Barn får barn
Det blir bara vanligare och vanligare att yngre blir med barn (dvs minderåriga) Vad tycker du om det?
"är inte intresserad av på hopp på unga föräldrar då de finns många bra sådana utan bara höra er åsikt generelt"
Det blir bara vanligare och vanligare att yngre blir med barn (dvs minderåriga) Vad tycker du om det?
"är inte intresserad av på hopp på unga föräldrar då de finns många bra sådana utan bara höra er åsikt generelt"
Har ni sett på unga mödrar som gick på 5;an???
Var en tjej där som när hon var 14 år valde mellan att ta livet av sig eller att bli gravid. Hon valde att bli gravid....
Förstår inte heller varför man som 16 åring planerar att bli gravid...
Det är ju inte bara trend bland unga kvinnor och tjejer att skaffa barn tidigt. Det är ju även trend bland tidningar och annan media också. Det skrivs ju om att fertiliteten som sjunker, om hur ego det är att vänta, att det är större risk att vänta. Det har ju till och med tagits upp på debatt.
Det lär ju också bidra till att unga tjejer skaffar barn.
Toodels: Tycker iofs inte att man behöver allt trams som bröllopp, hus, hund, bil och alla andra klychor. Men att ha egen bostad och ordnat ekonomi är självklart, men det handlar endast om att barnet ska ha det det måste. Men på vilket sätt är väl från person till person.
Jag är själv en ung mamma på 17 år, ej planerat. Jag tycker också att det är kusligt med folk som planerar barn trots att de inte har det stabilt alls utan bara tror att allt kommer att lösa sig. Det är tufft, jag har haft turen och allt har gått bra för oss men det händer allt för ofta att unga blir ensamstående på bidrag. Det är jobbigt att inte ha fullföljt utbildningen och vara tvungen att studera samtidigt som man har barn. Jag tar studenten nästa vår och ska sedan läsa vidare i ett par år till för att få mig en bra utbildning.
Jag tycker nog att man ska vänta egentligen, jag själv valde att behålla barnet. Nu i efterhand skulle jag kunna säga om jag hade lyckats förstå vad min omgivning försökte berätta så hade jag också väntat, men att planera ett barn tycker jag är otroligt dumt när man är ung. Kan självklart däremot förstå de som blir gravida och tar beslutet att behålla.