• Ellen Karamellen

Mammor i Norrköping??

Hej!

Jag blev mamma till lilla Ellen för drygt två veckor sedan. Finns det fler "nyblivna" mammor i Norrköping? Vore kul att ha någon att prata med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-30 19:40
    Här är vi i tråden!

Mina 3 M: Caroline 31 år Klocket Marcus 10 år Maximillian 7½ år Melvin 4½ månad sambo med Melvins pappa

PitraPi: Petra 30 år, bor i Ensjön med sambo. Mamma till Emil 3 mån

Soffis79: Sofia 29 år, mamma till Edwin 1,5 år och Gustav 3 månader. Bor på Kungsgatan

Ansso : Anna 28 år , mamma till Isabella 9 år, Tilda 6 år & Linnéa 3,5 mån. Gift.

Dysch: Ulrica 32år bor i Ljura, mamma till Denniz 4½mån

Ellen Karamellen: Lina, 33 år, bor nära centralstationen, mamma till Ellen, snart 3 månader.

Välkommen att haka på tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 09:31
    Orkidé85: Johanna 23 år bor på öster med sambo (snart Oxelbergen), Mamma till August född 080613.

Erikaw: Erika 27, bor i Pryssgården m sambo. Mamma till Emma född 11 juli

Cissi j e: Cecilia 27 år, bor i Rambodal .mamma till Elsa 3,5 månad och bonusen Linn 9 år, Gift.

• Svar på tråden Mammor i Norrköping??
  • cissi j e

hon är två och en halv månad. allt går så otroligt fort, knappt man hinner med.

• Aljen
    cissi j e skrev 2008-07-17 12:13:19 följande:
    hon är två och en halv månad. allt går så otroligt fort, knappt man hinner med.
    ja, visst gör det, kanske känner för att ses någon gång, kanske ta en fika eller nåt
  • Ellen Karamellen

Låter som om vattenkoppor är ganska vanligt för små liv oskå - är det syskonen som smittats på dagis och kommit hem med det?

Tycker att det vore riktigt roligt om det är några som vill träffas! Jag kommer gärna med. Någon som har något förslag om var/när hur?

Förresten - välkommen HelenaL!

Ellen är nu 1 mån och 10 dagar - jag upplever att hon inte äter lika ofta som förut. Ni som har något äldre barn - är det något ni känner igen eller ska jag vara orolig?

• Aljen
    Ellen Karamellen skrev 2008-07-17 14:53:32 följande:
    Låter som om vattenkoppor är ganska vanligt för små liv oskå - är det syskonen som smittats på dagis och kommit hem med det?Tycker att det vore riktigt roligt om det är några som vill träffas! Jag kommer gärna med. Någon som har något förslag om var/när hur?Förresten - välkommen HelenaL!Ellen är nu 1 mån och 10 dagar - jag upplever att hon inte äter lika ofta som förut. Ni som har något äldre barn - är det något ni känner igen eller ska jag vara orolig?
    Jag lovar dig att mattiderna ändras hela tiden och dom äter det dom behöver, min dotter har vissa dagar då hon äter hela tiden, och vissa dagar struntar hon i maten för hon tycker nåt annat är roligare. Absolut inget att oroa sig över, det är som det ska, dom lägger helt enkelt sina egna rutiner. Jag har inte kämpat för några riktiga rutiner, men allt har blivit tidsstyrt och hon vet precis vad hon vill och samma varje dag!

Det skulle vara riktigt kul att träffas, även att min dotter är äldre så hänger jag absolut med, är så kul att se dom som är mindre, man glömmer så himla fort
  • Soffis79
    Ellen Karamellen skrev 2008-07-17 14:53:32 följande:
    Låter som om vattenkoppor är ganska vanligt för små liv oskå - är det syskonen som smittats på dagis och kommit hem med det?Tycker att det vore riktigt roligt om det är några som vill träffas! Jag kommer gärna med. Någon som har något förslag om var/när hur?Förresten - välkommen HelenaL!Ellen är nu 1 mån och 10 dagar - jag upplever att hon inte äter lika ofta som förut. Ni som har något äldre barn - är det något ni känner igen eller ska jag vara orolig?
    Jo,i vårt fall var det så att vattkoppor gått på Edwins dagis. Han fick med sig det hem över sommarlovet ;)
    Angående det där med mat så kan jag bara hålla med, så fort man tror att man är inne i en rutin så ändras den. Gustav äter oftare på kvällarna då mjölken är tunnare.
    Edwin 070110 Gustav 080605
  • Ansso
    Soffis79 skrev 2008-07-17 15:39:15 följande:
    Jo,i vårt fall var det så att vattkoppor gått på Edwins dagis. Han fick med sig det hem över sommarlovet ;) Angående det där med mat så kan jag bara hålla med, så fort man tror att man är inne i en rutin så ändras den. Gustav äter oftare på kvällarna då mjölken är tunnare.
    jaha är mjölken tunnare kvällstid ?Förvånad Så det e därför lilla L äter varje timme då ! haha, det visste jag nämligen inte ..
    Vet inte om jag skrev det, men min flicka va på sin 2 månaders nu i veckan & vägde nu 5260 g & va hela 57 lång
    O jag va på efterkontroll i dag o det va precis sådär obehagligt o träligt som det ska va

Förresten Soffis79, träffades inte vi på en fikaträff (från norrköpingstråden) för ett år sedan på vetekatten eller vad caféet heter vid spiralenparkeringen ...Det va isf du o jag , en till tjej som du kom med samt en tjej som jag kom tillsammans med som heter Jeanette , jag hade med mig min 5 åring & ni hade bebisar ...?
    3 underverk-1999-2002-2008
  • Soffis79

Jo, konstigt nog är mjölken tunnare!
    JO Ansso, det har du helt rätt i, tyckte det var nåt bekant över dig. Tredje dottern va? grattis!

Edwin 070110 Gustav 080605
  • cissi j e

Det vore riktigt kul att träffas, Har inte så många kompisar som går hemma hela dagarna som jag gör, börjar bli riktigt sällskapssjuk. Tur att maken går på semester i morgon...

• Aljen
    cissi j e skrev 2008-07-17 22:52:10 följande:
    Det vore riktigt kul att träffas, Har inte så många kompisar som går hemma hela dagarna som jag gör, börjar bli riktigt sällskapssjuk. Tur att maken går på semester i morgon...
    samma här, inte så många man känner som är hemma, bor dessutom lite utanför norrköping så man blir lite lappsjuk, min sambo har också semester nu, skönt, imorgon ska jag åka in till stan SJÄLV en stund o kolla lite
  • HelenaL

vi kommer gärna på en träff om vi får??

Svar på tråden Mammor i Norrköping??