• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • mammatill2härligavildar
    ewamarie skrev 2008-06-27 12:50:30 följande:
    Gillade inte skiphop duo då den, precis som du säger, inte går att stänga ordentligt. Inte nog med att det regnar in i den. Den är ju oxå så hög och smal att den välter när man ställer ner den och då ramlar allt ur denHar en Ju JU BeAll nu som är suverän!! Bästa väskan hittills
    Åh va kul att du gilla Ju Ju BeAll så mycket. Har kikat på dem o de är ju sååå fina. Du har ingen bild på hur den hänger på vagnen???
  • Kajsan
    Mållgan skrev 2008-06-27 13:44:23 följande:
    Åh va kul att du gilla Ju Ju BeAll så mycket. Har kikat på dem o de är ju sååå fina. Du har ingen bild på hur den hänger på vagnen???
    Jag har ett par.
  • mammatill2härligavildar
    Kajsan skrev 2008-06-27 13:49:22 följande:
    Jag har ett par.
    Då ska jag kika in till dig direkt=)
  • leson76
    Boomchakalaka skrev 2008-06-27 13:43:55 följande:
    Oh...vad avensjuk jag bliiiir! Vill oxå ha en nu ju.... Hoppas du trivs med den nu!
    Om ert barn nu är ett år kanske ni ska vänta med att köpa en Bugga till nästa barn kommer? Ska 1-åringen börja på dagis? Min erfarenhet är att Buggan används fram till dagis och sen åker Brio sitty etc. fram då man gärna inte har en Bugga stående på dagis.
  • madebyinferno
    Boomchakalaka skrev 2008-06-27 13:23:10 följande:
    Hej alla Bugga-fantaster!Har varit här inne och smygläst nu ett tag och har lärt mig jätte mkt -tack!! Men nu skulle jag behöva lite råd -håller på och blir galen av funderande. ;)Jag har kommit fram till att jag bara måste ha en bugaboo cam! :)Men frågan är vad jag ska köpa -ny eller beggad? Guldklimpen är ett år precis och vi planerar syskon framöver. Begg-priset är ju ofta så högt. Ett par tre år gammla för ca 6000. Och då kan man köpa en ny för strax under 9000 och dessutom få garanti tex för strulande chassi som jag läst om. Men....det är ju mkt pengar! Är det värt det? Kan man verkligen ha vagnen tills barnet blir 3-4 år -får de plats då? Tycker det ser lite taight ut nu med min 1-åring.Brukar det vara strul med vagnar som är ett par år? Skulle ju kännas säkrare att köpa ny......Vad säger ni? Har ni nått råd? Har sett att kidzshopen får bra omdömme här inne. Är det någon som har erfarenhet av kopabarnvagn.se? De har nämligen vagnen jag vill ha (denim) hemma så jag skulle kunna få den på tisdag......................om jag nu ska köpa ny alltså ;)Oj det blev långt, förlåt, hoppas någon har ork att svara.
    Min snart 3åriga tös åker bara vagn ibland men hon älskar lillebrors bugga, vill gärna sitta och mysa i den och ha vakenvila ibland eftersom hon slutat sova middag nu - hon sitter bra men har lite trångt under sufflan i liggläget dock men så är hon ju en stooor tjejja på över 1 m och väger väl runt 16kg också...

Jag valde att köpa en ny pga av garantin och så fick jag färgen jag ville ha mest och det var tur för jag är inne på mitt andra chassi för de två första har glidit - vad skulle man gjort om man köpt beggad då???

Kidzshopen har jag bara gott att berätta om, THJ här i tråden är en av ägarna så oftast går det att få snabba svar här också...
    Milliam 0011 (sojaallergi), Linnéa 0509 (äggallergi) och Elias 0707 (mjölkallergi)
  • leson76

en sak till, jag har inte gärna bugga till min son som nu är 3 år då han kan välta den när han sätter sig/ går ur. Efter 1,5 år är det bättre med en sulky och mitt tips är då Brio sitty som jag oh många andra tycker är en superbra vagn. Lätt och billig ;)

• madebyinferno
    leson76 skrev 2008-06-27 14:17:07 följande:
    Om ert barn nu är ett år kanske ni ska vänta med att köpa en Bugga till nästa barn kommer? Ska 1-åringen börja på dagis? Min erfarenhet är att Buggan används fram till dagis och sen åker Brio sitty etc. fram då man gärna inte har en Bugga stående på dagis.
    Fast det beror väl lite på hur vagnförvaringen ser ut på dagis också På vårt dagis förvaras vagnarna inne i hallen, precis som den gör hemma
    Milliam 0011 (sojaallergi), Linnéa 0509 (äggallergi) och Elias 0707 (mjölkallergi)
  • Boomchakalaka
    leson76 skrev 2008-06-27 14:17:07 följande:
    Jo, dottern ska börja dagis till hösten och jag tror faktiskt att vagnarna står ute under tak..inte så kul...hade nog tänkt ha emmaljungan till dagis. Har funderat hur mycket jag kommer att använda den på "annan" tid, men jag kommer att arbeta deltid så det blir ju lite eftermidagar och så....hmmmm...... Jätte bra att höra dina åsikter men samtidigt tråkigt.....;)Att jag kanske inte "behöver" buggan egentligen......vill ju ha en ju....
  • Lille Mammsen

Inga fler som har "puckad" lutning på liggdelen?? Mitt lutar ca 2cm mer NER vid huvudändan en fotändan.....skulle ha varit mer OKEJ om det varit tvärtom!

• Fröken Småland
    Boomchakalaka skrev 2008-06-27 14:51:24 följande:
    Jo, dottern ska börja dagis till hösten och jag tror faktiskt att vagnarna står ute under tak..inte så kul...hade nog tänkt ha emmaljungan till dagis. Har funderat hur mycket jag kommer att använda den på "annan" tid, men jag kommer att arbeta deltid så det blir ju lite eftermidagar och så....hmmmm...... Jätte bra att höra dina åsikter men samtidigt tråkigt.....;)Att jag kanske inte "behöver" buggan egentligen......vill ju ha en ju....
    Fast jag håller inte med! Tänk att vara tvungen att släpa runt på en Brio Sitty varenda helg, varenda utflykt, varenda semester. Hu! Sittyn går ju inte ens att vila/sova vettigt i. Nej, en Bugaboo är precis vad du behöver!
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14