• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Sweetsugar

En fråga bara, när man beställer från babytrader. Betalar man vid beställning, när det är 8-10 veckors leverans??

• Mawe123
    Dis skrev 2008-07-24 22:47:15 följande:
    Vilken modell har du? Funderar på den som går att öppna i mitten.
    Jag har den, fungerar perfekt!!
    William 000213, Lowe 070712
  • Caeruleus

Underhåll/servie-kitet vad innehåller det och är det värt att köpa löst?

Ett sånt följde inte med min Bee när jag köpte den begagnad och nu funderar jag på om jag bör köpa en sådan..

• Mamma till V och E

Jag funderar lite på hur det fungerar när man beställer vagnen över nätet vad gäller garanti. Jag är rädd att jag ska sakna ett ställe att kunna lämna in vagnen om det blir något fel på den. Eller kan man välja sig till en återförsäljare trots att vagnen inte kommer från dem?

Man sparar ju en del genom att beställa på nätet. Men jag vet inte om jag vågar.

• Corpset

Fru Hennerdal skrev 2008-07-25 07:44:28 följande:

Jag funderar lite på hur det fungerar när man beställer vagnen över nätet vad gäller garanti. Jag är rädd att jag ska sakna ett ställe att kunna lämna in vagnen om det blir något fel på den. Eller kan man välja sig till en återförsäljare trots att vagnen inte kommer från dem?Man sparar ju en del genom att beställa på nätet. Men jag vet inte om jag vågar.
    Kom igen, du vågar. Jag tänkte som du och beställde i butik och för mig är det bara krångel och helvete. Jag köpte t o m från en större kedja, men jag har ändå 100ggr mer krångel än vad de som köpt från Babytrader har. T ex kan jag inte vända mig till andra butiker i den kedjan, då de inte säljer Bugaboo. Känns surt att ha betalat "extra" och ändå få en massa krångel.
  • Mamma till V och E
    Corpset skrev 2008-07-25 08:24:49 följande:
    Fru Hennerdal skrev 2008-07-25 07:44:28 följande:
    Kom igen, du vågar. Jag tänkte som du och beställde i butik och för mig är det bara krångel och helvete. Jag köpte t o m från en större kedja, men jag har ändå 100ggr mer krångel än vad de som köpt från Babytrader har. T ex kan jag inte vända mig till andra butiker i den kedjan, då de inte säljer Bugaboo. Känns surt att ha betalat "extra" och ändå få en massa krångel.
    Men hur går jag tillväga om det blir problem som ska ersättas av garantin om jag köper från Babytrader?
  • Mawe123
    Fru Hennerdal skrev 2008-07-25 08:33:18 följande:
    Men hur går jag tillväga om det blir problem som ska ersättas av garantin om jag köper från Babytrader?
    Jag har köpt min vagn via babytrader och kontakten med dem fungerar bra.

De är snabba att svara på mail.

Mitt chassi var ett sånt som gled så det har jag fått utbytt.

De frågade bara efter numret på chassit sen var det ok att byta.
    William 000213, Lowe 070712
  • Mamma till V och E
    Mawe123 skrev 2008-07-25 08:35:48 följande:
    Jag har köpt min vagn via babytrader och kontakten med dem fungerar bra. De är snabba att svara på mail. Mitt chassi var ett sånt som gled så det har jag fått utbytt. De frågade bara efter numret på chassit sen var det ok att byta.
    Ok, ja det låter ju bra. Skiljer ganska mkt i pris att beställa från dem och köpa i butik så jag överväger det helt klart.
  • FinalFantasy

Knuffar fram min fråga igen Nån som vet? Som kanske beställt en nyligen?

FinalFantasy skrev 2008-07-24 23:02:09 följande:
    Hur lång tid är leveransen på nya buggor nu? Verkar dåligt i lager hos flesta   
    Alla har rätt att ha sin egen åsikt och ingen bör påtvingas en annans åsikter
  • rosenkind

Vet ni om det är möjligt att köpa nytt tyg till Frog? Och varifrån isåfall? tänkte ifall det finns nån sida på nätet som jag inte hittar...

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14