• Ellen Karamellen

Mammor i Norrköping??

Hej!

Jag blev mamma till lilla Ellen för drygt två veckor sedan. Finns det fler "nyblivna" mammor i Norrköping? Vore kul att ha någon att prata med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-30 19:40
    Här är vi i tråden!

Mina 3 M: Caroline 31 år Klocket Marcus 10 år Maximillian 7½ år Melvin 4½ månad sambo med Melvins pappa

PitraPi: Petra 30 år, bor i Ensjön med sambo. Mamma till Emil 3 mån

Soffis79: Sofia 29 år, mamma till Edwin 1,5 år och Gustav 3 månader. Bor på Kungsgatan

Ansso : Anna 28 år , mamma till Isabella 9 år, Tilda 6 år & Linnéa 3,5 mån. Gift.

Dysch: Ulrica 32år bor i Ljura, mamma till Denniz 4½mån

Ellen Karamellen: Lina, 33 år, bor nära centralstationen, mamma till Ellen, snart 3 månader.

Välkommen att haka på tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 09:31
    Orkidé85: Johanna 23 år bor på öster med sambo (snart Oxelbergen), Mamma till August född 080613.

Erikaw: Erika 27, bor i Pryssgården m sambo. Mamma till Emma född 11 juli

Cissi j e: Cecilia 27 år, bor i Rambodal .mamma till Elsa 3,5 månad och bonusen Linn 9 år, Gift.

• Svar på tråden Mammor i Norrköping??
  • Baammbbii

I dag va Melvin på Bvc o vägde hela 6,5 kg o va 62 cm lång...

Fick vaccination oxå... första sprutan reagera han inte ens på... andra pep han till av... i kväll har han varit öm på låren o fått panodil....  Min söta snuffunge!

Mina 3 Pojkar Är Det Finaste & Värdefullaste Jag Har!
  • Ansso

usch tycker det är så otäckt när liten får sin vaccination, jag får sympativärk jag med i låret haha ^^

3 underbara flickor !
  • 75majasmamma

Oj stackars er och så tätt mellan barnen! Hoppas att ni blir friska snart!

Soffis79 skrev 2008-07-14 22:12:52 följande:
    Nej vi har haft tur att pojkarna fått det så tidigt, ju tidigare desto lindrigare säger de... Gustav är som vanligt, fast prickig ;) Kanske lite mer gnällig bara..
  • Ansso
    Soffis79 skrev 2008-07-14 22:12:52 följande:
    Nej vi har haft tur att pojkarna fått det så tidigt, ju tidigare desto lindrigare säger de... Gustav är som vanligt, fast prickig ;) Kanske lite mer gnällig bara..
    Min flicka nr1 fick vattenkoppor när hon va 3,5 år gammal, smittade givetvis lillasyster som bara 8 månader, men det va den minsta som blev sjukast.
    Hon hade inte en enda centimeter utan en vattenkopp på samt hög feber i många dagar !
    Så det där stämmer inte alltid ...

Krya på er & hoppas dina grabbar kommer lindrigare undan !
    3 underbara flickor-1999-2002-2008
  • HelenaL

bor utanför katrineholm men jag hänger gärna me på nåt ....nya vänner e alltid skoj

• Baammbbii
    Ansso skrev 2008-07-16 09:09:52 följande:
    Min flicka nr1 fick vattenkoppor när hon va 3,5 år gammal, smittade givetvis lillasyster som bara 8 månader, men det va den minsta som blev sjukast.Hon hade inte en enda centimeter utan en vattenkopp på samt hög feber i många dagar !Så det där stämmer inte alltid ...Krya på er & hoppas dina grabbar kommer lindrigare undan !
    så va det med mina oxå.... den stora va 3 år o den lilla 8 mån... den lilla fick mest o va helt täckt av koppor men tog det nog bäst oxå...
    Mina 3 Pojkar Är Det Finaste & Värdefullaste Jag Har!
  • Soffis79

Jo, det varierar väl från person till person med. Tack för er omtanke!
    När blir det dags för en träff med tråden då? Kanske promenader och fika framåt hösten?

Edwin 070110 Gustav 080605
  • Aljen
    Soffis79 skrev 2008-07-16 13:19:14 följande:
    Jo, det varierar väl från person till person med. Tack för er omtanke!När blir det dags för en träff med tråden då? Kanske promenader och fika framåt hösten?
    Absolut vore skitkul.
    jag ska till bvc på tisdag med min lilla tös, är jättenyfiken på hur stor  hon blivit, under helgen som var dök 2 tänder upp
  • cissi j e

Aljen: Hur gammal är din flicka?

• Aljen
    cissi j e skrev 2008-07-17 09:57:41 följande:
    Aljen: Hur gammal är din flicka?
    Hon blir sju månader på söndag, så hon är stora tjejen nu!
    Hur gammalt är ditt barn
Svar på tråden Mammor i Norrköping??