• Ellen Karamellen

Mammor i Norrköping??

Hej!

Jag blev mamma till lilla Ellen för drygt två veckor sedan. Finns det fler "nyblivna" mammor i Norrköping? Vore kul att ha någon att prata med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-30 19:40
    Här är vi i tråden!

Mina 3 M: Caroline 31 år Klocket Marcus 10 år Maximillian 7½ år Melvin 4½ månad sambo med Melvins pappa

PitraPi: Petra 30 år, bor i Ensjön med sambo. Mamma till Emil 3 mån

Soffis79: Sofia 29 år, mamma till Edwin 1,5 år och Gustav 3 månader. Bor på Kungsgatan

Ansso : Anna 28 år , mamma till Isabella 9 år, Tilda 6 år & Linnéa 3,5 mån. Gift.

Dysch: Ulrica 32år bor i Ljura, mamma till Denniz 4½mån

Ellen Karamellen: Lina, 33 år, bor nära centralstationen, mamma till Ellen, snart 3 månader.

Välkommen att haka på tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 09:31
    Orkidé85: Johanna 23 år bor på öster med sambo (snart Oxelbergen), Mamma till August född 080613.

Erikaw: Erika 27, bor i Pryssgården m sambo. Mamma till Emma född 11 juli

Cissi j e: Cecilia 27 år, bor i Rambodal .mamma till Elsa 3,5 månad och bonusen Linn 9 år, Gift.

• Svar på tråden Mammor i Norrköping??
  • Ellen Karamellen

Ellen har sovit jättebra på dagarna den senaste tiden, men jag börjar fundera på om hon inte har börjat med mer power-naps hon också... Sover kortare stunder bara, men jag tycker samtidigt att hon verkar trött och behöver sova mer, men inte kommer till ro riktigt. Hoppas att hon hittar tillbaka till tidigare sovmönster snart

Lina, 33 år med dottern Ellen, snart 3 månader. Bor i närheten av centralstationen, dvs ganska centralt.

• Dysch

Idag har vi varit ner på Babyland o fotat oss. Stjärnstudio va där. Hoppas dom blev bra.

Känner oxå igen det där med power-naps. Vissa dagar sover han jättebra på dagarna oftast ute i vagnen medans andra så e det 20min här o 30min där osv.
    Men nu senaste nätterna har han sovit jätte dåligt. Vaknat nästan 1 gång i timmen, så här har allt gått på halv fart nu.

Ulrica 32 med Denniz 4,5mån bor i Ljura

• Soffis79

Gustav har också börjat med powernaps, från att ha sovit en lång stund på 3-4 timmar sover han nu max en timme i taget. Fast å andra sidan kan han ju sova 9-timmarsnätter, föredrar faktiskt att han sover samtidigt som mig

• Ansso

aah tack för era presentaioner, då jag inte träffat er så känns det som att jag har lite mera koll på vilka ni är nu

Det verkar som att våra små är rätt så jämngamla O att de flesta bebbisar inte sover långa pass dagtid utan mer powernap stuket haha  "de där 08:orna e envisa "

Nu ska jag fixa frukost till Tilda o mig, sen bär det av att hejja på pappa när han tävlar i dag i finspång
    O ikväll så bär det av helt barnledig, ett par timmar på tjejmiddag/möhippemiddag Ska bli trevligt

Ha det !

• erikaw

god morgon tjejer!!

värst vad ni skriver. Man hinner ju inte med
    Här har vi varit vakna sen 05 men låg och drog oss till 6. Min lilla tjej är verkligen morgonpigg. Mindre roligt för henes mamma som tidigare ääälskat sovmornar. Men men. det är väl bara att lägga om vanorna. Nu när man väl är vaken coch lilla ligger nöjd i babysittern medans mamma tittar på Ps I love you (rekomenderas som en PERFEKT snyftare) så känns det faktiskt skönt att komma upp tidigt!

Emma sover rätt så mkt om dagarna. Oftast. Börjar hon dagen med att somna om vid 09 så sover hon bra hela dagen. Annars kan de vara siochså. Övertrött kanske? Ingen aning. Men det är så härligt att se henne sova. Man blir så lugn av att bara titta på henne. I går låg jag över 1 timme och bara kollade på mitt underverk. Fantastiskt hur mkt man kan älska en liten människa på det sätter. Underbart!

Nej, nu ska jag ut och hämta NT. Vi är med på babybilderna idag

Ha en underbar helg!

Just ja, Erika 27 år, Pryssgården, Emma 7 veckor

• Ansso

Erika : va tvungen att kika på er , kollar baby varje lördag iofs Vad fina ni blev Vilken stor tjej du födde
    Måste fråga, tycker jag känner igen dig från någonstans ....brukar du ha glasögon i vanliga fall ?*fundersam*
    Aja, nu e det bäst att sätter lite fart ! ha en kanondag tjejjer !

• Soffis79

Jag kanske också ska presentera mig då... Sofia, snart 29, mamma till Edwin 1,5 år och Gustav, snart 3 månader. Erika, du är så himla lik en tjej jag känner som heter Jenny, har du nån syster?

• Soffis79

Våra pojkar är också på babyannonserna idag, men mamma och pappa fastnade inte på kort

• Verbalize

jäklar va ni är uppe tidigt.... jag kom precis upp *jäsp*

Melvin är nyäten o stora killarna äter frukost i vardagsrummet för första gången dom är hos mamma hahahaha.... dom såg helt chockade ut när jag kom med frukosten "VA får vi äta hääääär?"
    Vårat gamla köksbord är utkastat o det nya är inte ihopmonterat för i morron går flyttlasset till klocket.... jisses vi har lite o göra!

Kan vi inte göra en namnlista??? el dom som vill kan ju skriva upp sig så man kommer ihåg

Mina 3 M: Caroline 31 år Klocket Marcus 10 år Maximillian 7½ år Melvin 4½ månad sambo med Melvins pappa

Det blir inte bättre än du gör det... så dä så!
  • PitraPi
    Soffis79 skrev 2008-08-29 22:21:53 följande:
    Gustav har också börjat med powernaps, från att ha sovit en lång stund på 3-4 timmar sover han nu max en timme i taget. Fast å andra sidan kan han ju sova 9-timmarsnätter, föredrar faktiskt att han sover samtidigt som mig
    Emil är också bra på att sova på nätterna så att han bara powernap'ar på dagarna kan jag lätt ta!  Vi lägger honom utan problem vid 20, sen sover han vanligtvis till ca 03 (kan bli både 02 och 05), ammar och somnar om till ca 06-07. Sen brukar han somna om igen och vakna för dagen runt 08-09.

Nu har jag nyligen ätit frukost och duschat och inväntar nästa matklocka för Emil sen tänkte jag åka en sväng till stan. Ska inte göra några speciella ärenden, ska bara ut och kolla läget
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Emil 2008-05-20 ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Mammor i Norrköping??