• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • MGn

om ni använder vagnen till lillasyskonet, alltså inte så mycket, hade ni köpt en ny vagn då?

• mamma på vift
    MGn skrev 2008-06-27 09:52:06 följande:
    om ni använder vagnen till lillasyskonet, alltså inte så mycket, hade ni köpt en ny vagn då?
    jag hade letat efter en begagnad i bra skick...så att jag verkligen får den vagn jag vill ha.
    *Mamma till 1 prins och 1 groda*
  • Lille Mammsen

Inge vatten pass hemma men försökt måtta med tumstocken ca 39-39,5 är höjden vid huvudgaveln och ca 41-41,5 i fotänden!!!!!!!!!!! DIGGAR INTE!!!!!! Skulle va helt OK om måtten varit tvärt om då det EJ är bra med denna lutning som jag har!!!!! Va ska jag göra då vagnen är köpt i annan stad låååångt härifrån!

• sweetlina

va har ni för skötväskor till era bugaboo, ja vet ej va ja ska ha för nån, e lite inna på en skip hop duo, men den går ju ej att stänga, regnar det in i den?? Gu att de ska vara så svårt, först svårt me val av vagn o nu detta:)

• sweetlina

vilken sida är det man kan beställa billiga skötväskor från usa utan tulllavgifter o så??

• drtina

Har en Bugaboo Cameleon som jag hade till storebror och en Phil&Teds som jag nu använder till båda.
    Men Bugabbon är bättre för lillkillen att sitta i så jag funderar på att ha en ståbräda oxå så att jag kan använda den till kortare turer med båda.
    Är det nån som vet om nån annan ståbräda än Bugaboos egen funkar??

• myHappiness

Det där med att det lutar, har ni provat att ta loss alla delar och sätta ihop den igen?
    Kan ju ha med kardborren att göra eller i själva ramen. Hade så på min förra bugga. Men efter att ha plockat av allt och satt på igen, inkl sett till att ramen satt rakt utan tyger på chassit, så blev det bra igen. Värt att prova.

• Lille Mammsen
    myHappiness skrev 2008-06-27 11:00:47 följande:
    Det där med att det lutar, har ni provat att ta loss alla delar och sätta ihop den igen?Kan ju ha med kardborren att göra eller i själva ramen. Hade så på min förra bugga. Men efter att ha plockat av allt och satt på igen, inkl sett till att ramen satt rakt utan tyger på chassit, så blev det bra igen. Värt att prova.
    Kan ju prova men själva ramen "vippar" ju (ska tydligen göra så va jag fått hör + att handtaget oxå "vippar" lite = tycker det e lite sjukt)så den har ju bara ett hack i själva chassit som den låser sig i..så där kan man nog ej påvärka något! Men får prova att plocka bort liggkorgen!
  • Carbon

Nu har jag använt min bugga i tio dagar, men har fått såååå ont i tummarna!! Handtaget känns så brett när man är ute och kör tycker jag.
    Har ni tummarna runt om handtaget eller lägger ni dom uppe på när ni kör? (oj vad det låter knepigt)
    Är det bara jag som har ont i tummarna efter vagnen??
    Annars ÄLSKAR jag min nya vagn!

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14