Boomchakalaka skrev 2008-06-27 13:23:10 följande:
Hej alla Bugga-fantaster!Har varit här inne och smygläst nu ett tag och har lärt mig jätte mkt -tack!! Men nu skulle jag behöva lite råd -håller på och blir galen av funderande. ;)Jag har kommit fram till att jag bara måste ha en bugaboo cam! :)Men frågan är vad jag ska köpa -ny eller beggad? Guldklimpen är ett år precis och vi planerar syskon framöver. Begg-priset är ju ofta så högt. Ett par tre år gammla för ca 6000. Och då kan man köpa en ny för strax under 9000 och dessutom få garanti tex för strulande chassi som jag läst om. Men....det är ju mkt pengar! Är det värt det? Kan man verkligen ha vagnen tills barnet blir 3-4 år -får de plats då? Tycker det ser lite taight ut nu med min 1-åring.Brukar det vara strul med vagnar som är ett par år? Skulle ju kännas säkrare att köpa ny......Vad säger ni? Har ni nått råd? Har sett att kidzshopen får bra omdömme här inne. Är det någon som har erfarenhet av
kopabarnvagn.se? De har nämligen vagnen jag vill ha (denim) hemma så jag skulle kunna få den på tisdag......................om jag nu ska köpa ny alltså ;)Oj det blev långt, förlåt, hoppas någon har ork att svara.
Min snart 3åriga tös åker bara vagn ibland men hon älskar lillebrors bugga, vill gärna sitta och mysa i den och ha vakenvila ibland eftersom hon slutat sova middag nu - hon sitter bra men har lite trångt under sufflan i liggläget dock men så är hon ju en stooor tjejja på över 1 m och väger väl runt 16kg också...
Jag valde att köpa en ny pga av garantin och så fick jag färgen jag ville ha mest och det var tur för jag är inne på mitt andra chassi för de två första har glidit - vad skulle man gjort om man köpt beggad då???
Kidzshopen har jag bara gott att berätta om, THJ här i tråden är en av ägarna så oftast går det att få snabba svar här också...