• Toodels

Barn får barn

Det blir bara vanligare och vanligare att yngre blir med barn (dvs minderåriga) Vad tycker du om det?

"är inte intresserad av på hopp på unga föräldrar då de finns många bra sådana utan bara höra er åsikt generelt"

• Svar på tråden Barn får barn
  • qti88

Finns även sånna som bor hemma i väntat på lägenhet men betalar hyra, mat, el osv. Vi är itne sämre föräldrar för det

Nikki S skrev 2008-05-16 08:20:14 följande:

Nidorina- Jag håller med dig om att man borde ha bostad och jobb innan man väljer att skaffa barn. Det finns en del som fortfarande lever på sina föräldrar och tror att de ska försörja en och barnet.
  • Toodels
    Svar på #51
    nä men jag tror hon syftade på att varför ens skaffa barn om man fortfarande bor hemma+
  • Nikki S

qti88- Jag tycker att man borde ha egen bostad innan man skaffar barn men jag säger inte att ni är sämre föräldrar för det, verkligen inte. Men det är stor skillnad på att bo själv och fortfarande bo hemma även fast man betalar för sig.

• hej att

Om man verkligen, verkligen vill ha barn, så kan man hitta på massor av argument som talar för - och lika tvärtom.

Folk planerar barn för att suget efter det är större än suget efter något annat, helt enkelt.
    I ett sånt läge förstår man inte alla visa ord från omgivningen, det måste upplevas.

Jag var nyss fyllda 18 när jag blev mamma, och jag var så lycklig så.
    Nu är jag 8 år äldre och nybliven tvåbarnsmamma, och jag är INTE avundsjuk på alla nyblivna 18-åriga mammor...hur lyckliga de än är så jag så innerligt glad för att jag inte är i deras skor idag.

Jag drar en lättnadens suck över att jag har hunnit ordna allt det där nu, som jag skulle ha ordnat innan jag fick min första.
    Men inte tror jag någon som är så sugen som jag var då, skulle lyssna på mig för det.

• Sarah84

De ja inte förstår är varför alla ska ha så brottom med att skaffa barn? Ja menar e dom rädda för att inte hinna?
    Jag skulle inte skaffat barn om ja inte hade fast förhållande, egen bostad & har möjlighet att försörja barnet & ge den en bra uppväxt..

• Nidorina
    Svar på #51
    Sämre föräldrar NEJ, absolut inte. Jag jobbar på BVC och möter föräldrar i olika åldrar och jag kan inte säga att jag tyckeratt en ålder är bättre eller sämre än en annan. För det är individuellt. MEN jag hade inte tyckt, som jag skrev, att det hade varit kul att ha någon av våra tonåringar med respektive och bebis boende hos oss, även om de betalt för sig. Jag vill inte ha småbarn i huset på heltid längre, för egen del. För det har jag haft i så många år. Så jag hoppas verkligen att det inte blir barnbarn innan våra barn har eget boende.
    qti88 skrev 2008-05-16 16:39:38 följande:
    Finns även sånna som bor hemma i väntat på lägenhet men betalar hyra, mat, el osv. Vi är itne sämre föräldrar för detNikki S skrev 2008-05-16 08:20:14 följande:
  • MlieL

Jag och min pojkvän födda 91 & 90 planerar barn tillsammans, vi bor inte hemma med föräldrarna, har ett stadigt förhållande och anser oss inte som barn längre! Därimot har vi kankse inte så bra ekonomi men vi har så att vi klarar oss och blir över! :)

• Nikki S

MlieL- Jag kanske inte är den rätta att säga något eftersom jag själv är ung mamma på 17 år men jag tycker inte att man borde planera barn så tidigt!

• Toodels

Jag tycker att man är på tok för ung för att planera barn, född 90, då har du inte ens gått klart skolan.. borde kanske fundera lite till!

• JeanneDArc

Jag känner inte att det är en bra sak att skaffa barn när man är minderårig rent generellt. Däremot tror jag säkert många klarar av att bli bra föräldrar om de väl befinner sig i den situationen. Tycker att man bör klara sig ekonomiskt och ha ett eget hem innan man skaffar barn, för det är mycket att lära sig och anpassa sig till bara det!

Svar på tråden Barn får barn