Barn får barn
Det blir bara vanligare och vanligare att yngre blir med barn (dvs minderåriga) Vad tycker du om det?
"är inte intresserad av på hopp på unga föräldrar då de finns många bra sådana utan bara höra er åsikt generelt"
Det blir bara vanligare och vanligare att yngre blir med barn (dvs minderåriga) Vad tycker du om det?
"är inte intresserad av på hopp på unga föräldrar då de finns många bra sådana utan bara höra er åsikt generelt"
Är unga mamma (19år). Min åsyn är väl att man ska ha ett eget boende och en ekonomi som är stabil så man kan ta hand om ett barn. Man ska inte behöva leva på socialen, barnbidraget, föräldrarna eller nåt annat slags bidrag. Skaffar man barn så ska man då kunna ta hand om det. Har man det och är under 18 år så är det väl helt ok att skaffa barn men så är det inte i många fall tyvärr..
Den enda resa jag tycker är viktig är den INRE RESAN.
Så länge man gjort en sån, så är det bra.
Det finns så många tokstollar som sett varenda land, men glömt fläcken de står på.
Börja där.
jag har inte läst hela tråden, bara TS.
Jag vet inte om jag kan påstå att föräldrarna bara blir yngre och yngre, snarare tvärtom. medelåldern ligger ju högre än nånsin på att skaffa barn.
så får du tänka tillbaka 100 år, då skaffade man barn tidigt.. 17 år var inte alls ovanligt. då var det tid att skaffa barn.
Anser du dig mogen att ha sex då får man ta konsekvenser och ansvar!
Jag blir 20 i sommar och har precis fått barn. Jag tycker att det är ungt! Tycker då oxå att dom som är yngre är änu mer ungt om man sgr så. MEN sen handlar det m den mentala åldern hur bra mamma man är eller ej
Vad t.ex. menar du med att se annat?
Bra sagt
Bara för man inte fyllt 18 är man inte ett barn... kanske enligt lagen men hur bra den stämmer in på verkligheten kan man ju diskutera, som med så många andra konstiga lagar. Låter egentligen så dumt, man är vuxen för att det står i en bok att man är det?