• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Lille Mammsen

Noas mamma skrev 2008-08-17 13:29:49 följande:

Noa hatar sin sittdel liggdelen kan han inte ha längre då han gör situps och blir tokig när han är vaken och ska ligga ner. och sittdelen funkar så länge han är vaken och pigg... men när han börjar bli trött så blir han skitsur över att inte ligga plant. fler med samma problem? funderar alvarligt på att köpa en beg bee för att testa om den passar han bättre. Tänkte köpa en begagnad först och sen en ny om noa skulle gilla den bättre. den har väl fullt plant liggläge? vad är ett okej pris att betala för en beg bee?
    Så är det för mig...min lill-kille e då 6mån tom! Fast liggdelan funkar (tyvärr så är min bugga defekt just nu=brukas ej)!!
  • Noiis

mamma på vift skrev 2008-08-17 13:39:38 följande:

Max avskydde oxå sittdelen när jag bytte första gången...han var då 5 månader. Han var nog för liten för sittdelen då. Vi bytte tillbaka till liggdelen i 1 månad och sen funkade sittdelen jätte bra. I liggdelen la vi i en stor kudde som han kunde sitta mot när han var vaken, det funkade den exta månaden han behövde. Kan ju vara samma sak för er...att han helt enkelt inte är redo för sittdelen än. Hoppas att det blir bättre.
    [/citat]

Alltså Noa gillar att sitta i sittdelen men hatar att ligga i den. :-S att ha en kudde under han i liggdelen funkar inte heller längre. Bytte till sittdelen för ganska länge sedan men flyttade sedan tillbaka till liggdelen, men nu har han lessnat helt på liggdelen och bara skriker.
    Lille Mammsen skrev 2008-08-17 15:45:20 följande:
    Noas mamma skrev 2008-08-17 13:29:49 följande:
    Så är det för mig...min lill-kille e då 6mån tom! Fast liggdelan funkar (tyvärr så är min bugga defekt just nu=brukas ej)!!
    Just de visste att jag inte va ensam får du din bugga reklamerad nu?

Jag vet att been inte är gjord för vintern, men funkar den okej i snö? bor ju centralt så vi har fungerande snöröjning, men de blir ju en del slask. Eller borde jag helt enkelt köpa en helt annan vagn?

• Mamma Kråkan
    sitter och blocket spanr lite vaf tycker ni att den 08 cameleon är värd? är helt ny på detta området...
  • Kajsan
    JuliaochNelly skrev 2008-08-17 16:31:08 följande:
    sitter och blocket spanr lite vaf tycker ni att den 08 cameleon är värd? är helt ny på detta området...
    Inte mer än 7000, och då ska den vara superfin.
    Du får ju en ny med garanti för 7400.
  • Mamma Kråkan

ja så sant:) men vissa vill ju ha hutlösa priser.

någon som vet hur lång leverans tid det är på babytrader?och om man betlar i förskott eller då man löser ut det?

Kajsan skrev 2008-08-17 17:00:02 följande:
    Inte mer än 7000, och då ska den vara superfin.Du får ju en ny med garanti för 7400.
  • bennysson
    JuliaochNelly skrev 2008-08-16 21:52:12 följande:
    gaaah nu kommer jag med ännu fler frågor någon som har en gecko som är nöjd med den?cameleon känns lite mäktig i priset då jag redan har en uj duo.min lilla kille är 4 månader så vi kommer ju att andvända sitt delen direkt.
    jag är supernöjd med min gecko :)
  • Fröken Småland
    JuliaochNelly skrev 2008-08-17 17:10:18 följande:
    ja så sant:) men vissa vill ju ha hutlösa priser.någon som vet hur lång leverans tid det är på babytrader?och om man betlar i förskott eller då man löser ut det?
    Leveranstid brukar vara en vecka beroende på färg, de har problem med bruna, grå och denim just nu. Betalningssätt finns flera stycken, kolla på hemsidan vilket som passar dig bäst (paypal, VISA mm).
  • Mamma Kråkan
    Nu blev det ju ännu svårareFlört
    bennysson skrev 2008-08-17 17:36:41 följande:
    jag är supernöjd med min gecko :)
  • movie

Hej hej, en liten fråga som säkert ställts många gånger Passar åkpåse från usa till svensk vagn??

Våran lilla tjej är här nu 080728
  • Lille Mammsen

Noas mamma skrev 2008-08-17 15:51:59 följande:

mamma på vift skrev 2008-08-17 13:39:38 följande:
    Just de visste att jag inte va ensam får du din bugga reklamerad nu? Jag vet att been inte är gjord för vintern, men funkar den okej i snö? bor ju centralt så vi har fungerande snöröjning, men de blir ju en del slask. Eller borde jag helt enkelt köpa en helt annan vagn?
    Japp...det är på "G"
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14