Inlägg från: mimmi006 |Visa alla inlägg
  • mimmi006

Vita tråden del 8

Tjock kulan - fy, så trist! Det är så ofta att man hamnar i kläm när man är hemma, tyvärr är det fortfarande en kvinnofälla... En kompis blev i av med sitt jobb när hon fick barn , kvinnlig chef dessutom, det är så man kan bli galen. Hoppas verkligen att det inte var taskigt i ditt fall och att du hittar ett ÄNNU bättre jobb. Vi skulle också dela fifty-fifty, men jag tänkte inte på att jag kanske skulle amma tio månader!

13 år- det är så skönt att vara hemma tillsammans, längtar!

• mimmi006

MAGU- jag skulle nog måla ramen svart istället, tycker att de små var jättefina! Vilken stil eller känsla vill du ha i rummet?

• mimmi006

oho

LinaoMatilda skrev 2008-06-15 10:10:58 följande:
    Mimmi: Vi skickar beställningen ikväll. Så du hinner ännu Kajsa: Hyllpapper har väl lite plastig yta? Har jag för mig iaf
  • mimmi006

MAGU- kanske kan du hitta något gammalt bord att ställa vid fönstret och kolla om du kan hitta lite fina krukor i vitt med mårbacka i, om du vill ha det mer lantligt romantiskt. Murgröna på båge så blir det lite stiligare, olivträd lite mer shabby...

• mimmi006

Jag tror det blir bra med, men då skulle jag byta ut de andra ramarna till vita... jag tycker att bilderna passar fint i svarta ramar, i vita ramar skulle jag välja andra motiv.
    Tror att tavlorna skulle komma fram ännu mer med råvit vägg!

MAGU skrev 2008-06-15 10:45:50 följande:
    Ja, det låter ju ganska bra... Men du tycker fortfarande att jag ska måla den stora ramen svart? Tror du att det skulle bli bra med vitt också, eller blir det för "lamt"?
  • mimmi006

Om skåpet ska målas, tycker jag att det ska bli svart! Är jag ute ur vita tråden snart eller?

• mimmi006

MAGU- nej, behåll skåpet och de små tavlorna! Den stora tavlan är jag inte heller sams med, så testa att måla den vit och om det inte känns rätt, bytt ut den! Jag har kaffe med mjölk i sovrummet och det är en behaglig färg, men här ska det ockås målas över... när övervåningen är klar!

Tjock kulan- jag hittade en fin tapet på york/ intrade (Brother & sisters BH 1962). Jättefin ljusblå, lite större rutor än Ruth.

• mimmi006

Vaniljdröm och Kajsa- fina saker ni har hittat! Fynd!
    Jag har en Nikon D40, schysst som bara den. Nu är de väldigt billiga också, syrran köpte en för bara 2900:-, de har sjunkit massa i pris.

Nytt i min blogg också; lite stilleben med mina favoritblommor mimmi-magnolia.blogspot.com/

Svar på tråden Vita tråden del 8