Barn får barn
Det blir bara vanligare och vanligare att yngre blir med barn (dvs minderåriga) Vad tycker du om det?
"är inte intresserad av på hopp på unga föräldrar då de finns många bra sådana utan bara höra er åsikt generelt"
Det blir bara vanligare och vanligare att yngre blir med barn (dvs minderåriga) Vad tycker du om det?
"är inte intresserad av på hopp på unga föräldrar då de finns många bra sådana utan bara höra er åsikt generelt"
Jag är 19 år och har en dotter på 4 veckor..Jag och min kille har pratat barn i flera år och sagt att vi ska skaffa det som unga och när vi klarar det själva och inte behöver andras hjälp.! Jag skulle inte vilja att mina barn bodde hemma när jag var runt 50-60 som de kanske gör ju äldre man är när man skaffar barn..! Och nu orkar man så mkt själv och har inte glömt hur det är att vara barn och man får fortfarande vara barn och lite fjantig för att man själv har barn.. tråkigt att helt plötsligt bli vuxen för att man fått barn..! Det tycker jag man inte behöver bli..! Men jag tycker inte det är fel att få barn som 18 åring eller 25 åring bara man själv klarar av det och har tänkt igenom saken.Blir man sämre förälder om man har alla förutsättningar för barn som 18 åring än om man är över 25 ?? Nej ...Så tycker inte det är fel att man planerat det utan det är ju en sak man väljer själv..! Jag tycker jag kan göra samma sak nu när jag har barn som innan..! fast nu tycker jag att livet är mer värlt att leva och det är så mkt roligare. Älskar mitt liv mer nu än förut.. Men man ska ha fyllt 18 så att man betraktas som "vuxen" då menar jag att man då är myndig.. Sen måste man ha ett stabilt förhållande, ett eget hem och så stabil ekonomi så man inte behöver andras pengar.
tycker det är fel att säga att bara för man är 18 och inte har lika mkt erfarenhet av livet som en över 25 så är man dålig ?? nej finns de över 23-30-40 som är mkt sämre föräldrar en en person under 25-20..
Men jag skulle inte vilja ha en mamma som är ca 45-50 när jag börjar skolan och andra tror det är min mormor/farmor det vet jag många kompisar som fått höra..!
Vad är det som säger att man är mer mogen för ett barn när man är 30-40 än 18-20?
Så länge du inte har barn sedan innan så har du heller ingen erfarenhet av hur det är att faktiskt ha ett barn. Oavsett om man är 18 eller 30.
Med detta påstår jag inte att alla 18åringar är "världens bästa förälder" eller att varje 30åring är världens sämsta, men jag anser att en 18åring som tar ansvar för sitt eget liv och sköter sig själv, kan bli en minst lika bra förälder som en 30åring.
Sålänge man sätter barnet till världen under trygga och stabila förutsättningar, så spelar det absolut ingen roll hur gammal man är. tycker jag. Det är det som är viktigt..
gå in på www.ungmedbarn.blogg.se
Många skriver om att ha ett stadigt förhållande..
Glömmer vi då dom som varit tillsammans i flera år o när ett barn kommer till går det åt pip svängen?
Tänker vi på att en som har haft ett löst förhållande typ och blir på tjocken sedan sitter kvar i samma förbättrade förhållande efter många år.
Blå hallon skrev:"Den enda resa jag tycker är viktig är den INRE RESAN.Så länge man gjort en sån, så är det bra.Det finns så många tokstollar som sett varenda land, men glömt fläcken de står på.Börja där."
Bästa texten!
Hur man förbereder sig för ett barn: Går det överhuvudtaget? Är det inte snarare så att man vet först när man fått barnet om man var beredd/mogen öht?
Jag tror det är från person till person
Jag är född 91 och min festman 90 och vi planerar barn och har gjort det sen oktober - 07.
Tror man att man klarar av det så vad är problemet ?
Varför jag skrev tror är för att allt inte alltid blir som man tänkt sig så någon kan aldrig VETA att det kommer att gå bra.
Alla tror förmodligen att bara för man går gymnasiet har man inte ett jobb, men jag känner faktist färre personer som inte har jobb vid sidan av skolan än de som inte har jobb.
Tänkte bara säga det.
Sedan som Emelie91 sa:
- Varför ska man inte få skaffa barn om man planerat under en tid och kommit fram till att man klarar det?
Visst kommer det bli kämpigare än den som har gått ut gymnasiet, men om man vill plugga så går allt bara man vill.
Gymnasiet är frivilligt. Men man gör det hela svårare för sig.
Däremot tycker jag inte dem som planerar barn och satsar att gå på soc.
Jag vet inte om jag tycker att de blir yngre och yngre, tycker snarare att glappet blir större.
Tycker inte man ska planera att skaffa barn innan man är mynding och har eget boende och egen försörjning.
Många unga tror ju att de kommer klara sig, att de är så vuxna. Saken är att de inte är det, det är lite dumt att planera barn innan man är helt vuxen.