Inlägg från: numberone |Visa alla inlägg
  • numberone

Vita tråden del 8

mimmi006 skrev 2008-05-14 18:17:43 följande:
    numberone- ja, jag ville inte ha vändning, så jag hade tur att de lade sig tillrätta i sista stund. En kompis hade två vändningar med sin plutt, men hon bara hoppade tillbaka igen! Har du boat ordentligt nu?
    Å va skönt att slippa....

Boa... hmm ne jag har inte riktigt plats i den här renoveringsyran men från måndag så ska möblerna vara inne i rummet och då.... DÅÅÅ ska jag börja! Det skall städas i huset från topp till tå och bara myspysslas
  • numberone
    Gosevännen skrev 2008-05-14 18:28:41 följande:
    Så bra att det funkade med oljefärgen! Ser fram emot imorgon då när jag får se pallen!
    Ja det blev kanon bra resultat....!! Tack för hjälpen....
    mimmi006 skrev 2008-05-14 18:28:54 följande:
    numberone- ja, det är mysigt att börja med det när man bara går och väntar och väntar... Vill du avslöja några planer?Kajsa- en markis kan ni alltid ha användning för ändå eller sälja sen ... Markiser är himla bra, vi skulle få jättevarmt härinne om vi inte hade våra. Love them!
    Kan avslöja som en JÄTTE HEMLIS (då sambon som ni vet inte vet) att det blir mycket pastelligt rosa Annars har jag inga jätte planer på nåt annat... Hensvik skötbordet har vi köpt och det kommer att stå i bebbensrum som ju även kommer att bli gästrum tills bebben vill flytta in dit... mormors gamla byrå skall  stå där inne och sen har jag ju majas abc-tavla och även 2 motiv av Elsa Beskow (maj och juni) som jag fick när jag döptes... Tycker nästan att det är lite läskigt att det är maj och juni som jag fick då när min lilla kommer just i nån av de månaderna...
  • numberone
    mimmi006 skrev 2008-05-14 18:36:49 följande:
    numberone- *viskar* det låter superfint och så kuuuul att ha just den färgen! Jag kommer inte riktigt ihåg Beskows månadsplanscher, måste kolla på dem, jag har bara Frykstrands bilder i huvudet (yrkesskada).Kajsa- Visa friggeboden! Visa friggeboden! Har du inrett den? :-P
    Kajsa 77 skrev 2008-05-14 18:37:30 följande:
    Numberone - Ja då kan man ju nästan gissa sig till vad UL visade! Grattis!
    Gosevännen skrev 2008-05-14 18:40:30 följande:
    numberone: Varsågod! Och du, rosa låter jättefint! Grattis! Jag hade en känsla av att det kanske kunde vara en sådan typ inne i din mage
    Mmm jag är så lycklig och bara längtar... det är lite synd att inte sambon vill veta för jag måste hålla allt hemligt och kan inte lägga ut nåt i bloggen som jag köpt eller så som inte är helt neutralt... hihi men lite mysigt är det samtidigt att veta när han inte vet....

Har köpt underbara lakan i rosa med vita stjärnor... Äh kan slänga in en bild här så ni får se...kommer snart!
  • numberone
    Lisa1981 skrev 2008-05-14 19:08:22 följande:
    Godkväll i trådenJag är på jakt efter två stora krukor som jag skall ha ute på framsidan. En affär där jag bor har de men de har bara en kvar. Tänkte kolla ifall någon här vet någon internetshop som säljer utekrukor. De som jag vill ha är runda zink krukor, lite högre. Sedan är hela krukorna veckade och så är de tjockare på mitten. Alltså klite smalare upptill och nertill.Dålig på att förklara men jag tänkte att jag kan ju ändå försöka De liknar dessa men mycket billigare och så är det lite annan form iom att de andra är lite tjockare på mitten.www.himmelhav.dk/shop/udendoers-potte-provanc...Någon som vet??
    Oj de var jätte snygga... har tyvärr inte sett några liknande!
  • numberone
    Lisa1981 skrev 2008-05-14 19:12:41 följande:
    Numberone, jag har köpt matt spraylack en gång och sprutat mina utelyktor med för att de inte skulle rosta lika mycket. Jag köpte på flügger.
    Det låter toppen, jag har en planka som jag skall skriva på och jag vet att pennan inte vill torkafast så lack borde funka att slänga på....
Svar på tråden Vita tråden del 8