter sig på babyfiltar osv. Tycker det är hemskt. Använde fästingmedel förra året, men fästingarna hängde ändå med in i pälsen. Nu känns det jättejobbigt eftersom jag är rädd att Ella ska få en på sig.*suck*nåt tips?

• Love4cats

Ajdå. Det lät inte roligt. Mina föräldrar använde ett fästinghalsband åt hunden när de var i Malmö. Osäker på om det finns åt katter. Annars finns det fästingpennor eller pincetter man kan plocka bort de med lättare. Har dock hört att det är lite jobb med det. Vi har inte fästingar än får man väl säga här. Men med klimatändringarna kanske det blir aktuellt. Rackarns otyg i pälsen .

*Allt har sin tid *
  • Love4cats

Å Pim stressar på . Ska ringa kliniken igen. Verkar vara mycket. Sen vila .

• Love4cats

Hmm hela tiden medelande att de inte har tider att ringa upp. Månne om strejken innefattar de. Har sökt info på nätet men hittar inget. Mailade också så får avvakta eller prova imorgon igen.

*Allt har sin tid *
  • Loyden

Hej tjejer!

Hinner inte skriva så mycket då jag ska ut och springa nu men såg att du (pirog) frågade om fästingar... Frontline VET har ju gjort väldigt bra grejer.. Finns i både pipett och spray(dusch)...
    Vi använde det på vår vovve och det funkade kanon.. Mormor och morfar använder det på deras perserkatter som går ute på sommarn.. Så det funkar även till långhåriga pissar..
    Använder man pipett ska man nog sätta medlet på två ställen på pissen..
    Annars är det sprayen som också ska funka fint.. Kan dock va lite "knepigare" då den ska torka och sånt men är ju skönare än att peta fästingar hela dagarna..

Vet inte hur det är med halsband. Vi har haft det på vovven men vet inte heller om det finns till katter.. Hmm ska fundera på det under löprundan..

Kram

• Love4cats

Läste om sprayet och det andra på Apotekets hemsida. Verkar vara smidiga lösningar. Nä nu får jag packa mig från datorn så något blir gjort

*Allt har sin tid *
  • Pimpinellan

Kom hem åtta. Behöver jag säga att jag ha väääääldigt ont i ben och höfter nu? Men mycket uträttat,t.o.m klippt mig. Hu vad dyrt,men nödvändigt. Läkarbesöket var bra. Fick Levaxin utskrivet utan krusiduller. Ska bara ta ett blodprov först för att kolla exakt dos. Det tråkiga är att jag skulle haft levaxin redan för ett år sen när vi gjorde utredningen,men de vanliga gynekologerna är inte så insatta i sköldkörtelns påverkan på fertiliteten. De är nöjda med normalvärden,men vi som vill bli gravida och speciellt vi som gör IVF ska ligga lägre än normalt och det struntar de i! Fick även veta att sjukhuset där min man tog spermaprovet är väldigt noggranna med de testen så läkaren sa att min mans spermier mest troligt tillfälligt var få nu eftersom de sagt att förra provet var helt normalt. En infektion räcker för att sätta ner både antal och kvalitet på grabbarna och det märks tre månader senare. Nu har han inte vart sjuk sen magsjukan i mars och äter ju mängder med vitaminer så det ska nog vara nästan bra nästa gång. Det är mina ägg som är kruxet... Borde bli bättre kvalitet med menopur,det höll läkaren med om,han hade en patient nu som var hela 41 och hade många blåsor p.g.a menopur så det finns hopp.
    Sådär-tjatat klart om IVF:en och infertiliteten igen! Loyden och cats: kolla up ert TSH innan ni börjar eventuella behandlingar! Ska ligga på högst 2,0.

Ha det gott!

• Love4cats

Hur ni stressar . Snart är det dags för Prison Break och Wentworth Miller . Jo Umeå.... De hade inte fått någon remiss än. Provade ringa läkaren men kom aldrig fram. Samma meddelande som när jag ringde Umeå så får prova imorgon igen. Är det underligt att man inte litar på vården. Säger de en sak så är jag så dum så jag tror att de klarar av det utan påtryck. Förstår att de har mycket men men... Jag tror jag är synsk som har förberett mig för sommarsemester från det mesta. Börjar undra mer och mer. Usch... Nu ska de inte få förstöra min kväll utan ska mysa ner mig i soffan med vår halvsenila katt . Senaste tiden går hon runt och gnäller och är allmänt sur när vi inte har tid med henne. Stackars lilla bortskämda . Pratar man för mycket börjar hon klaga... Nå hon blir ju tio år... Trevlig kväll!

*Allt har sin tid *
  • Love4cats

Oj Pim. Jag satt och skrev samtidigt som dig . Tack för tipset. Denna vård är en djungel.

*Allt har sin tid *
Svar på tråden Hejsan Svejsan del 2