• Anonym (varför?)

Min 12 snart13 åring röker?????

Härom dagen kom jag på min dotter, snart 13 år, försöka stjäla ciggaretter av mig? Vad hade ni gjort?
    Jag ville inte skälla då det inte hjälper bara förklara hur dumt det är, dyrt mm...

Nån som kan ge mer råd?

P.S valde och vara anonym av privtat skäl hoppas det inte gör något Generad

• Svar på tråden Min 12 snart13 åring röker?????
  • Anonym (varför?)
    Svar på #97
    Pormoicheia skrev 2008-05-19 14:37:15 följande:
    Problemet här ligger ju i att man ger barnen rätt verktyg för ändamålet.I detta fall handlar det om att dom själva ska kunna välja bort cigaretterna.För att dom ska välja bort cigaretterna så gäller det att rökningen påverkar något som är viktigt för dom på ett negativt sätt.Där spelar tjat inte någon som helst roll för som förälder till en tonåring är man elak och dum hur man än gör
    Japp så sant så...
  • FridaLee

började röka när jag var 13 år (till och från) , mina föräldrar kom på mig några ggr. när jag var ca 16 år så rökte jag mer öppet för dem de tjatade på mig och försökte med allt möjligt men pappa snusade så jag tycke att han inte hade något bra argument att komma med. Tog mitt förnuft till fånga när jag blev gravid med första barnet (18 år) och slutade röka har inte börjat igen efter 7 år. Fasar för när dessa problem kommer här hemma. inte lätt går ju inte att skrämma för de lyssnar inte, inte hota heller och inte muta, vet inte vad som funkar igentligen!!!

• Naturemum

Anonym (varför?) skrev 2008-05-19 14:36:22 följande:

Svar på #92

Nä det vet jag inte men kan bara hoppas att det inte är så...
    Ska jag blunda för det oxå iom jag har barn och sex är ok för mig, iom jag inte kan säga nått för att jag själv röker?
    Det är ju faktiskt samma sak...
    Förstår du hur jag menar, vet inte hur jag ska förklara
    Var och en gör dom dom vill men oftast om man hindrar för mycket slår det bakut.Jag vet ,jag har själv varit med om det.
  • lollisen
    Anonym (varför?) skrev 2008-05-19 14:31:45 följande:
    Svar på #85 Varför ska dom ah privat liv när dom gör nått så dumt?Ska jag skita idet oxå om det gäller droger?
    ALLA människor har rätt till ett privatliv...
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • Anonym (varför?)
    Svar på #99
    Im Fabulous skrev 2008-05-19 14:38:13 följande:
    Anonym (varför?) skrev 2008-05-19 14:37:40 följande: Har läst tråden och inget argument eller resonemang rättfärdigar att vare sig du eller ditt barn röker.
    Nää det gör det inte...
    Men ännu en gång ska inte jag, som vuxen, får göra som jag vill????
    Det får ju barnen gör sen när dom blir stora eller hur???
    Bara för att jag röker har jag ingen rätt att försöka stoppa henne till och göra likadant?
    Det är ju samma med alkohol, sex, vara uppe sent, mmm
  • Anonym

Ge en morot till varför hon inte ska röka. Min far betalade mitt körkort om jag inte rökade eller drack innan jag blev 18 år. Det finns säkerligen något billigare alternativ .

• Anonym (varför?)
    Svar på #103
    Naturemum skrev 2008-05-19 14:39:30 följande:
    Anonym (varför?) skrev 2008-05-19 14:36:22 följande: Var och en gör dom dom vill men oftast om man hindrar för mycket slår det bakut.Jag vet ,jag har själv varit med om det.
    Men misstänker man att det är så så pratar man väl om det?
    Hade jag gjort iaf finns ju risker där oxå...
    Könssjukdomar, graviditet, mm
  • Anonym

Men det är en anledning till att jag har slutat röka, för hur ska jag säga till mina barn att man inte ska röka när jag själv röker? Skulle ALDRIG röka framför mina barn!

• Anonym (varför?)
    Svar på #106
    Anonym skrev 2008-05-19 14:43:02 följande:
    Ge en morot till varför hon inte ska röka. Min far betalade mitt körkort om jag inte rökade eller drack innan jag blev 18 år. Det finns säkerligen något billigare alternativ .

Ok du gjorde aldrig nått av det innan 18 år?

I sånt fall var du superduktig

• Anonym (varför?)
    Svar på #108
    Anonym skrev 2008-05-19 14:45:57 följande:
    Men det är en anledning till att jag har slutat röka, för hur ska jag säga till mina barn att man inte ska röka när jag själv röker? Skulle ALDRIG röka framför mina barn!
    När börja du röka?
Svar på tråden Min 12 snart13 åring röker?????