-
Jag kan visa den jag gjorde i går som är gjord med Scriptina som teckensnitt....Camilla R skrev 2008-05-15 14:07:37 följande:Vill du visa??
-
-
oj va dött det blev...
-
Tack va roligt att ni tyckte den blev fin....blev själv väldigt nöjd... Ska åka in till stan i morn och köpa en bättre penna + en bit träplanka, kanske kan vara kul att även ha lite bredare på något, detta är 95mm.
För att ni inte ska tro att jag har en underbar handstil så förklarar jag lite mer ordentligt...
1. Letade upp ett fint teckensnitt och skrev ut texten
2. Vände på pappret och satte det mot ett fönster så jag kunde fylla i bokstäverna spegelvänt med blyerts (på baksidan).
3. Tejpade fast pappret på rätt håll på plankan och fyllde i bokstäverna.
4. Sen fyllde jag bara i blyertsspåren som blev på plankan med en penna som torkade fort.
-
När du laddar ned så kan du ju välja vart du vill lägga typsnittet, sen måste du "packa upp det" då det ofta ligger som en .rar fil... därefter går du in via kontrollpanelen - teckensnitt- lägg till teckensnitt- välj där du lagt det- tryck ok och sen är det bara att skriva i WordAnton2005 skrev 2008-05-15 16:11:18 följande:Snyggt! Jag försökte ladda hem scriptina från dafont men vart hamnar typsnittet sen, hittar det inte
-
Vilken underbar liten gobit..... GRATTIS!!Lynn84 skrev 2008-05-15 15:33:38 följande:Kunde tyvärr inte få in en större bild...hoppas ni kan klicka upp den själva!
-
Nej jag använde inte nåt sånt kalkeringspapper utan utnyttjade blyertsen till det. Hänger du med hur jag menar? När man sätter rätsidan mot fönstret så lyser ju utskriftstexten igenom och det fyllde jag i med blyerts vilket gjorde att när jag sen la pappret på brädan med utskriftstexten mot mig och fyllde i bokstäverna igen så färgade blyertsen av sig på brädan. Ett sånt kalkeringspapper är lätt att man kladdar med men det gör det inte om man gör som jag gjorde nu....umbro skrev 2008-05-15 16:39:28 följande:numberone: på nr 3 så är det vanliga sidan du menar då allstå inte baksidan som framsida? Och du använder sånt där kalkyleringspapper eller vad det heter som över för texten va? ( jäsp hiii jag är en ammande mamma känner mig i bland väldigt trög, dåligt med sömn i bland)
-
umbro skrev 2008-05-15 16:59:06 följande:numberone: ihihihihi nu är jag med, är fruktansvärt trött idag jag får skylla på det. Nu ramla kronan ner hihihih jätte fin planka du visa. Super fin text.
Hörde hur det skramlade till
-
haha nu har jag fått sån "skriv på allt lust" måste nog skriva på pianopallen med.... får köpa en lack med för säkerhetsskull så det inte råkar komma på kläder sen när nån sitter på den...
-
Dags att greja igen..... återkommer i afton med nytt i bloggen! Kram