• SomeOone

Varför blir unga föräldrar kritiserade??

Jag är en ung mamma fick min son när jag var 16 år !
    Nu är han 2 år och jag tycker det går jätte bra ..
    Har fått ganska mkt påståenden och kritik från äldre mammor att det är fel att skaffa barn så tidigt och att man själv är ett barn och att vi unga mammor inte kan nått om barn O.S.V. Men jag fattar inte varför kritisera har ni inget eget liv och egna barn att ta hand om ? Vi unga mammor och pappor är väl för F*n lika mycket värda som ni Gammla/äldre

Ta det här på ilket sätt ni vill men jag tycker nog att det skulle vara trevligt att se mina barn barn växa upp ..
    Så att man inte är för gammal och inte hinner uppleva det :)

Undrar bara varför ni kritiserar oss unga föräldrar?

Mamma och Pappa är ingen ålder
    utan något man är och kommer alltid att vara ..

Man växer in i rollen !!!
    /////
    Ung mamma som inte orkar ta mer kritik från
    dom som tror att unga föräldrar inte kan ta hand om sina barn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 16:59
    Har själv inga särskilda fördomar om unga/äldre mammor ! Alla är ju ändå lika mycket värda

• Svar på tråden Varför blir unga föräldrar kritiserade??
  • SomeOone

Jo vi har jobb och ekonomin är super :)
    Men man vet ju aldrig den kan ju rasa för vem som helst ..
    pluggade klart skolan och fick jobb extra jobb när jag var 17 år och tycker det funkar bra ... nu pluggar jag vidare ..

• Flickan och kråkan

Liillah Benjamin skrev 2008-06-19 13:06:10 följande:

Jo vi har jobb och ekonomin är super :) Men man vet ju aldrig den kan ju rasa för vem som helst ..pluggade klart skolan och fick jobb extra jobb när jag var 17 år och tycker det funkar bra ... nu pluggar jag vidare ..
    Det är ju jättebra - obs! läs mitt tidigare inlägg
  • cloudberry79

TS: Kanske för att vissa unga föräldrar har en tendens att alltid kasta sten i glashus?

Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra.
  • kicka84

tycker din(ts) inställning till äldre mammor kanske inte är det bästa...de hinner väl vara med om sina barns uppväxt lika mycket som en ung mamma???

själv är jag 24år och min mamma är 64år, min pappa är 58år och även fast de nu är "gammla föräldrar" så har de funnits där för mig och mina syskon under hela vår uppväxt.
    och inte missat ett dyft!

men visst har du väl rätt i att samhället i stort kritiserar yngre mammor oftare än äldre...
    som du själv skriver finns det ingen ålder för när man ska bli mamma/pappa.
    man växer sig in i rollen och de flesta klarar av uppgiften, andra inte.
    är inte enbart yngre mammor/pappor som misslyckas med den uppgiften, utan även äldre.

men så finns det juh också gruppen "yngre mammor" som strävar efter att få en massa beröm för att de är så duktiga som tar hand om sitt barn trots sin ålder...
    och det förstår jag mig inte på...klarar man av att fixa sig själv på smällen så ska man väl för grönen kunna ta hand om barnet också utan att folk ska överösa de med beröm!

äldre mammor/pappor som har åsikter om yngre föräldrar ser det kanske lite annorlunda också, hur som helst så kan det juh vara en klar fördel att man utbildat sig, har jobb och en fast ekonomi för att kunna försörja barnet också...

men som sagt, gammal eller ung förälder spelar väl ingen roll, huvudsaken är väl att man tar hand om sitt barn på bästa sätt och att de får en trygg uppväxt, mat på bordet och föräldrar som älskar dom mer än allt annat.

• SkruttanPutte

Jag tycker visst man kan vara ung, men majoriteten av unga föräldrar har det inte lika bra som du TS...inget jobb, lever på socialbidrag, det vill man egentligen inte!
    Men unga som äldre föräldrar kan va minst lika bra och älskar sina barn ändå, så kärlek till barnet e d nog ingen brist på!

• Dixabilly

Jag har inte läst allt, men stör mig faktiskt på äldre som trycker ner yngre mödrar. Jag har flera vänner som fått barn tidigt, dock 17 och 18 år, men de sköter de galant och är perfekta mammor. Alla kan vara en bra mamma, oavsett åldern. Visst det finns unga mammor som missköter sig, men äldre också.

Jag tror nog att jag stör mig mest på attityden mot unga. När en 35 åring säger att hon ska bli mamma blir reaktionen oftast positiv. Men kommer en 17 åring och säger desamma så blir hon nästan idiotförklarad, det är nog det jag är emot.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Livet är underbart ♥¸.?°´¯) ♥
  • SomeOone

Till Kicka 84 !!
    Det har du helt rätt i , hoppas det finns fler
    som är positiva :)

• SomeOone

Jo samma här , men jag tror att äldre folk tror att jag kritiserar när jag skrivit som jag gjort men önskar bara att man kunde ha lite förståelse mot unga föräldrar oxå ..
    Vadå alla unga är ju liksom inte dåliga föräldrar ..
    jo jag är 18 år nu och har många unga vänner som ska ha barn nu och hoppas på att allt ska gå bra för dom

• cloudberry79

Är inte detta kritik?

Citat:

Ta det här på ilket sätt ni vill men jag tycker nog att det skulle vara trevligt att se mina barn barn växa upp ..
    Så att man inte är för gammal och inte hinner uppleva det :)

Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra.
  • Babusjka

Det handlar nog mest om inställning.

Beter man sig som en snorunge så är det inte konstigt om folk reagerar.

Svar på tråden Varför blir unga föräldrar kritiserade??