• Toodels

Barn får barn

Det blir bara vanligare och vanligare att yngre blir med barn (dvs minderåriga) Vad tycker du om det?

"är inte intresserad av på hopp på unga föräldrar då de finns många bra sådana utan bara höra er åsikt generelt"

• Svar på tråden Barn får barn
  • j0sefin

Är unga mamma (19år). Min åsyn är väl att man ska ha ett eget boende och en ekonomi som är stabil så man kan ta hand om ett barn. Man ska inte behöva leva på socialen, barnbidraget, föräldrarna eller nåt annat slags bidrag. Skaffar man barn så ska man då kunna ta hand om det. Har man det och är under 18 år så är det väl helt ok att skaffa barn men så är det inte i många fall tyvärr..

• hej att

Den enda resa jag tycker är viktig är den INRE RESAN.
    Så länge man gjort en sån, så är det bra.
    Det finns så många tokstollar som sett varenda land, men glömt fläcken de står på.

Börja där.

• Eshka
    Anna Carolina skrev 2008-05-19 18:52:39 följande:
    ja visst! :) tycker man om att resa så kan man ju göra de.. ja tycker som du, resa kan man göra fast barn och sverige är otroligt fint på sommaren speciellt ;) det bästa ja gjort i mitt liv är att skaffa bran när ja gjorde. Vi kanske inte va så jätte unga men klassas iallafall som de och det e ju helt fel att dra alla över en kant!tex de där unga mödrar som alla diskuterar här nu.. Ja HATAR den serien och ja tycker verkligen att dom kunde ju ha hittat lite "mognare" mammor och pappor.. Men det är väl bara för att göra bra tv antar jag.jag tycker att en mogen mamma/pappa inte har med åldern att göra faktiskt! Alla e ju olika.. Finns ju folk som e 30-40 o e väldigt "omogna" och som tex inte har ett jobb, sumper, röker och fortfarande bor hemma... Ähh!!! Sommar sverige here I come!!! ;) ;)
    Håller med du!
  • Eshka
    hej att skrev 2008-05-20 10:14:51 följande:
    Den enda resa jag tycker är viktig är den INRE RESAN.Så länge man gjort en sån, så är det bra.Det finns så många tokstollar som sett varenda land, men glömt fläcken de står på.Börja där.
    Himla klokt sagt!
  • Kya

jag har inte läst hela tråden, bara TS.

Jag vet inte om jag kan påstå att föräldrarna bara blir yngre och yngre, snarare tvärtom. medelåldern ligger ju högre än nånsin på att skaffa barn.

så får du tänka tillbaka 100 år, då skaffade man barn tidigt.. 17 år var inte alls ovanligt. då var det tid att skaffa barn.

• Naturemum

Anser du dig mogen att ha sex då får man ta konsekvenser och ansvar!

• Spaniér

Jag blir 20 i sommar och har precis fått barn. Jag tycker att det är ungt! Tycker då oxå att dom som är yngre är änu mer ungt om man sgr så. MEN sen handlar det m den mentala åldern hur bra mamma man är eller ej

• Unbella

Vad t.ex. menar du med att se annat?

Toodels skrev 2008-05-19 15:08:55 följande:
    Svar på #81hela inlägget kom inte med :/fortsättningen ..Det handlar om att komma till ett annat land och se saker, uppleva sånt som inte finns i sverige
  • Unbella

Bra sagt

hej att skrev 2008-05-20 10:14:51 följande:
    Den enda resa jag tycker är viktig är den INRE RESAN.Så länge man gjort en sån, så är det bra.Det finns så många tokstollar som sett varenda land, men glömt fläcken de står på.Börja där.
  • Haraaz

Bara för man inte fyllt 18 är man inte ett barn... kanske enligt lagen men hur bra den stämmer in på verkligheten kan man ju diskutera, som med så många andra konstiga lagar. Låter egentligen så dumt, man är vuxen för att det står i en bok att man är det?

Svar på tråden Barn får barn