• Ellen Karamellen

Mammor i Norrköping??

Hej!

Jag blev mamma till lilla Ellen för drygt två veckor sedan. Finns det fler "nyblivna" mammor i Norrköping? Vore kul att ha någon att prata med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-30 19:40
    Här är vi i tråden!

Mina 3 M: Caroline 31 år Klocket Marcus 10 år Maximillian 7½ år Melvin 4½ månad sambo med Melvins pappa

PitraPi: Petra 30 år, bor i Ensjön med sambo. Mamma till Emil 3 mån

Soffis79: Sofia 29 år, mamma till Edwin 1,5 år och Gustav 3 månader. Bor på Kungsgatan

Ansso : Anna 28 år , mamma till Isabella 9 år, Tilda 6 år & Linnéa 3,5 mån. Gift.

Dysch: Ulrica 32år bor i Ljura, mamma till Denniz 4½mån

Ellen Karamellen: Lina, 33 år, bor nära centralstationen, mamma till Ellen, snart 3 månader.

Välkommen att haka på tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 09:31
    Orkidé85: Johanna 23 år bor på öster med sambo (snart Oxelbergen), Mamma till August född 080613.

Erikaw: Erika 27, bor i Pryssgården m sambo. Mamma till Emma född 11 juli

Cissi j e: Cecilia 27 år, bor i Rambodal .mamma till Elsa 3,5 månad och bonusen Linn 9 år, Gift.

• Svar på tråden Mammor i Norrköping??
  • BertaFilippa Krattkquist

haha ja det är ingenting man får uppleva varje dag precis!
    tyvärr vet jag inte alls hur det gick för dem..
    vi gick av tillsammans vid hörsalsparken och där skildes vi åt sen.. vet inte varför dem hade span på den killen. vågade inte fråga och jag skulle antagligen inte fått veta nåt heller..
    men jag skulle tippa på narkotika eller nåt sånt..

men ett lyckligt slut blev det iaf för jag passade på att gå in och kolla på en handväska som jag trånat efter länge nu, och guess what!? den var nedsatt till 199:- nu! så jag slog till! haha

Ansso skrev 2008-08-28 14:10:37 följande:
    vad häftigt  ! hur skiljdes ni åt sen ? ( vill ju höra slutet på en spännande historia )
  • PitraPi
    BertaFilippa Krattkquist skrev 2008-08-28 12:47:00 följande:
    hej tjejer!! tack för igår! jätteroligt att träffa er kan ni gissa vad som hände på vägen hem från villa nestor..?! precis när jag kommit fram till hållplatsen kom det fram en tjej med polisbricka och presenterar sig.. jag blir jättechockad och min första tanke är "jag har inte gjort nåt.." men hon förklarar direkt (innan jag hinner säga precis vad jag tänker.. ) att dem har span på nån kille som är på väg till hållplatsen och som oxå ska med spårvagnen, och hon undrar om det är ok att hon pratar med mig då och att vi låtsas känna varann.. ja visst säger jag, inga problem! (skitspännande ju!) så vi står och pratar om möhippa och min systers nya pojkvän och allt möjligt på spårvagnen sen blir det jag som får hålla ett vakande öga på killen för att inte avslöja henne för mycket haha.. så jäkla spännande! hon frågar om jag har lust att gå av med henne på samma hållplats som han ska av.. självklart, inga problem säger jag! vilka grejer man får vara med om i storstan hahaha.. jag är absolut på att ses igen! skriver upp mig på den 5 september.. kommer antagligen va i motala 10 sep..
    Låter ju nästan som första kapitlet i årets kriminaldeckare!!
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Emil 2008-05-20 ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Ellen Karamellen

Fantastiskt spännande!! Låter helt overkligt - som en kriminaldeckare, som sagt var! Inte utan att man blir lite nyfiken på vad det var för en de spanade på...

Ellen Karamellen skrev 2008-08-28 20:45:41 följande:

Fantastiskt spännande!! Låter helt overkligt - som en kriminaldeckare, som sagt var! Inte utan att man blir lite nyfiken på vad det var för en de spanade på...
    ja han såg ut som vem som helst! inte kunde man ana att han var kriminell på nåt vis! men jag ska hålla utkik i tidningen och se om det står nåt om nån som kan passa in på honom

men jag är riktigt nyfiken på hur det gått för dem!
    min kompis utbildar sig till polis för tillfället och har jobbat på polisstationen.. hon kanske kan ge mig lite inside information jag får uppdatera er om jag får reda på nåt!
  • Amlin

Vilken grej orkidé! Som sagt du får uppdatera oss om det kommer något nytt!

Men det verkar som att polisen verkligen hugger "vanliga" personer med jämna mellanrum. Min sambo blev uppfångad i vrinneviskogen när vi var där för ett par dagar sedan, jag sprang så så jag missade det hela. De frågade om han sett en mopedist utan hjälm, när vi kom hem läste vi att en kille blivivt av med sin moped i samband med ett knivrån. Han hade inte sett något kan jag tillägga.

Polisen hade skrattat lite åt min sambo, han såg nog kul ut. Han hade sprungit så han lär ha sett ansträngd ut, han hade shorts och en gammal militär t-skirt så står han i regnet med en 3 månaders baby i vagnen mitt i löparspåret...

• erikaw
    BertaFilippa Krattkquist skrev 2008-08-28 12:47:00 följande:
    hej tjejer!! tack för igår! jätteroligt att träffa er kan ni gissa vad som hände på vägen hem från villa nestor..?! precis när jag kommit fram till hållplatsen kom det fram en tjej med polisbricka och presenterar sig.. jag blir jättechockad och min första tanke är "jag har inte gjort nåt.." men hon förklarar direkt (innan jag hinner säga precis vad jag tänker.. ) att dem har span på nån kille som är på väg till hållplatsen och som oxå ska med spårvagnen, och hon undrar om det är ok att hon pratar med mig då och att vi låtsas känna varann.. ja visst säger jag, inga problem! (skitspännande ju!) så vi står och pratar om möhippa och min systers nya pojkvän och allt möjligt på spårvagnen sen blir det jag som får hålla ett vakande öga på killen för att inte avslöja henne för mycket haha.. så jäkla spännande! hon frågar om jag har lust att gå av med henne på samma hållplats som han ska av.. självklart, inga problem säger jag! vilka grejer man får vara med om i storstan hahaha.. jag är absolut på att ses igen! skriver upp mig på den 5 september.. kommer antagligen va i motala 10 sep..
    nämen gud vad roligt!!! spännande. fortsätt gärna informera oss :)
  • Blåa katten

Kommer ihåg när min son var liten och man kunde träffas på ett café och ta en fika eller en lunch men det är ett minne blott. Nu är det jobb/dagis som gäller och dessutom tycker han inte det är så kul att sitta still för länge, bara till mutorna är slut!
    Får vänta till man får nästa barn någon gång i framtiden och se om det är någon som har tid att fika då, om ett par år eller så...

Amlin skrev 2008-08-29 08:44:21 följande:
    Vilken grej orkidé! Som sagt du får uppdatera oss om det kommer något nytt!Men det verkar som att polisen verkligen hugger "vanliga" personer med jämna mellanrum. Min sambo blev uppfångad i vrinneviskogen när vi var där för ett par dagar sedan, jag sprang så så jag missade det hela. De frågade om han sett en mopedist utan hjälm, när vi kom hem läste vi att en kille blivivt av med sin moped i samband med ett knivrån. Han hade inte sett något kan jag tillägga.Polisen hade skrattat lite åt min sambo, han såg nog kul ut. Han hade sprungit så han lär ha sett ansträngd ut, han hade shorts och en gammal militär t-skirt så står han i regnet med en 3 månaders baby i vagnen mitt i löparspåret...
    hahaha ja jag kan täa mig det!
    ja men man tror ju inte att dem ska blanda in oss "vanliga" människor i deras arbete! men inget mig emot!
    så länge man inte utsätts för nån fara så är det ju lugnt..
    och det förklarade hon för mig innan att jag inte behövde oroa mig..

jag uppdaterar er alla om jag får veta nåt!
    ska ev träffa kompisen i helgen och se om hon kan luska nåt åt mig!

trevlig helg allihopa! kraam!
  • Amlin

Orkidé:

Mina 3 M: Tack för länken, jag har kikat på den nu.

Uu, vi ska ha släktingbesök i kväll så jag måste städa. Besök är kul men städa är inte riktigt min grej. Lill grodan somnade precis så nu har jag inte längre någon ursäkt.

Åh, nu vaknar hon, hehe jag kan dra på städningen en stund till!

Svar på tråden Mammor i Norrköping??