• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • ami

Har en åkpåse från 7 am enfant, modellen B212e. Passar från nyfödd till 4 år. Man kan göra den kortare/längre. Har antiglid på baksidan och kan knytas fast upptill o nertill så den ska sitta på plats. Verkar sitta mycket bra i vagnen. Finns några till som har en sån här i tråden tror jag. Bild finns i en bildtråd från förra vintern nångång.

• Fröken Småland
    JuliaochNelly skrev 2008-08-16 22:34:38 följande:
    Låter ju perfekt...för frogen påminner mer och cameleon än geckon? vart inne på hemsidan men fattade inte villket som vart sitt måttet.
    Frogen liknar Cameleon mest. Den är fem cm kortare i ramen (en cm längre än Gecko) och har inte ställbart handtag eller ställbar fjädring på småhjulen (precis som Gecko). Suffletten är lite mindre än Cameleons men det går att byta sufflettfästen för 90:- så passar även Cameleontopparna perfekt. I korta drag är det de största skillnaderna.
  • Noiis
    Kajsan skrev 2008-08-16 22:41:49 följande:
    Nu fick jag svar på annonsen med 14000 kr geckon, hon ville att jag skulle ringa för att få reda på vad som kostat 14000. det tog hon inte via mejl .
    ringde du??
  • FridaLee
    mamma2003 skrev 2008-08-16 19:35:49 följande:
    Pingpong måste man maila för att få uppgifter från, och de har rätt dåligt rykte här i tråden. Babytrader ger rabatt på 50 euro, har du sett det?Annars undrar jag om inte pramworld är billigast nu om man skall köpa bilstol och åkpåse tillsammans med sin Cameleon, kostar 715 GBP plus 25 i frakt (knappt 8.900 . 
    Hur ser du frakten på deras hemsida? det blir ju jätte bra pris ju, hade tänkt köpa den bilstolen från jobbet men det blir billigare att köpa vagn, bilstol och åkpåse från dem, skit bra ju tackar för tippset!!! *glad*
  • Mamma Kråkan

Kollade precis upp på babytrader med den där rabatten och då blir det 7427 kr enligt forex för en Cameleon. bra pris tycker jag och då får man ju garanti med.har även mejlat dom om det är möjligt att köpa utan liggdelen.nää nu ska syskonvagnen bort så mamma får shoppa nyttSkrattande föresten någon som vet villken står bräda som funkar bäst till? har en 3 1/2 åring som ska åka

mamma2003 skrev 2008-08-17 08:54:26 följande:
    Frogen liknar Cameleon mest. Den är fem cm kortare i ramen (en cm längre än Gecko) och har inte ställbart handtag eller ställbar fjädring på småhjulen (precis som Gecko). Suffletten är lite mindre än Cameleons men det går att byta sufflettfästen för 90:- så passar även Cameleontopparna perfekt. I korta drag är det de största skillnaderna.
  • Fröken Småland
    FridaLee skrev 2008-08-17 11:05:07 följande:
    Hur ser du frakten på deras hemsida? det blir ju jätte bra pris ju, hade tänkt köpa den bilstolen från jobbet men det blir billigare att köpa vagn, bilstol och åkpåse från dem, skit bra ju tackar för tippset!!! *glad*
    Hmm, det ser jag inte någonstans. Men en kompis som är aktiv i P&T-tråden säger att frakten är 20 GBP, inte 25 som jag skrev (mindes fel)  . Så det skall vara en tillförlitlig uppgift, om de inte ändrat nyss. Men testa att lägga det i varukorgen och gå till kassan. I och för sig så får jag säkert svar från dem snart, för jag har just mailat dem lite frågor ang köp av just en P&T och där ber jag dem också konfirmera fraktkostnaden. Om det inte stämmer med 20 eller högst 25 så lovar jag att återkomma.
  • FridaLee
    mamma2003 skrev 2008-08-17 11:22:56 följande:
    Hmm, det ser jag inte någonstans. Men en kompis som är aktiv i P&T-tråden säger att frakten är 20 GBP, inte 25 som jag skrev (mindes fel)  . Så det skall vara en tillförlitlig uppgift, om de inte ändrat nyss. Men testa att lägga det i varukorgen och gå till kassan. I och för sig så får jag säkert svar från dem snart, för jag har just mailat dem lite frågor ang köp av just en P&T och där ber jag dem också konfirmera fraktkostnaden. Om det inte stämmer med 20 eller högst 25 så lovar jag att återkomma.
    Å va bra, tack för den infon och ja återkom gärna om du får reda på nått annat. Karln har varit bortrest sen igår och kommer hem i ef så då ska jag visa honom me. Vad tror du om att bilstolen skickas! Tänkte just på att den ev blir skadad!?
  • Fröken Småland
    FridaLee skrev 2008-08-17 11:28:11 följande:
    Å va bra, tack för den infon och ja återkom gärna om du får reda på nått annat. Karln har varit bortrest sen igår och kommer hem i ef så då ska jag visa honom me. Vad tror du om att bilstolen skickas! Tänkte just på att den ev blir skadad!?
    Visst är det lite läskigt med just bilstolar, men jag förutsätter att de emballerar dem extremt väl. Bilstolar skickas ju ändå, från fabriken till butiker t ex. Så jag skulle våga i alla fall. Såg du också att det fanns ett paket med bas till bilstolen? Lyxigt!
  • FridaLee
    mamma2003 skrev 2008-08-17 11:31:48 följande:
    Visst är det lite läskigt med just bilstolar, men jag förutsätter att de emballerar dem extremt väl. Bilstolar skickas ju ändå, från fabriken till butiker t ex. Så jag skulle våga i alla fall. Såg du också att det fanns ett paket med bas till bilstolen? Lyxigt!
    ja iuf vi får ju dem i samma kartonger som vi lämmnar ut dem till kund i butiken så det det är iuf samma sak. Jo jag tänkte ju köpa basen och bilstolen, och när jag räknar på att köpa stol+bas med min personalrabatt och beställa vagn + åkpåse från babytrader så skulle jag ändå spara 1100:- på att beställa allt från pramworld inkl frakt från båda då.
  • aktiveramera

Ska skicka iväg min vurukorg och sittdelsbas, vet nån vad frakten går på?

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14