• Ellen Karamellen

Mammor i Norrköping??

Hej!

Jag blev mamma till lilla Ellen för drygt två veckor sedan. Finns det fler "nyblivna" mammor i Norrköping? Vore kul att ha någon att prata med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-30 19:40
    Här är vi i tråden!

Mina 3 M: Caroline 31 år Klocket Marcus 10 år Maximillian 7½ år Melvin 4½ månad sambo med Melvins pappa

PitraPi: Petra 30 år, bor i Ensjön med sambo. Mamma till Emil 3 mån

Soffis79: Sofia 29 år, mamma till Edwin 1,5 år och Gustav 3 månader. Bor på Kungsgatan

Ansso : Anna 28 år , mamma till Isabella 9 år, Tilda 6 år & Linnéa 3,5 mån. Gift.

Dysch: Ulrica 32år bor i Ljura, mamma till Denniz 4½mån

Ellen Karamellen: Lina, 33 år, bor nära centralstationen, mamma till Ellen, snart 3 månader.

Välkommen att haka på tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 09:31
    Orkidé85: Johanna 23 år bor på öster med sambo (snart Oxelbergen), Mamma till August född 080613.

Erikaw: Erika 27, bor i Pryssgården m sambo. Mamma till Emma född 11 juli

Cissi j e: Cecilia 27 år, bor i Rambodal .mamma till Elsa 3,5 månad och bonusen Linn 9 år, Gift.

• Svar på tråden Mammor i Norrköping??
  • Ansso
    Amlin skrev 2008-08-31 09:26:19 följande:
    Nu hag har upptäckt nackdelen med att inte amma så mycket på nätterna. Lilltjejen har haft en period då hon ätit oftare på natten men nu är hon tillbaka där hon var tidigare. Nu äter hon inte förren frammåt 5-6 tiden på morgonen. Då snuttar hon bara i sig lite. SÅ i morse var jag sååå nära mjölkstockning i ena bröstet. Ajaj.
    nä fy jag vet axact den känslan ! Mitt ena bröst blir alltid lidande nattetid o det gör så förbasat ont framåt småtimmarna , hårt o ömt ...
    Ska bli roligt när lillan blir 4 månader om 2 veckor, för då ska det introduceras smakisar ! weee tycker de e så skoj
  • Amlin

Då tänkte vi också pröva med smakisar, läängtar!

• PitraPi
    Amlin skrev 2008-08-31 09:26:19 följande:
    Nu hag har upptäckt nackdelen med att inte amma så mycket på nätterna. Lilltjejen har haft en period då hon ätit oftare på natten men nu är hon tillbaka där hon var tidigare. Nu äter hon inte förren frammåt 5-6 tiden på morgonen. Då snuttar hon bara i sig lite. SÅ i morse var jag sååå nära mjölkstockning i ena bröstet. Ajaj.
    Åh, fy! Har också varit riktigt nära mjölkstockning, brösten var stenhårt även efter amning och alldeles varmt och helt rodnat vid det hårda. Ammade massor, pumpade, hade värmekudde på och masserade. Det gick iaf över på två dagar, men som sagt: fy! Hoppas det ger med sig snabbt!
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Emil 2008-05-20 ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Amlin

Phu, hon har ammat ur rätt bra så jag har blivit av med det knöliga och röda. Jag var nog inte så nära stockning som jag trodde. Men jag tror lilltjejen har ammat igång produktionen ordentligt och nu retas hon genom att plötsligt äta betydligt mer sällan.

• PitraPi

Emil har inte ätit mer än max 5 min åt gången idag... Har en tidning hemma där det står att bebisar mellan 3-4 månader kan ha svårt att koncentrera sig på att äta då omgivningen är mer intressant... Stämmer klockrent

• Ellen Karamellen

PitraPi: känner också igen mig idet! Ellen börjar få jättesvårt att koncentrera sig när hon äter och ibland blir det inte mycket ätet alls! Hoppas dock att hon får i sig tillräckligt i alla fall...

• PitraPi
    Ellen Karamellen: jag har läst någonstans att om dom somnar under amning är sovbehovet större än matbehovet så det borde väl vara samma med nyfikenheten... Dom säger nog till om det kurrar för mycket i magen får vi helt enkelt förlita oss på!
  • Amlin

PitraPi: Jag brukar tänka som du. Jag är övertygad av att ingen av oss behöver oroa oss för att våra barn kommer att svälta. Förr eller senare äter de om de behöver.

• Ansso
    Amlin skrev 2008-08-31 19:15:57 följande:
    PitraPi: Jag brukar tänka som du. Jag är övertygad av att ingen av oss behöver oroa oss för att våra barn kommer att svälta. Förr eller senare äter de om de behöver.
    ja men precis, så länge bvc kurvan pekar uppåt så e det ju grönt
  • erikaw

Här är vi i tråden!

Mina 3 M: Caroline 31 år Klocket Marcus 10 år Maximillian 7½ år Melvin 4½ månad sambo med Melvins pappa

PitraPi: Petra 30 år, bor i Ensjön med sambo. Mamma till Emil 3 mån

Soffis79: Sofia 29 år, mamma till Edwin 1,5 år och Gustav 3 månader. Bor på Kungsgatan

Ansso : Anna 28 år , mamma till Isabella 9 år, Tilda 6 år & Linnéa 3,5 mån. Gift.

Dysch: Ulrica 32år bor i Ljura, mamma till Denniz 4½mån

Orkidé85: Johanna 23 år bor på öster med sambo (snart Oxelbergen), Mamma till August född 080613.

Erikaw: Erika 27, bor i Pryssgården m sambo. Mamma till Emma född 11 juli

Svar på tråden Mammor i Norrköping??