• Ellen Karamellen

Mammor i Norrköping??

Hej!

Jag blev mamma till lilla Ellen för drygt två veckor sedan. Finns det fler "nyblivna" mammor i Norrköping? Vore kul att ha någon att prata med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-30 19:40
    Här är vi i tråden!

Mina 3 M: Caroline 31 år Klocket Marcus 10 år Maximillian 7½ år Melvin 4½ månad sambo med Melvins pappa

PitraPi: Petra 30 år, bor i Ensjön med sambo. Mamma till Emil 3 mån

Soffis79: Sofia 29 år, mamma till Edwin 1,5 år och Gustav 3 månader. Bor på Kungsgatan

Ansso : Anna 28 år , mamma till Isabella 9 år, Tilda 6 år & Linnéa 3,5 mån. Gift.

Dysch: Ulrica 32år bor i Ljura, mamma till Denniz 4½mån

Ellen Karamellen: Lina, 33 år, bor nära centralstationen, mamma till Ellen, snart 3 månader.

Välkommen att haka på tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 09:31
    Orkidé85: Johanna 23 år bor på öster med sambo (snart Oxelbergen), Mamma till August född 080613.

Erikaw: Erika 27, bor i Pryssgården m sambo. Mamma till Emma född 11 juli

Cissi j e: Cecilia 27 år, bor i Rambodal .mamma till Elsa 3,5 månad och bonusen Linn 9 år, Gift.

• Svar på tråden Mammor i Norrköping??
  • Ansso

Lilla L vägde på sin 6-veckors 4825g & va 55,5 cm lång .. Så igår bar det av till shoppingland Det finns superfina tjej set på KappAhl nu i olika färger med en kortärmad & mjuka tights till för 129 ;, ett litet tips

Isabella-99Tilda-02Linnéa-08
  • Ellen Karamellen

Leenden bjuder Ellen på ibland och jag blir lika lycklig varje gång. Men skratt har hon inte kommit till ännu. Ser verkligen fram emot det! HÄRLIGT med barnskatt! Det låter så hjärtliga!

Sitter här och är lite nöjd över att regnet lyser med sin frånvaro idag...

• Uller

Var på BVC idag tuva är nu 3 mån väger 6150 och är 59.5 lång. Fick även första vaccinationen idag så vi får se om hon blir pipig och gnällig närmsta dagarna

• Amlin

Vi har också besökt BVC. Dryga 5 veckor väger vår lilla 4540 gram och har blivit hela 56.5 lång. Växer så det knakar med andra ord.

Vi har börjat få riktigt härliga svarsleenden här med, men härligast är nästan när hon ser vår fina musikmobil som vi hängt upp ovanför skötbordet. Hon kan inte släppa den med blicken och hela flickan lyser upp när den går runt runt... Man kan inte säga att hon skrattar på det sätt som man brukar mena men hon ler med hela ansiktet och det kommer små ljud som börjar likna skratt!

• 75majasmamma

Tack så mycket alla! Har varit på semester...bilresa till Danmark med en 3,5 månaders och en 3 åring är ingen vila direkt!

• Ellen Karamellen

ÄNTLIGEN var Ellen lite lugnare i går kväll och hon sov bra inatt. Jobbigt när man inte vet vad som är fel eller tycker att man gjort eller ätit något annorlunda än vanligt. Ändå har hon haft ondare och varit oroligare de senaste tre-fyra kvällarna. Vi började medAD-dropparna samma dag som skriken började och skippade dem igår för att se omdet var någon skillnad. Det tycker jag det var, så nu ska vi ut idag och köpa de vattenlösliga Hoppas det blir bättre då! Jag har för mig att det var någon mer på tråden som upplevde att deras lilla fick ont av AD-dropparna? Funkade de vattenlösliga bättre??

• Soffis79

Hej tjejer (och eventuella killar med såklart!)
    Jag går mest in här och läser. Hoppas allt är bra med er alla. Vår Gustav har hunnit bli 5 veckor, jag förstår verkligen inte var tiden tar vägen, ibland känns det som om det bara går FÖR fort! Vi har otur med Gus som har åkt på vattkoppor, trodde han skulle klara sig undan eftersom jag ammar men det var visst bara skrönor, eller iaf viss del. Storebrorsan hade det ju nyligen så det var oundvikligt. Iofs har vi det gjort hos båda två nu.
    Glad Sommar!

Edwin 070110 Gustav 080605
  • Ellen Karamellen

Ellen blev fem veckor härom dagen också. Oj, så fort tiden går!

Stackars lilla Gustav - hur går det med vattenkoppor på en så liten - det måste vara svårt?

• cissi j e
    Svar på #86
    Vår Elsa tål inte AD-droppar, varken de med olja eller vatten. Hon får otroligt ont i magen och väldigt gasig. Eftersom det är sommar och vi är ute mycket så har jag slutaat ge henne dem och väntar tills hon blir lite äldre och magen lite tåligare.
  • Soffis79
    Ellen Karamellen skrev 2008-07-12 18:29:17 följande:
    Ellen blev fem veckor härom dagen också. Oj, så fort tiden går! Stackars lilla Gustav - hur går det med vattenkoppor på en så liten - det måste vara svårt?
    Nej vi har haft tur att pojkarna fått det så tidigt, ju tidigare desto lindrigare säger de... Gustav är som vanligt, fast prickig ;) Kanske lite mer gnällig bara..
    Edwin 070110 Gustav 080605
Svar på tråden Mammor i Norrköping??