Natural skrev 2008-07-24 17:01:53 följande:
Om sommarsuffla. Jag läste för ganska länge sedan att nån hade testat sommarsufflan med temp i för att se om det blev nån temp skillnad i vagnen. Hon hade ställt vagnen med sommarsuffla i skuggan i ca 1 tim och dagen efter gjord ehon samma sak fast men den vanliga sufletten. Tydligen så var det varmare i vagnen med sommarsufflan på än med den vanliga. Vet inte hur det är med sommarsufflan i canvas.Men det är väl som med allt annat, ju öppnare desto mer värme kommer in och den vill man ju helst stänga ute. Det är som att öppna ett fönster, värmen kommer in än att kyla.Tänkte jag bara skulle säga det för er som inte vet det.Har inte testat själv, bara läst det här.
Rätt logisk att det blir så faktiskt. Sommrsufflan fungerar ju bäst när man rör på sig/det blåser lite. Står vagnen stilla i solen (vilket den iof aldrig gör med bäbis i men ändå)och det är vindstilla så blir det ju varmt. Vi testade att ha vanliga sufflan o sen sommarsufflan på mallis och jag tyckte inte att det var sååå stor skillnad faktiskt. Nu har jag en svart vanlig suffla så den vart ju varm.