• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • mamma på vift
    Carbon skrev 2008-06-27 11:32:27 följande:
    Nu har jag använt min bugga i tio dagar, men har fått såååå ont i tummarna!! Handtaget känns så brett när man är ute och kör tycker jag.Har ni tummarna runt om handtaget eller lägger ni dom uppe på när ni kör? (oj vad det låter knepigt)Är det bara jag som har ont i tummarna efter vagnen??Annars ÄLSKAR jag min nya vagn!
    Jag håller tummarna uppepå....har aldrig fått ont...men handtaget skiljer ju sig från andra vagnar.
    *Mamma till 1 prins och 1 groda*
  • Carbon

mamma på vift skrev 2008-06-27 11:37:37 följande:

Jag håller tummarna uppepå....har aldrig fått ont...men handtaget skiljer ju sig från andra vagnar.
    Oki, skall prova att ha händerna uppepå jag med. Tror jag har träningsverk i dom nu
  • Senap
    Svar på #2278
    Jag tror det kan vara så att du trycker med tummarna när du svänger. Försök att trycka med handflatan istället.
    Själv har jag styret rätt högt och håller nästan på sidan på sidan precis i svängen - så jag har handleden rak tummarna vilande uppepå handtaget.
    I Haven't Lost My Mind, It's Backed Up On Disk Somewhere
  • Leo och Elliots Mamma
    drtina skrev 2008-06-27 10:43:51 följande:
    Har en Bugaboo Cameleon som jag hade till storebror och en Phil&Teds som jag nu använder till båda. Men Bugabbon är bättre för lillkillen att sitta i så jag funderar på att ha en ståbräda oxå så att jag kan använda den till kortare turer med båda. Är det nån som vet om nån annan ståbräda än Bugaboos egen funkar??
    Japp, buggy board maxi funkar till de allra flesta vagnar, iaf Bugaboo´s och Urban Jungles. Antagligen även till P&T´s.
  • ewamarie
    sweetlina skrev 2008-06-27 10:29:37 följande:
    va har ni för skötväskor till era bugaboo, ja vet ej va ja ska ha för nån, e lite inna på en skip hop duo, men den går ju ej att stänga, regnar det in i den?? Gu att de ska vara så svårt, först svårt me val av vagn o nu detta:)
    Gillade inte skiphop duo då den, precis som du säger, inte går att stänga ordentligt. Inte nog med att det regnar in i den. Den är ju oxå så hög och smal att den välter när man ställer ner den och då ramlar allt ur den

Har en Ju JU BeAll nu som är suverän!! Bästa väskan hittills
    Världens vackraste Flickor! Mira Juli-06, Emmie Juni -08
  • sweetlina

Oki vad bra att höra, vart finns den där som du har att titta på, kan man köpa på nätet?

ewamarie skrev 2008-06-27 12:50:30 följande:
    Gillade inte skiphop duo då den, precis som du säger, inte går att stänga ordentligt. Inte nog med att det regnar in i den. Den är ju oxå så hög och smal att den välter när man ställer ner den och då ramlar allt ur denHar en Ju JU BeAll nu som är suverän!! Bästa väskan hittills
  • Boomchakalaka

Hej alla Bugga-fantaster!

Har varit här inne och smygläst nu ett tag och har lärt mig jätte mkt -tack!! Men nu skulle jag behöva lite råd -håller på och blir galen av funderande. ;)

Jag har kommit fram till att jag bara måste ha en bugaboo cam! :)Men frågan är vad jag ska köpa -ny eller beggad? Guldklimpen är ett år precis och vi planerar syskon framöver. Begg-priset är ju ofta så högt. Ett par tre år gammla för ca 6000. Och då kan man köpa en ny för strax under 9000 och dessutom få garanti tex för strulande chassi som jag läst om. Men....det är ju mkt pengar! Är det värt det?

Kan man verkligen ha vagnen tills barnet blir 3-4 år -får de plats då? Tycker det ser lite taight ut nu med min 1-åring.

Brukar det vara strul med vagnar som är ett par år? Skulle ju kännas säkrare att köpa ny......Vad säger ni? Har ni nått råd? Har sett att kidzshopen får bra omdömme här inne. Är det någon som har erfarenhet av kopabarnvagn.se? De har nämligen vagnen jag vill ha (denim) hemma så jag skulle kunna få den på tisdag......................om jag nu ska köpa ny alltså ;)

Oj det blev långt, förlåt, hoppas någon har ork att svara.

• rackar2

Kan bara svara lite grann... Om en timme ska vi åka och hämta vår sprillans nya cam. Var också inne på att köpa en beg men kom fram till att det var bättre att köpa en ny! Dels för att man får garantin och dels för att det är så högt andrahandsvärde. Hoppas jag inte lessnar på den här vagnen som jag har haft tendens att göra med tidigare vagnar.... Bara UJ som jag/vi varit supernöjda med.

Lycka till hur ni än gör!

• Kajsan

SÅ! Nu har jag lyckats lägga in foto på brun bas och denim topp.
    Finger in the nose väskan passar utmärkt till, liksom Bugaboo filten.

• Boomchakalaka
    rackar2 skrev 2008-06-27 13:29:56 följande:
    Kan bara svara lite grann... Om en timme ska vi åka och hämta vår sprillans nya cam. Var också inne på att köpa en beg men kom fram till att det var bättre att köpa en ny! Dels för att man får garantin och dels för att det är så högt andrahandsvärde. Hoppas jag inte lessnar på den här vagnen som jag har haft tendens att göra med tidigare vagnar.... Bara UJ som jag/vi varit supernöjda med.Lycka till hur ni än gör!
    Oh...vad avensjuk jag bliiiir! Vill oxå ha en nu ju.... Hoppas du trivs med den nu!
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14