• Ellen Karamellen

Mammor i Norrköping??

Hej!

Jag blev mamma till lilla Ellen för drygt två veckor sedan. Finns det fler "nyblivna" mammor i Norrköping? Vore kul att ha någon att prata med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-30 19:40
    Här är vi i tråden!

Mina 3 M: Caroline 31 år Klocket Marcus 10 år Maximillian 7½ år Melvin 4½ månad sambo med Melvins pappa

PitraPi: Petra 30 år, bor i Ensjön med sambo. Mamma till Emil 3 mån

Soffis79: Sofia 29 år, mamma till Edwin 1,5 år och Gustav 3 månader. Bor på Kungsgatan

Ansso : Anna 28 år , mamma till Isabella 9 år, Tilda 6 år & Linnéa 3,5 mån. Gift.

Dysch: Ulrica 32år bor i Ljura, mamma till Denniz 4½mån

Ellen Karamellen: Lina, 33 år, bor nära centralstationen, mamma till Ellen, snart 3 månader.

Välkommen att haka på tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 09:31
    Orkidé85: Johanna 23 år bor på öster med sambo (snart Oxelbergen), Mamma till August född 080613.

Erikaw: Erika 27, bor i Pryssgården m sambo. Mamma till Emma född 11 juli

Cissi j e: Cecilia 27 år, bor i Rambodal .mamma till Elsa 3,5 månad och bonusen Linn 9 år, Gift.

• Svar på tråden Mammor i Norrköping??
  • PitraPi
    Amlin: tycker om städning som du, inte helt skoj...

Har dock precis infört en städdag i veckan hemma för att jag inte ska känna hela tiden att jag måste städa (eftersom jag är hemma mycket mer och ser att det behövs) och för att sambon är så grymt dålig på städinitiativ. Så igår putsades och fejades det, dammsugningen hann jag dock inte med förrän idag.

Emil var helt ifrån sig igår och skrek stundtals som han i stort sett aldrig skrikigt, det kom från ingenstans och han lät så grymt rädd i förhållande till hans "vanliga" skrik. Kändes aningens jobbigt då Henrik åkte igår kväll till Danmark men Emil somnade som vanligt, sov gott och gav mig sovmorgon idag. Nu har han dessutom sovit 1,5 timme vilket hör till ovanligheten så nu känns det hellugnt att vara själv hemma.

Mina 3 M: jag kollade länken men halv-känner en gravid tjej där så jag låter bli att hoppa in i tråden och låter henne ha "sin" tråd.

Ska snart åka iväg och handla lite gott till min gräsänke-helg. Avocado står alltid på inköpslistan när jag är ensam, fullkomligt älskar guacamole. Funderar på att hyra en riktig tjejfilm också, men vi får se...
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Emil 2008-05-20 ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Amlin

PitraPi: Mm, vi har också en städdag. Faktiskt fredagar när sambon kommer hem så att allt är klart innan helgen. Men nu komer besöket då istället. Vi han röja lite igår men allt blev inte klart. Suck.

Hehe, avacado är så gott, vi har typ 5 st hemma nu för de hade bra pris på ica och jag glömde att vi redan köpt hem...

Stackars Emil. Var det magen eller något sånt som knep? Lill tjejen har fått någon enstaka sådan attack och det är såå jobbigt. Just att inte veta vad som är fel och hur man ska hjälpa henne gör en så maktlös. Hoppas det är något som inte kommer tillbaka för stackaren. Hur gick det efter fikat förresten, han var lite ledsen redan då. Blev han piggare när han fått återhämta sig efter massagen?

• Amlin

Förresten. Min lilla vaknar ocfta och verkar lite desorienterad. Hon gnyr till och man ser lilla surläppen dyka upp. Om man inte är där och tröstar direkt så börjar hon lätt gråta. Jag har inte märkt att det händer på nätterna utan bara dagtid. (kanske sover jag för djupt, svårt att veta)

Gör era små likadant? Jag tycker så synd om henne.

• Ansso
    Amlin skrev 2008-08-29 14:26:25 följande:
    Förresten. Min lilla vaknar ocfta och verkar lite desorienterad. Hon gnyr till och man ser lilla surläppen dyka upp. Om man inte är där och tröstar direkt så börjar hon lätt gråta. Jag har inte märkt att det händer på nätterna utan bara dagtid. (kanske sover jag för djupt, svårt att veta)Gör era små likadant? Jag tycker så synd om henne.
    min tösabit har varit en vaken bebis från dag  dagtid , hon tar små "powernaps" på allt mellan 5 min till högst 45 min ca 2-3 ggr per dag Men hon ligger gärna för sig själv när hon vaknar o kan undersöka både händer o fötter ett bra tag innan hojn vill upp o mysa i famnen ..Hon är en typisk "famn-bebbe" Men åa ndra sidan så gör det inte mig ngt

Hon kanske inte är riktigt frisk ? menar, hon kanske inte mår så bra just nu mo därav lite gnälligare, kan ju vara så mkt o de små liven kan ju inte tala om det för oss

Känner att jag ej har koll på hur gamla era små och er samt syskon, skulle gärna vilja ha en presentation om ni inte misstycker Skrattande
    Kan börja med mig själv :
    Anna, 28 år , mina barn heter Isabella 9 år snart, Tilda 6 år snart och Linnéa 3,5 månad
    Blessed with 3 miracles -1999-2002-2008
  • Amlin

Jag tillhör de som inte vill skriva namn och allt för mycket persondata på sökbara sidor men jag presenterar mig gärna när vi ses eller i inbox!

Hon har haft en lite jobbig period nu men det här lite vilsna sättet att vakna har hängt med hela tiden. Det händer inte alltid, hon kan vakna och bara ligga och kika för sig själv också. Men ibland ser det ut som att hon är helt vilse i världen när hon vaknar... Som nu tex, hon gråter så fort hon vaknar till så nu sover hon i mina armar, där av ev stavfel.

Jag känner igen power-nap grejen. Enda sättet att få henne att sova längre tidet är promenader.

• cissi j e

hjsan hejsan! har inte varit har på några dagar, har haft fullt upp med sjuka barn....Jag hoppas dock att träffen gick bra och att ni hade det trevligt. jag såg att ni redan hade bestämt datum för nästa träff och jag hoppar gärna på den 10:e om det är förmiddag. Måst vara hemma när stora tjejen kommer från skolan.

Jag känner igen min skrutt i det ni skriver hon har blivit lite gnälligare senaste veckan och sover kortare stunder under dagen. Men jag tror att hon börjar känna av tänder. Läste någonstans att bebisar kan känna av tänderna redan en månad innan själva tandsprickningen. och om man tittar i munnen på henne har hon två små upphöjningar i nerdre käken. dock syns inga tänder än.

• Verbalize

Melvin som är lugnet själv vanligtvis har varit skitjobbig o tjutig i dag... bläääääääääääääääää

Det blir inte bättre än du gör det... så dä så!
  • Verbalize
    Ansso skrev 2008-08-29 14:56:49 följande:
    min tösabit har varit en vaken bebis från dag  dagtid , hon tar små "powernaps" på allt mellan 5 min till högst 45 min ca 2-3 ggr per dag Men hon ligger gärna för sig själv när hon vaknar o kan undersöka både händer o fötter ett bra tag innan hojn vill upp o mysa i famnen ..Hon är en typisk "famn-bebbe" Men åa ndra sidan så gör det inte mig ngt Hon kanske inte är riktigt frisk ? menar, hon kanske inte mår så bra just nu mo därav lite gnälligare, kan ju vara så mkt o de små liven kan ju inte tala om det för oss Känner att jag ej har koll på hur gamla era små och er samt syskon, skulle gärna vilja ha en presentation om ni inte misstycker Kan börja med mig själv :Anna, 28 år , mina barn heter Isabella 9 år snart, Tilda 6 år snart och Linnéa 3,5 månad
    Caroline 31 år Mina killar heter Marcus snart 10 år, Maximillian (Maxen) 7½ år o Melvin (Mellis) 4½ månad
    Det blir inte bättre än du gör det... så dä så!
  • PitraPi
    Amlin: jag tror inte att det var magen, han drog inte upp benen eller nåt sånt iaf. Men det är verkligen inte lätt att veta och så blir man som ledsen för deras skull och för att man inte kan göra nåt.

Emil har haft kinkiga eftermiddagar hela veckan så jag tror att han är beroende av mer sömn men inte kommer till ro. Har funderat på att försöka lägga honom i sin säng på dagarna och testa om han somnar. Idag sov han dock 2 timmar kring lunch, det har inte hänt sen har var 2 veckor gammal! Han är definitivt en powernap-kille, sover 30-45 min på fm och sen kanske en eller två 10-15 "minutrare" på em.

Det här är jag: Petra 30 år med sonen Emil 3 månader. Bor med sambo i hus i Ensjön sen ett år. Gotlänning som bott i Norrköping 4,5 år, revisor till yrket.
  • PitraPi
    Amlin skrev 2008-08-29 14:26:25 följande:
    Förresten. Min lilla vaknar ocfta och verkar lite desorienterad. Hon gnyr till och man ser lilla surläppen dyka upp. Om man inte är där och tröstar direkt så börjar hon lätt gråta. Jag har inte märkt att det händer på nätterna utan bara dagtid. (kanske sover jag för djupt, svårt att veta)Gör era små likadant? Jag tycker så synd om henne.
    Emil gör likandant ibland. När han var liten, (ja i min värld börjar han ju bli stor nu ) upp till 1,5 månad, så vaknade han alltid (95 % av gångerna iaf) och skrek. Det har som tur var avtagit och händer mycket mer sällan, kanske en gång varannan dag. Har dock ingen pejl på vad det är som gör att han reagerar olika när han vaknar.
Svar på tråden Mammor i Norrköping??