Inlägg från: mimmi006 |Visa alla inlägg
  • mimmi006

Vita tråden del 8

Inte en aning! Men vi kom hem från skåne, tror att Himmelbit har märken fortfarande efter diskstället som hon fick sitta på... Jag kunde inte växla eftersom det var en rulle vaxduk där etc. etc. Så jag ska nog klara det här med !?
    Kajsa 77 skrev 2008-06-16 21:45:03 följande:

Tur vi är flera att dela! Hur ska du få med allt till Stockholm?
  • mimmi006

Å gör det! Var den hemvirkad eller finns de att köpa? Vad kul att känna så estetiska människor

JeaJea skrev 2008-06-16 22:29:50 följande:
    jaha, skrev just ett långt inlägg som försvann. Har ny dator som beter sig skumt.Var på fest ett övercoolt hem i lördags, lånade en tiramisufilt som jag fick när vi skulle gå hem (han reklambyråkille, hon har inredningsbutik, hemmet blandning mellan dansk bohem hd-stil och retro. överallt fina kuddar, plädar, vaser och målade golv, feta ramar...o.s.v...) tar med kameran nästa gång.
  • mimmi006

Absolut! Det är bara roligt med nya ansikten (?) och det låter som du passar finfint in!

mammaninna skrev 2008-06-16 22:42:25 följande:
    jezzika: jag vet hur jag hade gjort.. jag hade satt panel längs taket å målat den vit, sedan hade jag förmodligen slipat å lutat golvet eller lätt-pigmenterat det så det blir ljusare. jag hade tapetserat rummet med småblommiga tapeter som går i ljust rosa. det hade fått stå en pelargonia i fönstret i en åldrad lerkruka med porslinsfat... *drömmer*...har aldrig vart här förut, finns det rum för en till..?
  • mimmi006

Jag med! Skåååål! Kolla in sigma objektiven, har för mig att de passar utmärkt till nikon och att de har ungefär samma funktion, bara nån liten skillnad i glas... och i pris, förstås! Det var en fotograf som tipsade mig om det på skolan.
    Kajsa 77 skrev 2008-06-17 19:04:56 följande:

Nu äntligen har jag fått sommarlov!!! Jippiiii!!! Idag följde jag med en kollega hem på lunch. Hon har ett hus från 1870 och en trädgård som inte är av denna värld. Så mycket pioner och rosor och annat blommande. Gick där och doftade på luktpionerna och bara njöt! Fick med mig ett par skott som jag ska försöka få att överleva också.Sen har vi varit och kollat ut en 40 tums LCD-tv. Den ska flytta in i vårt vardagsrum imorgon. Det fanns ju en fin vit Samsung, men den kostade 5000 mer än den svarta och det känns lite onödigt. Sen hade de kampanj på NIKON D40 för 2790:- men naturligtvis var de slutsålda. De kanske skulle få in fler imorgon så vi bevakar! Riktigt billigt!! Det var med 18-55 objektivet. Vi vill köpa till även 55-200 och det kostar 2500:- bara det! Slutligen blir det en ny GPS till bilen. Vår blev ju stulen i samband med inbrottet när de stal Airbagen. Den är drygt ett år gammal och försäkringsbolaget drar av 45 %. Så det kostar ju en del att köpa en ny! *suck*
  • mimmi006

Hej!
    Camilla- jag tycker om warm cotton, men testa på vägen dit... jag tycker att den blir lite intensiv på mig efter ett tag, men jag är så fjantig med parfymer!

mammaninna- har du kollat på www.lauritz.com ? Det finns junosar där nu...

• mimmi006

Lina- du med!

Videli- jag vet inte hur det funkar med frakten, men ring ner och hör med dem. Annars får det bli en tur till danmark, inte fy skam

mammaninna- ja, jag vet hur det är! Var så nära att buda på de i danmark, men hade turen att hitta en här!

• mimmi006

Jag har inte hört nåt från dem, så jag antar att vi knäckte dem och sen lade de ner... hm, vi hade väl 21 varor sammanlagt (6 pers)...

MildaMaränger skrev 2008-06-18 11:24:26 följande:
    mimmi hur har det gått med isabella grejjerna?
  • mimmi006

Kajsa- vad fint ni har! Tycker att de ska vara centrerade, tror jag

Tjock kulan- kommer du ihåg att jag yrade om en rutig, fin tapet? Den är från Laura Ashley.

• mimmi006

Just det... jag var på en KNÄCKANDE billig auktion igår... missade ett stort skåp för 30 kronor *snyft*. Helt otroligt vad billiga möblerna var. Isabellas paketet är förresten på väg!

Svar på tråden Vita tråden del 8