• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Corpset

Idag gjordes äntligen ombeställningen av chassit och jag fick veta att det är ca 20 dagars leveranstid. Det kommer innebära att jag fått vänta SJU veckor på att få ett krånglande chassi utbytt. Om man ska räkna från första kontakten så blir det från mitten av juni till mitten av augusti. Köp ALDRIG någonsin en enda pryl från Babyproffsen i Norrköping.

Nu kommer vi troligtvis få skola in en ettochetthalvtåring på förskolan utan fungerande vagn. Fy faan.

• Caeruleus

Ok verkar väldans olika då...
    Vi får väl se hur länge vi kan ha vagnen men jag hoppas ända tills det blir dags för ett litet syskon att komma till världen

Såg att Mutsy har ett "dinner table". Är det någon som vet om den passar till Bee? Eller för den delen något annat bord eller dyligt som passar??

Dis skrev 2008-07-24 15:08:45 följande:
    Nu är den här..familjen väcktes kl. 07.30 av en bugga vid dörren inte illa :)
    Underbart sett att vakna på!!
  • oOrosamarängerOo
    Corpset skrev 2008-07-24 15:18:10 följande:
    Idag gjordes äntligen ombeställningen av chassit och jag fick veta att det är ca 20 dagars leveranstid. Det kommer innebära att jag fått vänta SJU veckor på att få ett krånglande chassi utbytt. Om man ska räkna från första kontakten så blir det från mitten av juni till mitten av augusti. Köp ALDRIG någonsin en enda pryl från Babyproffsen i Norrköping.Nu kommer vi troligtvis få skola in en ettochetthalvtåring på förskolan utan fungerande vagn. Fy faan.
    Jag skulle kunna släppa en hel bok om babyproffsen, men bemödar mig inte med det
    Kommer ALDRIG att handla av dem iallafall och skulle skarpt avråda från det, utan att gå in på närmare detaljer
  • AnniPanni
    Corpset skrev 2008-07-24 15:18:10 följande:
    Idag gjordes äntligen ombeställningen av chassit och jag fick veta att det är ca 20 dagars leveranstid. Det kommer innebära att jag fått vänta SJU veckor på att få ett krånglande chassi utbytt. Om man ska räkna från första kontakten så blir det från mitten av juni till mitten av augusti. Köp ALDRIG någonsin en enda pryl från Babyproffsen i Norrköping.Nu kommer vi troligtvis få skola in en ettochetthalvtåring på förskolan utan fungerande vagn. Fy faan.
    OJ det var lång tid. Vad surt. Jag fick mitt nya chassi idag o pga strulande postleverans så har jag varit utan vagn i två veckor men Babytrader skickade chassit samma dag de fick mitt gamla. Bra service med andra ord . Sju veckor är ju en evighet. Babyproffsen ja, verkar som att det flesta har något negativt att säga om de. Jag har haft mina duster med babyproffsen här i sthlm o handlar numera bara på en av de affärerna (finns hmm 3 eller är det 4? struntsamma)där jag har lärt känna en i personalen o alltid får bra service.
  • SchumiFerrari

Har bara handlat småsaker på BP.. Handlar på Babyland istället.. Gillar inte BP...

*Älskade Noa*
  • MGn
    bennysson skrev 2008-07-24 14:16:35 följande:
    var köper ni som syr suffletter katvigpåslakanen? så man får katvigtyg? googlar men hittar inga nätbutiker iaf...är desperat efter ett appleprint i brunt...
    Jag är också sugen på en sådan suflett, När vi sydde dynor så köpte vi påslakan i vuxen storek, för det säljes inte i metervara
  • MGn
    MGn skrev 2008-07-24 16:21:49 följande:
    Jag är också sugen på en sådan suflett, När vi sydde dynor så köpte vi påslakan i vuxen storek, för det säljes inte i metervara
    Om du går in på tråden "vi som handla danska barnkläder", så finns de e n lång lista på danska återförsäljare o där e de många av dom som har påslakanen i olika färger. lycka till
  • bennysson
    mamma2003 skrev 2008-07-22 21:36:32 följande:
    Bee har en egen påse som sitter som en smäck även utan den lilla tygfickan som man sätter under sittplattan på Cameleon. Men den vanliga åkpåsen passar fint även i Bee och tvärtom!
    fattar jag det rätt? (trög i väärmen haha) funkar BEE åkpåsen i cameleon och gecko också?

Har en gecko och undrar om en funkar bra i den...

Någon som vet?

Vill ju så gärna ha en svart åkpåse, men inte som frogs åkpåse med beige i...
  • Senap

Nej. Bee-påsen har annan fästning än Cam och Geckon
    Men det ska finnas svarta påsar nu har jag för mig...

I Haven't Lost My Mind, It's Backed Up On Disk Somewhere
  • bennysson
    MGn skrev 2008-07-24 16:24:08 följande:
    Om du går in på tråden "vi som handla danska barnkläder", så finns de e n lång lista på danska återförsäljare o där e de många av dom som har påslakanen i olika färger. lycka till
    tack!
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14