Barn får barn
Det blir bara vanligare och vanligare att yngre blir med barn (dvs minderåriga) Vad tycker du om det?
"är inte intresserad av på hopp på unga föräldrar då de finns många bra sådana utan bara höra er åsikt generelt"
Det blir bara vanligare och vanligare att yngre blir med barn (dvs minderåriga) Vad tycker du om det?
"är inte intresserad av på hopp på unga föräldrar då de finns många bra sådana utan bara höra er åsikt generelt"
Toodels: Hehe, jadu, det är ju tur att alla är olika!
Tycker bara det är korkat att ställa "unga vs. gamla" hela tiden, är rätt less på den debatten! Har som sagt att göra med psykisk mognad, och självklart har de flesta en annan mognad vid 30 än vid 20. Och alla de yngre mammor som står där helt pantade och tar för givet att deras föräldrar ska försörja dom ger alla oss yngre föräldrar dåligt rykte.
Tycker debatten borde handla om korkade vs. smarta istället för unga vs. gamla
Svag- där håller jag med dig=) Det finns bra förebilder på båda sidorna. Jag tycker inte om dubbelmoralen heller som många yngre föräldrar har som brukar kasta skit emot de äldre. Alla är olika, vissar klarar det utmärkt att vara ung medan andra inte gör det.
Toodels- jo precis, det kan vara så olika. Finns bra unga föräldrar och dåliga äldre föräldrar, det är inte så att bara för att man är ung är man dum och gammal så är man klok. Men det är ofta unga ser på saker på ett annat sätt eftersom den psykiska mognaden inte är den samma, man har inte samma livserfarenhet men det måste inte betyda att man är en dålig mamma. =)
Nikki: Det finns verkligen bra förebilder från allas sida.
Det jag däremot har så svårt för är att människor tror att de har rätt att kritisera mig som mamma Endast för att jag är ung.
En tant ser två barn på bussen som gråter, båda barnen är i ungefär samma ålder (ca 1 år). Det ena barnet är mitt, det andra barnet är en ca 35-årig kvinna. Till henne säger tanten: "Jaha.. Det är inte alltid roligt att åka buss för de små.." Till mig säger tanten: "Hmm, hon kanske vill är hungrig? Kan ju kanske vara blöjan som behöver bytas?"
Just detta scenario är påhittat, men har råkat ut för liknande ca tusen ggr. Bara för att jag är ung förutsätter folk att jag inte kan ta hand om mitt eget barn.
Nikki- Jo precis. Det är nog svårt att förstå för vissa ibland att även fast man är ung så kan man vara en bra mamma med koll. Jag brukar ignorera sånna kommentarer och tar inte åt mig speciellt mycket eftersom jag själv vet hur det är egentligen.
svag och nikki håller med er
Toodels- =) Lite konstigt att det inte är så många som svarar på tråden eftersomd et annars brukar vara ett väldigt hett ämne.
kanske för att jag som håller i tråden inte är emot och kritiserar alla unga mammor/pappor