• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Fröken Småland
    Emmsan skrev 2008-07-04 20:48:01 följande:
    heeeej tjejer kikar in från ett hääärligt öland :) maken söver barnen o jag smygsurfan på hans dator fyy på mej men jag saknar ju er o var bara tvungen att kika in o säga hej
    Undrade just vart du hade tagit vägen! Hur funkar Buggan på Öland då?
  • Fih
    Preggie skrev 2008-07-04 20:55:42 följande:
    Puffar mina egna frågor lite: :)Jag har en fråga till er som är veteraner inom Bugga-körning; vi ska på reggaefestivalen i Uppsala nu i augusti och jag känner mig lite orolig över om det kommer att gå att köra runt Buggan där, vad tror ni? Jag har inga vinterhjul att byta till. I värsta fall får vi kanske ta bebben i Babybjörn och ta med vagnen tom och bara använda när hon vill sova. Sen undrar jag hur den egentligen är att köra med i snön? Eftersom den inte "sviktar" lika mycket som en vanlig vagn tycker jag att det är lite bökigt att trycka ner handtaget när man svänger.. men men det kanske är en vanesak. Vad har ni för erfarenheter?
    Jag klarar inte att köra med vinterhjulen på, får psykbryt Det blir som att köra en stridsvagn utan fjädring och heeeeelt stum. Men med swivelhjulen -lovely!
    Jag tror på din idé att ta med Babybjörnen som komplement!
  • Preggie
    Fih skrev 2008-07-04 21:37:45 följande:
    Jag klarar inte att köra med vinterhjulen på, får psykbryt Det blir som att köra en stridsvagn utan fjädring och heeeeelt stum. Men med swivelhjulen -lovely!Jag tror på din idé att ta med Babybjörnen som komplement!
    Tackar för svar! Skönt att höra att det är flera som upplever stridsvagen.. ;)

Nu har jag haft min Bugga i en vecka och jag älskar den mer och mer!! Har provkört på gräs, grus och kullersten idag helt utan problem, lovely! Tror att jag uppfattat den som lite skumpig och svajig dels för att jag har kört min Kronan-bandvagn fram tills nu men även för att framhjulen på buggan är heeelt nedslitna, platta där de ska vara rundade. Har beställt ett par nya idag, det blir säkert toppen!
  • Fröken Småland
    Preggie skrev 2008-07-04 20:55:42 följande:
    Puffar mina egna frågor lite: :)Jag har en fråga till er som är veteraner inom Bugga-körning; vi ska på reggaefestivalen i Uppsala nu i augusti och jag känner mig lite orolig över om det kommer att gå att köra runt Buggan där, vad tror ni? Jag har inga vinterhjul att byta till. I värsta fall får vi kanske ta bebben i Babybjörn och ta med vagnen tom och bara använda när hon vill sova. Sen undrar jag hur den egentligen är att köra med i snön? Eftersom den inte "sviktar" lika mycket som en vanlig vagn tycker jag att det är lite bökigt att trycka ner handtaget när man svänger.. men men det kanske är en vanesak. Vad har ni för erfarenheter?
    Det är ju himla svårt att avgöra vilket underlag det är på festivalen men jag gissar på gräs och grus? Då borde det inte vara några problem att ta sig fram om du flippar över styret så de stora hjulen kommer främst. Men glöm inte att låsa de små swivelhjulen, för annars blir det så himla vingligt. I värsta fall om det blir väldigt kuperat så har du ju också buggyläget att ta till, med två hjul. Men bärselen är inte dumt att ha liggande i varukorgen även om jag tror att det kommer att gå utmärkt med Buggan .

I snö föredrar jag vinterhjulen utan tvekan, men det är samma sak där, det funkar även utan om man kör med de stora hjulen främst. Och lite snö klarar även småhjulen fint.
  • oOrosamarängerOo

Jag har kommit fram på de flesta underlagen med buggen och där det inte går drar jag den baklänges Vinterhjul har jag klarat mig bra utan och låst hjulen har jag faktiskt aldrig gjort, skumpar fram bucklig gräsplan dagligen som jag genar över med olåsta svivelhjul framåt .

• Preggie
    mamma2003 skrev 2008-07-04 22:10:42 följande:
    Det är ju himla svårt att avgöra vilket underlag det är på festivalen men jag gissar på gräs och grus? Då borde det inte vara några problem att ta sig fram om du flippar över styret så de stora hjulen kommer främst. Men glöm inte att låsa de små swivelhjulen, för annars blir det så himla vingligt. I värsta fall om det blir väldigt kuperat så har du ju också buggyläget att ta till, med två hjul. Men bärselen är inte dumt att ha liggande i varukorgen även om jag tror att det kommer att gå utmärkt med Buggan .I snö föredrar jag vinterhjulen utan tvekan, men det är samma sak där, det funkar även utan om man kör med de stora hjulen främst. Och lite snö klarar även småhjulen fint.
    Toppen, tackar för svar! Jepp, det är på ett stort fält festivalen är med mest gräs och även lite grus.
  • ami

mallan brallan skrev 2008-07-04 20:43:41 följande:

ami: Köpte du mugghållaren i en vit ask med fönster?för isåfall ska aaalla fästena ligga däri å skräpa!
    Ja, men det var i september förra året och då fanns ju inte Bee. Det var bara med 2 fästen. Så typiskt.. Undra om man kan beställa bara själva fästena eller om man måste köpa en mugghållare till?
  • fröken ida

Jag tittar också in från semester. Idag har jag för första gången spenderat hela dagen med min nya cam. Jag är kär!!! Den är helt underbar och så galet snygg med sufletten från Mamma på vift.

• Lille Mammsen
    heeeej tjejer kikar in från ett hääärligt öland :) maken söver barnen o jag smygsurfan på hans dator fyy på mej men jag saknar ju er o var bara tvungen att kika in o säga hej
    Har undrat vart du tagit vägen!
  • thj
    Hej
    Välkommen tillbax
    Öland åker vi till också snart*längtar*
    Kraam
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14