• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • madebyinferno
    mallan brallan skrev 2008-06-25 15:55:34 följande:
    Martina78: åååå, ALLT är ju fint till sand! Vad har du för färg på parasoll?
    Brunt parasoll så det skulle matcha den bruna basen, men jag ångrar det färgvalet skulle vilja ha ett parasoll som färgen passar både brun bas, sand bas och kakhi-Bee´n

Har ju min gröna fleecetop men den går bättre ihop med den bruna än med sanden, lr??

Är innne i en "inte så färgglad" period känns det som - mer inne på mönster....

Åååh vad lite hjälp det var till då Blir till att sy en egen top och suffla omgående - gäller bara att hitta ett trevligt tyg först

Ska avverka både Ikea och Gekås i helgen hade jag tänkt - MÅSTE ju hitta NÅGOT kul tyg tycker jag
    jule skrev 2008-06-25 16:21:56 följande:
    har sandbas, har haft den ihop m denim, gul, egensydd topp i frotté å m sandtop i fleece (dock e den sistnämnda ingen kombo jag rek. då d e helt olika nyanser) har oxå orange (gamla)sommarsuffla å orange parasoll. hade även en åkpåse i offwhite i vintras/tidig vår... bilder finns i mitt galleri på d olika varianterna.just nu vill jag även ha sandtop i canvas å ev. brun i canvas men då vi blev m hus precis så lär d ju finnas andra hål att stoppa pengarna i
    denim lät fint en brun top skulle ju bli bra för då skulle det ju gå att köra helbrun vagn med eftersom jag har en brun bas också Måste kika in i ditt galler i... springer dit
    Milliam 0011 (sojaallergi), Linnéa 0509 (äggallergi) och Elias 0707 (mjölkallergi)
  • madebyinferno
    myHappiness skrev 2008-06-25 18:03:58 följande:
    Undrar om nån här provat teutonias regn/stormskydd på cameleon? Vet att brios och tullsas ska passa men tycker teutonias verkar perfekt för höst/vinterslask.
    Menar du det som följer med när man köper en Teutonia?? Har ett sådant liggande om du vill att jag ska testa?
    Milliam 0011 (sojaallergi), Linnéa 0509 (äggallergi) och Elias 0707 (mjölkallergi)
  • madebyinferno
    Storm07 skrev 2008-06-25 18:25:34 följande:
    Hej buggakunniga! Nu har jag lackat ur totalt på regnskyddet till min Bee, jag blir galen på att krångla med gummsnoddar och hakar. För att inte tala om att jag sparkar på regnskyddet när min dotter sitter med sitsen vänd mot mig. Finns det något vettigare regnskydd som sitter bra på Bee? Funkar det fina med reflexblommor från Axel och Ida på Bee? Är det någon som provat?
    Nopp det passar inte särskilt bra, tycker jag iaf Har tyvärr sålt det så jag kan inte ordna en bild heller
    nybliven fru skrev 2008-06-25 19:21:28 följande:
    Kom på en fråga till, funkar regnskyddet även på liggdelen till Cam eller är det bara när man har sittdelen?
    Menar du orginalregnskyddet?? Ja det fungerar!
  • Chaplin

Har en fråga till er cameleonägare.
    Vi har en son som snart är 15 månader. Har en gammal tung otymplig sittvagn till honom som jag är väldigt trött på.

Funderade därför på att köpa en ny smidigare sittvagn till honom.
    Men nu är det så att vi planerar ett syskon, med lite tur kanske jag redan är gravid! Är jag inte det nu, så hoppas jag ju på att bli det snart. Till syskonet skulle jag gärna köpa en cameleon.

Nu börjar jag fundera på att göra det redan nu så att lillkillen kan använda den tills bebisen (förhoppningsvis) anländer någon gång nästa år.

Hur skulle ni göra, köpa en enklare sittvagn nu, eller en cameleon på en gång som bebisen sedan kan överta?

• madebyinferno

Om man köper en lös liggdel så måste man ju köpa till platta, madrass osv - MEN hur får man tag på madrassöverdraget???? Kommer den med liggdelen lr???

• AsfaltsBlomma

Jag köpte en Frog till min son när han var 18 månader cirka så jag tycker absolut att ni ska köpa en Cam nu direkt!

Chaplin skrev 2008-06-25 20:36:36 följande:
    Har en fråga till er cameleonägare.Vi har en son som snart är 15 månader. Har en gammal tung otymplig sittvagn till honom som jag är väldigt trött på.Funderade därför på att köpa en ny smidigare sittvagn till honom.Men nu är det så att vi planerar ett syskon, med lite tur kanske jag redan är gravid! Är jag inte det nu, så hoppas jag ju på att bli det snart. Till syskonet skulle jag gärna köpa en cameleon.Nu börjar jag fundera på att göra det redan nu så att lillkillen kan använda den tills bebisen (förhoppningsvis) anländer någon gång nästa år.Hur skulle ni göra, köpa en enklare sittvagn nu, eller en cameleon på en gång som bebisen sedan kan överta?
  • madebyinferno
    Har en fråga till er cameleonägare.Vi har en son som snart är 15 månader. Har en gammal tung otymplig sittvagn till honom som jag är väldigt trött på.Funderade därför på att köpa en ny smidigare sittvagn till honom.Men nu är det så att vi planerar ett syskon, med lite tur kanske jag redan är gravid! Är jag inte det nu, så hoppas jag ju på att bli det snart. Till syskonet skulle jag gärna köpa en cameleon.Nu börjar jag fundera på att göra det redan nu så att lillkillen kan använda den tills bebisen (förhoppningsvis) anländer någon gång nästa år.Hur skulle ni göra, köpa en enklare sittvagn nu, eller en cameleon på en gång som bebisen sedan kan överta?
    Cameleon nu som bebis får överta
  • modestyclara
    Köpa en cam -absolut. Så kör du ståbräda om 10 månader. Fast du behöver någon paraplyvagn eller nåt för längre turer till sonen även i framtiden också tror jag...
  • Kajsan

Min kompis sitter bredvid mig här och säger att vår vagn är sopig, hon hittar inte bromsen och frågar hur det känns att ha en platta upp i asclet när man är trött.

Nu blev jag lite trött på henne, hon får inge mer vin.

• MGn

Är man galen om man nyss sålt sin bugaboo och ska köpa en tredje? Mannen dödar mig...men jag vill så gärna ha den som liggvagn och sonen är redan två veckor så jag vill hitta en nu!!!

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14