Inlägg från: mimmi006 |Visa alla inlägg
  • mimmi006

Vita tråden del 8

Jag tror att det var SIBA som hade erbjudande, men det borde finnas fler...
    Tjock kulan skrev 2008-06-15 17:24:50 följande:

Kajsa: Vad fin byrån e, var shoppade du kameran?, maken har varit inne på att vi skulle köpa en cannon men om den e så bra som du säger så kanske jag kan få honom att tänka om Mimmi: 2900 kr är ju super billigt, var gjorde hon detta klipp Vanilj: Fina skålar och kannan var oxå söt, tycker fortfarande att det är konstigt att det är full pris i min butik o rea i er.
  • mimmi006

Absolut, om man är ammatör klarar man sig långt! Det är massa nadra grejer som man ska kolla också. Det brukar stå recensioner på kameror på olika sidor där man kan kolla och jämföra: digitalfoto.fpgroup.se/default.asp&sida=1037
    Jag ska investera i en extern blixt, men ska ta en sigma istället för nikon.
    Tjock kulan skrev 2008-06-15 18:25:16 följande:

Misak: Ok såg reklam om det i veckan var det mest indo möbler eller fanns där några fina vita skänkar Mimmi; Tack för hjälpen hittade den precis på siba blir lite osäker på om vi ska ta den eller D40X med 10 pixlar. Vad tycker du, klarar man sig bra med D40 och 6 pixlar? Milda: fresta mig inte
  • mimmi006

Hihi.. jag tyckte att din första rosbild var jättefin!

Vaniljdröm skrev 2008-06-15 18:27:36 följande:
    Mimmi,Underbar pion-bild!Älskar också pioner. Gör ett härminlägg i min blogg !vaniljdrom.blogspot.com/
  • mimmi006

Ja, det är sååå fint! Vi har det bara i ett rum, tyvärr... Lundbergs´ har färdiga paket om du vill ha en extra hög med platta mellan, vi har en "vanlig" hög från www.gapro.se !

Jezzika skrev 2008-06-15 19:19:03 följande:
    Hejsan tjejer!Här regnar det till och från men jag har ändå fått lite saker målat, bland annat mitt planteringsbord och skärväggarna på altan. Jag har snöat in totalt på höga golvsocklar- är det någon som har det hemma? Har för mig att någon även gjort en egen konstruktion. Snyggt är det i varje fall
  • mimmi006

Jag ska kolla om jag har nån bild på rummet, men det lär vara med byggkaos och så. jag tycker inte alls att du är galen, jag skulle göra likadant om vi hade orken att börja om !!

Jezzika skrev 2008-06-15 19:53:22 följande:
    mimmi: i vilket rum har du golvsockeln? Tänkte kika om du har någon bild.Jag såg lundbergs i coop-bladet men funderar på om man kan göra en egen variant. Tror att någon målade vitt ca 40 cm längst ner på väggen, satte golvlist och sedan en annan smalare list högre upp. Är man galen som funderar på att sälja sitt relativt nybyggda hus i villaområde och köpa ett gammalt hus längre ut på landet? Jag vill verkligen inte bo med massa grannar. (de fanns inte här när vi byggde- då var det bara skog runt omkring oss förutom några små sommarstugor). Synd bara att det är så dyrt att köpa hus nu.
  • mimmi006

Marylo- tror att det finns som heter skovshed möbler, men sen finns gamla klassiker från www.grythyttan.se och nya klassiker (?) från www.guteform.se ! KWA och Brafab och andra stora tillverkare har väl en del att erbjuda också... är det nåt särskilt du vill ha? Jag tycker att Ikeas Mälarö är fint och prisvärt, men det kanske bara får plats två stolar till den...

• mimmi006

Tack sötis! Hoppas det blir ännu bättre sen, när byggdamm och papp är borta !

Jezzika skrev 2008-06-15 21:03:40 följande:
    Vad fint ni har det Mimmi!Tack för hjälpen.
  • mimmi006

Ja, herregud! :-O
    Kajsa 77 skrev 2008-06-16 21:37:16 följande:

Idag har vi beställt prylar från isabella SMith för nästan fem tusen. mimmi, juliah, lasseliten, Lina och jag. Bara frakten gick på ungefär 800 kr.
Svar på tråden Vita tråden del 8