Barn får barn
Det blir bara vanligare och vanligare att yngre blir med barn (dvs minderåriga) Vad tycker du om det?
"är inte intresserad av på hopp på unga föräldrar då de finns många bra sådana utan bara höra er åsikt generelt"
Det blir bara vanligare och vanligare att yngre blir med barn (dvs minderåriga) Vad tycker du om det?
"är inte intresserad av på hopp på unga föräldrar då de finns många bra sådana utan bara höra er åsikt generelt"
Oj.... att skaffa banr kan nog inte handla så mycket om biologisk ålder, eller?
Skaffa barn tycker jag man skall göra när man känner att tiden är inne och man har tänkt igenom det noga (gäller naturligtvis inte oplanerade graviditeter som nog ibland kan vara de bästa).
Jag tror inte pengar, ålder eller erfarenheter är det viktigaste, snarare att man är en stabil person som kan och vill älska och uppfostra ett barn.
Hej jag är själv en ung förälder. Visseligen inte minderårig men ändå ung. jag är 19 år gammal och har en dotter på snart 5 månader.
Om ni frågar mig så tycker jag att man i alla fall ska ha gått ut skolan innan man skaffar barn. Då har man redan utbildningen klar och förhoppningsvis kan börja jobba med en gång då man slutat vara mammaledig.
Det är min åsikt!
Jag fick min son när jag va 16 år...
Jag var 15 när jag blev gravid...han va inte planerad men jag valde att behålla honom ändå.
Nej jag va inte mogen fullt ut...MEN jag lärde mig in i rollen som mamma.
Spelar ingen roll om du är 15 eller 45 år...Man vet inte hur det e att vara mamma förens man fått barn.
Och ja det finns dom som är unga som inte sköter sin "roll" ...men det finns tex 30-45 åringar som inte heller gör det.
Så åldern har ingen betydelse.
Mamma är nånting som man lär sig vara med tiden.
Man e inte bara mamma för det står i papprena, och man har fött barnet.
Det är en stor uppgift här i livet att vara mamma/pappa.....Att vara mamma och pappa e stort.
(Resa kan man göra ändå...så det e ju en droppe i havet.)
Jag vill iallafall ge stor eloge till alla unga mammor som tar på sig sig ett sånt stort ansvar som att ta hand om ett litet barn.