Barn får barn
Det blir bara vanligare och vanligare att yngre blir med barn (dvs minderåriga) Vad tycker du om det?
"är inte intresserad av på hopp på unga föräldrar då de finns många bra sådana utan bara höra er åsikt generelt"
Det blir bara vanligare och vanligare att yngre blir med barn (dvs minderåriga) Vad tycker du om det?
"är inte intresserad av på hopp på unga föräldrar då de finns många bra sådana utan bara höra er åsikt generelt"
Har inte läst så mkt i resten av tråden men min åsikt är att under 18 är man generellt sett för ung för att skaffa barn. Det är dessutom så att hur mogen man än känner sig så växer man mycket i slutet av tonåren och förändras. Tycker därför inte att man kan anse sig redo för ett barn i så unga år. Dessutom anser jag att man bör ha jobbat några år för att kunna ge barnet lite ekonomisk trygghet. Visst kan det vara så att man "klarar sig", men varför inte vänta några år och se till att man inte bara klarar sig utan till och med har det bra ställt. Tycker det är lite egoistiskt att skaffa barn bara för att man vill ha ett, utan man får tänka lite på hur barnet får det.. (och det sista gäller för övrigt oavsett ålder)
Nu har jag aldrig sett på unga mödrar i med att vi har inte femman. Men som du beskriver om hur mognaden på dem så låter det som den serien har tagit de "värsta unga mödrarna" de kunde hittat.
Vem säger att inte äldre mammor röker och liknande t.ex?
Jag känner många unga mödrar och jag har inte sett en enda utav dem som har rökt och druckit alkohol osv men däremot äldre människor har jag sett gjort det.
Så tänk också att det är tv...
och den är ju inte alls vinklad...
när jag var 17 år blev jag gravid, var då gift, fick barn då jag var 18. Skötte hem o barn, hade rent o fint hemma, min son var min nr1 prio, åt rätt under grav o amning, rökte ej fastän jag var rökare innan, gjorde hemlagad barnmat, var ute med sonen varje dag, allt funkade hur fint som helst för jag var MOGEN redan då
Klart att ni som inte rest säger att man inte behöver det, ni har ju ingen aning om vilken upplevelse det är om ni inte gjort det. DVS utan att resa med era föräldrar, uatn med vänner eller till och med själv. Förra året var jag utomlands fem gånger, var av två gånger åkte jag HELT själv, och jag kommer aldrig kunna säga i ord hur jävla roligt jag hade. Minnen för livet och efter att ha gjort detta så mognades man till en annan nivå. Jag tycker helt klart att man ska hinna resa INNAN man får barn, och jaa man kan resa med sitt barn, men det är inte i närheten som samma sak som att åka med vänner eller ensam.
Varför har ni så brottom? Varför inte vänta med barn till ni är MINST 19-20? Hur länge hade ni varit tillsammans med er partner innan ni blev med barn?
Jag tycker helt klart att man ska ha gått ut gymnasiet, tycker de nästan är ett måste. och sedan att man ska ha minst nått års arbetserfarenhet.
Visst, du kanske tyckte det var kul och en upplevelse...
Men måste alla ha samma tycke för resor som du. De enda gångerna som jag skulle kunna tänka mig att åka och resa är på vintern då det är så kallt.
Jag vantrivs att resa. Och varför ska man resa då? Jag har ingen nytta utav det då jag varken är språkintresserad eller utav kultur eller att festa...
Eller nytta och nytta visst är det nyttigt men kanske mer för den personen som VERKLIGEN vill resa.
Hinna resa kan man ändå alltid göra vare sig man har barn eller inte, bara man kan planera?