Anonym (varför?) skrev 2008-05-19 15:31:20 följande:
Jag vill bara tillägga:Visst är jag dum som röker, men det är ett val jag gjorde när jag var 20 år (inte bättre alls men men).Jag måste väl ändå få tillrättavisa min dotter när hon försöker stjäla mina cigg och vill röka?Som förälder måste man ju leda sina barn på rätt väg om dom håller på och gå fel?Det jag ville med denna tråden få lite hjälp av er som varit i samma situation, om hur ni gjort och det har jag fått av några TACk...Men många av er var dömmande mot mig iom min rökning...Jag ska verkligen hålla tummarna för er att detta aldrig händer er, klart det gör det ju inte då ni inte röker själv...Men tyvärr i dom lugnaste vatten simmar dom fulaste fiskarna...
Min väninna rökte, men ingen annan i familjen. Och verkligen inte hennes föräldrar. Det var nog jag som lurade henne att röka. Hon gillade det inte nån gång och slutade efter nåt år. Det är nästan alltid kompistryck när man börjar röka. För min del gällde det att vara tuff inför polarna. Yr i skallen blev jag, illamående också, men rökte gjorde jag. Jag fick tag på cig genom att snällt handla mat etc till mina föräldrar. På den tiden stod bara slutsumman på kvittona och när jag gav rätt summa tillbaka så var pappa nöjd. Inte märkte han att jag köpt cig till mig också! De var ju billiga i början av 70-talet. Så ofrivilligt höll han mig med cigaretter under hela min tonårstid. :-S
Gör din lilla tjej en tjänst TS. Gör det riktigt riktigt svårt för henne att få tag på cig. Mer kan du inte göra.
Kram