• Toodels

Barn får barn

Det blir bara vanligare och vanligare att yngre blir med barn (dvs minderåriga) Vad tycker du om det?

"är inte intresserad av på hopp på unga föräldrar då de finns många bra sådana utan bara höra er åsikt generelt"

• Svar på tråden Barn får barn
  • LadyB

Nää men det e ju det man får höra,bara det att VISSA döljer det i så kallade fina ord

• LadyB

"Många unga tror ju att de kommer klara sig, att de är så vuxna. Saken är att de inte är det, det är lite dumt att planera barn innan man är helt vuxen"....va det inte du som sa det?? att vi tror att vi är så himlans vuxna,men det är vi inte?? att vi i princip bara är fjortisar som tror att ni är vuxna??

• Mamma till Tobias

Eftersom du (TS) snackar om minderåriga förutsätter jag att du menar åldern under 18 år. Jag tycker inte att det är lämpligt att skaffa barn då, eftersom man oftast går i högstadiet eller gymnasiet och har på så vis svårt att försörja sitt barn. Såklart att socialen finns, men det är väl ingenting man ska räkna med eller se som något alternativ när man funderar på att skaffa barn. Sedan de som oplanerat blir gravida är ju en svårare situation. Då kanske det funkar om pappa är äldre och har ett fast heltidsjobb osv.

Ts, det är en riktigt komplicerad fråga och det finns väl inga direkta riktiga svar.

• Mamma till Tobias
    LadyB skrev 2008-07-07 20:06:37 följande:
    "Många unga tror ju att de kommer klara sig, att de är så vuxna. Saken är att de inte är det, det är lite dumt att planera barn innan man är helt vuxen"....va det inte du som sa det?? att vi tror att vi är så himlans vuxna,men det är vi inte?? att vi i princip bara är fjortisar som tror att ni är vuxna??
    Såklart att det är dumt att planera att skaffa barn om man är minderårig. Skillnad om man råkade bli det trots p-piller tex då står man inför en svårare sitauation, men att planera när man fortfarande går i skolan tycker jag är rent ut sagt dumt.
  • fia jimmy

Jag fick mitt första barn när jag va 17 år. Självklart mognade jag rejält under graviditeten o jag vet att jag var/är en underbar mamma.
    Men ärligt talat så borde man vänta tills man själv är vuxen innan man skaffar barn!! Inte för barnets skull utan för sin egen skull.

• Eisa

vaddå barn får barn? En 16-åring är inget barn. Ser man en 16-åring på stan tänker man inte "där kommer ett barn".

• LadyB

Alla här inne planerade ju dock inte sin graviditet

• nallea

Att planera barn under 18 år är inte de klokaste valet man kan göra.
    Det är lättare att studera tex utan barn.
    Samt att även om man individen skulle klara av arbetet (som är runt ett barn) så skadar det inte å vänta å få lite mer erfarenhet och en fot in i arbetslivet tex.

• fia jimmy
    Eisa skrev 2008-07-07 20:22:08 följande:
    vaddå barn får barn? En 16-åring är inget barn. Ser man en 16-åring på stan tänker man inte "där kommer ett barn".
    En 16-åring kanske inte ser ut som ett litet barn utan mer som en ung kvinna. Men jag har varit sexton o vet hur en sextonåring resonerar.. Självklart finns de 16-åringar som är mer mogna än andra. Men man är inte vuxen när man är 16 år
  • mammamoo

slänger mej in i denna tråden.

den erfarenheten jag har av "unga" mammor är väll kanske inte den bästa. tre stycken jag känner har fick barn som 16-åringar och

Svar på tråden Barn får barn