• Ellen Karamellen

Mammor i Norrköping??

Hej!

Jag blev mamma till lilla Ellen för drygt två veckor sedan. Finns det fler "nyblivna" mammor i Norrköping? Vore kul att ha någon att prata med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-30 19:40
    Här är vi i tråden!

Mina 3 M: Caroline 31 år Klocket Marcus 10 år Maximillian 7½ år Melvin 4½ månad sambo med Melvins pappa

PitraPi: Petra 30 år, bor i Ensjön med sambo. Mamma till Emil 3 mån

Soffis79: Sofia 29 år, mamma till Edwin 1,5 år och Gustav 3 månader. Bor på Kungsgatan

Ansso : Anna 28 år , mamma till Isabella 9 år, Tilda 6 år & Linnéa 3,5 mån. Gift.

Dysch: Ulrica 32år bor i Ljura, mamma till Denniz 4½mån

Ellen Karamellen: Lina, 33 år, bor nära centralstationen, mamma till Ellen, snart 3 månader.

Välkommen att haka på tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 09:31
    Orkidé85: Johanna 23 år bor på öster med sambo (snart Oxelbergen), Mamma till August född 080613.

Erikaw: Erika 27, bor i Pryssgården m sambo. Mamma till Emma född 11 juli

Cissi j e: Cecilia 27 år, bor i Rambodal .mamma till Elsa 3,5 månad och bonusen Linn 9 år, Gift.

• Svar på tråden Mammor i Norrköping??
  • Ellen Karamellen

Kan inte låta bli att bli lite avundsjuk, Baammbbii!! SÅ härligt!

Jordgubbar äter jag i mängder - är så glad över att Ellens mage tål dem! Det slinker å andra sidan ner en del choklad och dylikt också... Att amma är toppen!

Det verkar som om det passar bäst att försöka få till en träff framåt andra delen/slutet av augusti, med tanke på semestrar osv. Jag kan ta på mig att återkomma i frågan och föreslå en tid att ses när det börjar närma sig slutet av augusti. Låter det bra??

Ellen skrek inteför full hals igår kväll - halleluja!!

• Baammbbii
    Ellen Karamellen skrev 2008-07-20 11:51:20 följande:
    Kan inte låta bli att bli lite avundsjuk, Baammbbii!! SÅ härligt!Jordgubbar äter jag i mängder - är så glad över att Ellens mage tål dem! Det slinker å andra sidan ner en del choklad och dylikt också... Att amma är toppen!Det verkar som om det passar bäst att försöka få till en träff framåt andra delen/slutet av augusti, med tanke på semestrar osv. Jag kan ta på mig att återkomma i frågan och föreslå en tid att ses när det börjar närma sig slutet av augusti. Låter det bra??Ellen skrek inteför full hals igår kväll - halleluja!!
    Jo det ska bli jätteskönt... o nu oxå med tanke på vårat trevliga sverige väder dom sista veckorna....

Det låter bra.. föreslå du ett datum o så får vi se vilka som kan.... jag kan nog ha det lite körigt för vi flyttar den 1/9 o hade inte tänkt börja packa förens Augusti har börjat... men jag måste ju ta några pauser för roliga saker oxå typ fika med er....
    Mina 3 Pojkar Är Det Finaste & Värdefullaste Jag Har!
  • Baammbbii
    Ellen Karamellen skrev 2008-07-20 11:51:20 följande:
    Kan inte låta bli att bli lite avundsjuk, Baammbbii!! SÅ härligt!Jordgubbar äter jag i mängder - är så glad över att Ellens mage tål dem! Det slinker å andra sidan ner en del choklad och dylikt också... Att amma är toppen!Det verkar som om det passar bäst att försöka få till en träff framåt andra delen/slutet av augusti, med tanke på semestrar osv. Jag kan ta på mig att återkomma i frågan och föreslå en tid att ses när det börjar närma sig slutet av augusti. Låter det bra??Ellen skrek inteför full hals igår kväll - halleluja!!
    hur gammal är Ellen nu?
  • Ellen Karamellen

Hon är drygt 6 v nu. Och hon har de senaste två veckorna skrikit så hon blivit hes på kvällen. För det mesta har hon inte ont och hon är inte hungrig - hon är helt enkelt hysterisk för något... Igår kom vi på att hon lugnade ner sig om jag om min man pratade konstant och ganska högt...

Ja, en paus i flyttbestyren är nog inte fel - vore kul om du hann komma med!

• Ansso
    Baammbbii skrev 2008-07-20 11:55:50 följande:
    Jo det ska bli jätteskönt... o nu oxå med tanke på vårat trevliga sverige väder dom sista veckorna....Det låter bra.. föreslå du ett datum o så får vi se vilka som kan.... jag kan nog ha det lite körigt för vi flyttar den 1/9 o hade inte tänkt börja packa förens Augusti har börjat... men jag måste ju ta några pauser för roliga saker oxå typ fika med er....
    Oh så skönt med Kreta !En annan kommer aldrig få åka utomlands med hela min familj, min man är nämligen flyg samt höjdrädd Macho karl som han är skulle man inte kunna tro egentligen ^^

Ska ni flytta till hus ?
    Det som är positivt med flyttning är ju att man får bort en massa onödigt skrot medan man håller på o packar ..

Ja i slutet av augusti med fikaträff låter kanon !
    3 underverk-1999-2002-2008
  • Soffis79

Perfekt att åka utomlands nu när vädret är som det är, hoppas ni får det kanon!
    Låter som om de flesta av oss vill ha fikaträff lite senare i sommar, vad roligt det kommer bli med alla bebisar!

Edwin 070110 Gustav 080605
  • 75majasmamma

Vad lustig vi har en Maja född maj -05 och en Tyra född Mars -08

godisbus skrev 2008-07-19 18:14:48 följande:
    hej..här är en tråd som passar mmig..heter sofia 23år bor i Åby utanför norrköping.Tillsammans med min man ovh våra två barn Liam maj05 och Tyra mars08..
  • Baammbbii
    Ansso skrev 2008-07-20 17:15:44 följande:
    Oh så skönt med Kreta !En annan kommer aldrig få åka utomlands med hela min familj, min man är nämligen flyg samt höjdrädd Macho karl som han är skulle man inte kunna tro egentligen ^^Ska ni flytta till hus ?Det som är positivt med flyttning är ju att man får bort en massa onödigt skrot medan man håller på o packar ..Ja i slutet av augusti med fikaträff låter kanon !
    vi ska flytta till radhus.... jag har rutin på o flytta så det kommer säkert gå lysande... fast fy det är ju såååå jobbigt bara.. städ o skit usch
  • Baammbbii
    Soffis79 skrev 2008-07-20 17:31:26 följande:
    Perfekt att åka utomlands nu när vädret är som det är, hoppas ni får det kanon!Låter som om de flesta av oss vill ha fikaträff lite senare i sommar, vad roligt det kommer bli med alla bebisar!
    Mmmm det ska blir så skönt... 3 dagar kvar
Svar på tråden Mammor i Norrköping??