Beatrize74 skrev 2008-06-25 09:56:32 följande:
Här hemma ser det ut att bli en underbar dag....solen lyser på en molnfri himmel.Fast...jag är tvungen att vara här inne. Tusen och EN röjningsprojekt kvar här inne för att få ordning på all bråte som ligger överallt sedan vi avvecklat lekrummet bland annat samt att jag har innehållet från två byråer liggandes i högar (inte så prydliga längre sedan barnen rotat kläder) i vardagsrummet. Massa verktyg och bös har funnit sin väg till arbetsrummet här också...och även in till tvättstugan...och på badrumsgolvet ligger det arbetskläder och grejer....och udda stolar står överallt sedan de inte fått plats där de brukat stå...osv. osv. Jag försöker strukturera upp det i olika högar...gå från ena hållet till det andra. "Slänga", "Spara", "Skänka", "Annan plats", "Tillfällig annan plats1" och "Tillfällig annan plats2". osv. Jag skulle behöva dra ut åbäket till kökssoffa och få ordning där, men den är för tung för mig att flytta själv och utan att den är borta så blir det svårt att få ordning på de andra sakerna. Allt är som ett enda stort "Blockitz" att spela här hemma...två små barn som "motståndarmonster" som man måste parera för hela tiden..hihi. Humöret är faktiskt inte på topp. "Nej, låt den vara, jag har precis sorterat den..." "Kan ni flytta på er lite, den här är tung och..." "Nej, vi kan inte baka nu...ställ tillbaka mjölet"Ge mig STYRKA! Och TID att få ihop det någotsånär i alla fall tills kalaset på lördag så barnen åtminstone inte ska behöva skada sig på väg till toaletten. :-S
Jag blir nästan matt av att läsa om renoveringen samtidigt som jag tänker att gud va skönt för er att vara igång med det och att det kommer bli så bra när det är klart. Här hemma går jag bara runt och tittar på allt jag vill göra om just nu men vågar inte sätta igång med något för jag är rädd för att jag, precis som du beskriver det, inte ska orka leva med renoveringskaos. Men jag vill ju göra om!