Inlägg från: mimmi006 |Visa alla inlägg
  • mimmi006

Vita tråden del 8

Videli- ja, men det blir ju bra! Jag har haft mycket för mig och orkar inte vara så aktiv här just nu. Jag har inte så mycket att tillföra just nu, men när det blir semester kommer jag nog igen med ny energi! Funderar mest på om jag ska välja puts eller panel i en del av badrummet och såna viktiga saker på dagarna ... Hur går det med föräljning och flytt?

• mimmi006

Videli- jag bruklar inte vara så här velig, men jag känner lika mycket för båda alternativen, ska se om jag kan förklara. Badrummet är avdelat och längst in är dusch/ bad. Där blir det vit mosaik. I delen närmast dörren är toalett och handfat och där vill jag antingen ha slät, vit putsvägg eller panel. Vitmålad of course. Jag kan helt enkelt inte bestämma mig vad som är bäst! Och jag ändrar mig flera gånger per dag.

Tjock kulan- jag tycker inte att Lisas bård är så rödorange, men den är inte mörkmörkröd. Undrar om inte ralph lauren har de fina rutiga tapeterna, de är som i akvarellfärg. Jag har en rosa stuv, jag kan kolla imorgon vilket märke det är...

• mimmi006

Godmorgon!
    Idag skiner solen här igen och jag hoppas på att kunna måla mina små staket till grönsakerna. M ska göra fönsterbrädor idag och det är det sista att göra i de "vanliga" rummen.

Videli- handfat, badkar och toastol är i modern, men stilren design. Kranar däremot i gammaldags! Båda valen kommer att bli fina, jag ska bara komma på vad som passar bästbäst!?

• mimmi006

Tjock kulan- ja, du får nog ta och kolla mer i tapetaffären! Där finns det nog fler fina! Jag är också nöjd med att ha vitt och rött i Lisas rum, det är mysigt och fint

• mimmi006

knyttis- jag har gjort det några gånger, men det blir olika resultat varje gång! Men jag har nog egentligen betämt mig för panel nånstans i hjärtat... men det finns så fina bilder på puts också!

Juleja- tack snälla! Hugo är två år snart, men fortfarande en liten godbit ... Vi ska försöka få klart i Hugos rum idag och kanske börja flytta in så smått i veckan.

Lina- tack, sötis! Bilderna är verkligen urgamla, men jag ska försöka göra ett ryck i sommar. Hur gick det med beställningen? Jag kommer bli grön av avundsjuka, men har inga pengar som det är just nu till piffshopping.

Tjock kulan- vi har en slät, vitmålad väv över panelen, den heter microlite. Eller förresten, vi har nog målat direkt på gipsskivorna där... *yr*

• mimmi006

13 åer emellan och tjock kulan- ska era män vara hemma i höst? Jag kan avslöja att jag tyckte att den skönaste tiden var när jag jobbade och mannen var hemma... *viskar*... vilken service!

• mimmi006

misak- nummer två är nog mer praktisk, jag tycker att de är fina på olika sätt! Det som sitter ihop är väl mer klassiskt och romantiskt, det andra mer retro. Bra pris på båda, så kööööp!

Svar på tråden Vita tråden del 8