• Ellen Karamellen

Mammor i Norrköping??

Hej!

Jag blev mamma till lilla Ellen för drygt två veckor sedan. Finns det fler "nyblivna" mammor i Norrköping? Vore kul att ha någon att prata med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-30 19:40
    Här är vi i tråden!

Mina 3 M: Caroline 31 år Klocket Marcus 10 år Maximillian 7½ år Melvin 4½ månad sambo med Melvins pappa

PitraPi: Petra 30 år, bor i Ensjön med sambo. Mamma till Emil 3 mån

Soffis79: Sofia 29 år, mamma till Edwin 1,5 år och Gustav 3 månader. Bor på Kungsgatan

Ansso : Anna 28 år , mamma till Isabella 9 år, Tilda 6 år & Linnéa 3,5 mån. Gift.

Dysch: Ulrica 32år bor i Ljura, mamma till Denniz 4½mån

Ellen Karamellen: Lina, 33 år, bor nära centralstationen, mamma till Ellen, snart 3 månader.

Välkommen att haka på tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 09:31
    Orkidé85: Johanna 23 år bor på öster med sambo (snart Oxelbergen), Mamma till August född 080613.

Erikaw: Erika 27, bor i Pryssgården m sambo. Mamma till Emma född 11 juli

Cissi j e: Cecilia 27 år, bor i Rambodal .mamma till Elsa 3,5 månad och bonusen Linn 9 år, Gift.

• Svar på tråden Mammor i Norrköping??
  • Amlin

Jag skulle inte sagt något för nu var 01 målet tillbaka i natt. Men jag ser det som undantaget som bekräftar regeln! Visst är det otroligt skönt att slippa gå upp en gång extra så jag hoppas på att hon går tillbaka till att hoppa över 01 målet igen.

Ja, välkommen hit!

• cissi j e

Ni som ammar på natten, hur många gånger per natt gör ni det? jag ammar en gång per natt oftast någon gång mellan halv två och halv tre. Det händer att hon inte vaknar och är hungrig utan äter riktigt ordentligt vid sex i stället.

• Ansso

lilla L ammas vå ggr per natt , eller natt o natt, andra målet brukar hon äta allt mellan 05-07 .. Första målet mellan 01-02
    Funkar bra för mig , får ju sova en himla massa mer nu än när jag va gravid , från v. 25 sprang jag på toa på natten varannan timme !

Usch vilket pissväder det är ute i dag rent ut sagt

3 barns mamma till 3 underbara flickor
  • Amlin

Det är en definitionsfråga om vad som är nattmål och vad som är kvälls- samt morgonmål. Min äter vanligtvis vid 22 tiden, sen kring 3, kring 6 och sen vid 8-9 snåret. Tidigare åt hon även vid 1 men den verkar fasas ut, i natt till exempel sov hon till 3 igen...

• Ellen Karamellen

Amlin: Ellen har i stort sett samma schema på natten som din tjej(en bra natt) - kl 22, 3, 5-6 och vid 7-8. Vissa nätter är det dock fler gånger, men jag antar att hon är inne i en "växafas" då.

Idag ska vi till BVC - är lite nyfiken på hur mycket hon har gått upp...

• Amlin

Ellen karamellen: Det är rätt bra nätter faktiskt. MIn lilla har tyvärr ofta körigt i magen efter 5-6 amningen så hon ligger och sparkar och gnyr då. Hon sover vidare men inte jag...

• Uller

Tuva har skrattat idag för första gången. Inte ett sådant där tyst utan ett riktigt härligt skratt. Hon blir 3 månader imorgon.

Vi har börjat få in kvällsrutiner men inte dagrutiner än. Hon somnar ordetnligt för natten ca 22-23 och sover sedan ca 3-4 timmar innan hon vill äta igen. Sedan är det lite olika men hon äter ca 2 gånger till och vaknar ordentligt kl 10. Sover flera gånger unden resten av dagen. har sin ordentliga vakenhet mellan 17- o framåt

• cissi j e

Uller: Vad härligt att få höra det första skrattet. Elsa skrattar inte än men hon ler med hela ansiktet, Längtar efter att få höra henne skratta. Det finns nog inget härligare ljud än när små barn skrattar så de kiknar.

• Ansso
    cissi j e skrev 2008-07-08 11:23:59 följande:
    Uller: Vad härligt att få höra det första skrattet. Elsa skrattar inte än men hon ler med hela ansiktet, Längtar efter att få höra henne skratta. Det finns nog inget härligare ljud än när små barn skrattar så de kiknar.
    Precis samma här än så länge o här längtas det också efter ljudet av det härliga lilla skrattet !
    Isabella-99Tilda-02Linnéa-08
Svar på tråden Mammor i Norrköping??