Preggie skrev 2008-07-04 20:55:42 följande:
Puffar mina egna frågor lite: :)Jag har en fråga till er som är veteraner inom Bugga-körning; vi ska på reggaefestivalen i Uppsala nu i augusti och jag känner mig lite orolig över om det kommer att gå att köra runt Buggan där, vad tror ni? Jag har inga vinterhjul att byta till. I värsta fall får vi kanske ta bebben i Babybjörn och ta med vagnen tom och bara använda när hon vill sova. Sen undrar jag hur den egentligen är att köra med i snön? Eftersom den inte "sviktar" lika mycket som en vanlig vagn tycker jag att det är lite bökigt att trycka ner handtaget när man svänger.. men men det kanske är en vanesak. Vad har ni för erfarenheter?
Det är ju himla svårt att avgöra vilket underlag det är på festivalen men jag gissar på gräs och grus? Då borde det inte vara några problem att ta sig fram om du flippar över styret så de stora hjulen kommer främst. Men glöm inte att låsa de små swivelhjulen, för annars blir det så himla vingligt. I värsta fall om det blir väldigt kuperat så har du ju också buggyläget att ta till, med två hjul. Men bärselen är inte dumt att ha liggande i varukorgen även om jag tror att det kommer att gå utmärkt med Buggan

.
I snö föredrar jag vinterhjulen utan tvekan, men det är samma sak där, det funkar även utan om man kör med de stora hjulen främst. Och lite snö klarar även småhjulen fint.