Inlägg från: mimmi006 |Visa alla inlägg
  • mimmi006

Vita tråden del 8

Till leksandsstolarna tycker jag att det är finast med ett slagbord, om ni vill behålla den gamla gruppen tycker jag att ni ska måla den vit! Jag får nog vara kvar nu i vita tråden, trots mina "svarta" inlägg häromdagen...

malins79 skrev 2008-06-20 07:21:16 följande:
    Menar du våra gamla stolar? Ska vitmålas då eller?
  • mimmi006

Ja, det är svårt det där... jag vill också måla vår ekgrupp, men det går inte igenom här! Modellen är fin, enkla stolar och slagbord, men jag vill också ha vitt! Nu ska vi ha ett till matbord till lite fint, så då får jag ett vitt iallafall. Men jag måste måla stolar först ... känns det igen!?

malins79 skrev 2008-06-20 07:36:25 följande:
    Jag gillar att vårt matbord ha kryss på bordet och stolarna. Skulle vilja ha det vitt tror jag och klä om dynorna. Men det är en hel del att slipa. Jag gillar leksandstolar och slagbord också. Hmmm, svårt.Ska vi sälja vår matgrupp så får man inte mycket för den, är snart åtta år och en del hack i.Enklast är ju att behålla den som den är men jag har funderat ett tag på att ha en vit  matgrupp i köket.
  • mimmi006

Det kommer att bli en syn för gudarna... Firar ni midsommar idag?

LinaoMatilda skrev 2008-06-20 07:44:31 följande:
    Jippiii! Hihi ja det kan inte vara lätt att få det paketet med sig på cykeln
  • mimmi006

Lina- vad fint! Jag letar gammalt tegel, men har inte hittat nåt här, det är absolut jättesnyggt! Vi ska fira på traditionellt sätt, klä en gammal fallossymbol, äta sill, jordgubbar och grilla på kvällen! Det blir kanske en snaps också, fast jag föredrar drinkar som inte smakar sprit.

• mimmi006

Lina- ta med en sten om det ryms i packningen! Jag har röstat, väldigt svårt att välja bara!

13 år emellan- Glad midsommar!

• mimmi006

Lina- man måste ju börja nånstans! Jag skojade bara ... Jag är gammal fotbollsfanatiker, men har lugnat mig på senare år. Jag har fullt upp med att tänka på barn, inredning och trädgård (och att hänga här)...

• mimmi006

Camilla- jag tycker också att den är fin och har känt på den många gånger. Det känns lite oroligt att den är i porslin och så tung, man får nog ställa den på ett barnsäkert ställe!

Lina- nej, inte jag heller... han är väl mer en såpakändis!? *hehe* Blev förvånad över att Zidane hade fått så många röster, trevligt!

• mimmi006

Goddag goddag! Här var det en lugn midsommar igår, vi firade tillsammans med flera andra barnfamiljer i byn. På kvällen hade jag och en annan tjej planerat att släppa loss, men som vanligt gick vi våra rundor med vagnarna för att söva barn och sövde oss själva på kuppen! Treeevligt var det iallafall och barnen hade roligt...

Lasse- fin ny pres!

Fotografen- grattis till ev. ny lägenhet!

• mimmi006

Clara- om jag skulle ha det shabby, skulle jag slipa det, måla med häftgrund och sen måla det med snickerifärg (slipa av lite lätt mellan varven). Man kan köra med t.ex en gråblå färg första varvet och sen måla med vit färg över. Om du inte vill ha vit, ta en bruten 0502-y (ej s framför), den är mer antikvit. Många målar med råvit färg, trots att det ska vara shabby, 0500-N. Om man vill ha skavd yta: gå på med sandpapper på hörn och kanter!

Svar på tråden Vita tråden del 8