• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Emmsan

glömde säga att vi betalade 7200 inkl frakt för vår från babytrader så jag skulle inte ge mer än max 5500 för en begagnad utan garanti o så e jag snål oxå ;)

• Senap
    luttelin skrev 2008-08-18 07:50:35 följande:
    Funderar på en Cameleon, men är totalt ny i Bugaboo-träsket. Kör Emmaljunga nu och har gjort så de senaste 2½ åren.Det enda som bekymrar mig lite är sitsen, trivs alla barn bra i dessa vagnar med det skålformade sätet?Har en dotter som i princip vagnvägrar (snart 3 mån) och har gjort så sen början. Går lite bättre nu när man "kan bulla upp" lite bakom så hon kan se. Liggdelen är inte ett alternativ öht. om hon inte sover djupt redan när man lägger ner henne. Kan man börja använda sittdelen tidigare på en Bugaboo än mot en vagn med "vanlig" sits?Vad är ett vettigt pris att ge för en beg.? Säg -06, eller -07. Men de nödvändigaste tillbehören.
    Hade både en Brio kombi och en Bugaboo ett tag men vi sålde Brion för den föredrog både vi och sonen. Som du säger så ville han ligga lite uppbullad men i Brion gled han ned hela tiden.
    I Bugaboon satt han som en kung redan från början.
    Inga problem att sova i heller om barnet inte absolut vill ligga på mage. Vår son sov helst på sidan i vagnen vilket gick utmärkt.
    Det finns de som börjat med sittdelen redan vid 2 mån ålder och fått det godkänt både av BVC och sjukgymnaster.
    En Cam går för ca 6000:- (gärna med lite tillbehör)
    Nödvändiga tillbehör? åkpåse (700) parasoll (2-300).
    Insektsnät och regnskydd ingår men jag tycker insektsnätet är lite litet och har behållt ett från Trullsa.
    I Haven't Lost My Mind, It's Backed Up On Disk Somewhere
  • bennysson

Någon som kan ge tips på bra lammskinn med hål för 5-punktssele (orkar inte göra själv) gärna bra pris som passar i buggan såklart

• Kajsan
    bennysson skrev 2008-08-18 08:51:53 följande:
    Någon som kan ge tips på bra lammskinn med hål för 5-punktssele (orkar inte göra själv) gärna bra pris som passar i buggan såklart
    Mitt från Bowron är gjort för UJ men passar utmärkt i Buggan, det har inga hål alls, men det behövs inte, bild i galleriet som vanligt
  • bennysson
    Kajsan skrev 2008-08-18 09:00:35 följande:
    Mitt från Bowron är gjort för UJ men passar utmärkt i Buggan, det har inga hål alls, men det behövs inte, bild i galleriet som vanligt
    åh var har du köpt det? verkar ju ursmart! kostar?
    försökte googla ltie men fick upp olika varianter...
  • sweetlina

läste för ett tag sen här i tråden att ni ställe rin hela camen i en kombi bil men fäller ner handtaget, hur menar ni att ni gör när ni fäller ner handtaget??

• Stargirl
    sweetlina skrev 2008-08-18 09:23:34 följande:
    läste för ett tag sen här i tråden att ni ställe rin hela camen i en kombi bil men fäller ner handtaget, hur menar ni att ni gör när ni fäller ner handtaget??
    Trycker in plupparna och drar ner handtaget i golvet i bilen.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl

Så här alltså. Om du kortar ner handtaget till max får den plats helt i bilen. Runtom finns en massa plats för shopping etc.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Weklund
    Stargirl skrev 2008-08-18 09:30:46 följande:
    Så här alltså. Om du kortar ner handtaget till max får den plats helt i bilen. Runtom finns en massa plats för shopping etc.
    i mercan får vi in två st buggor UPPFÄLLDA i bagaget. Och då finns de även plats över :)
    Men så  är ju merca gigantiska bagage utrymmen! :)
  • Olivia och Max
    Stargirl skrev 2008-08-18 09:30:46 följande:
    Så gör vi oxå i våran V70 och då finns det plats för en Bee oxå samt en massa matkassar *s*
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14