• Ellen Karamellen

Mammor i Norrköping??

Hej!

Jag blev mamma till lilla Ellen för drygt två veckor sedan. Finns det fler "nyblivna" mammor i Norrköping? Vore kul att ha någon att prata med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-30 19:40
    Här är vi i tråden!

Mina 3 M: Caroline 31 år Klocket Marcus 10 år Maximillian 7½ år Melvin 4½ månad sambo med Melvins pappa

PitraPi: Petra 30 år, bor i Ensjön med sambo. Mamma till Emil 3 mån

Soffis79: Sofia 29 år, mamma till Edwin 1,5 år och Gustav 3 månader. Bor på Kungsgatan

Ansso : Anna 28 år , mamma till Isabella 9 år, Tilda 6 år & Linnéa 3,5 mån. Gift.

Dysch: Ulrica 32år bor i Ljura, mamma till Denniz 4½mån

Ellen Karamellen: Lina, 33 år, bor nära centralstationen, mamma till Ellen, snart 3 månader.

Välkommen att haka på tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 09:31
    Orkidé85: Johanna 23 år bor på öster med sambo (snart Oxelbergen), Mamma till August född 080613.

Erikaw: Erika 27, bor i Pryssgården m sambo. Mamma till Emma född 11 juli

Cissi j e: Cecilia 27 år, bor i Rambodal .mamma till Elsa 3,5 månad och bonusen Linn 9 år, Gift.

• Svar på tråden Mammor i Norrköping??
  • PitraPi
    cissi j e: vi tänkte måla Emils rum i helgen och sen är väl vår tanke att han ska sova där inom någon vecka. Han har sovit i egen säng hela nätterna (med avbrott för mat vid ca 03 och 06) sen han var ca 5-6 veckor. Med en nattlampa så tror jag inte att det är någon fara att dom blir rädda eller tycker det är läskigt med eget rum. Jag har tänkt att ha babyvakten bredvid honom så då borde jag höra honom lika snabbt som nu. Men jag har ju ännu inte flyttat honom så vem vet, en vacker dag snart kanske jag också hönsar...
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Emil 2008-05-20 ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • PitraPi

Vi har förresten precis som Amlin varit på babysång idag, nere i kyrkan i Navestad. Det var mysigt men rätt högljutt stundtals. Sången var för kottar mellan 0-2 år, det var Emil 3,5 månad och sen en liten Olle på 2,5 mån annars mest kring 1 och 1,5 år och även två åldre syskon. Men för en termin kostar det 50 kr och då får man fika och enklare mackor efter så det är en perfekt start på veckan och en skön stund tillsammans med barn och föräldrar!

Nu har jag lillkisen sovandes ute i vagnen, han slocknade när vi gick hem. Ska peta i mig lite lunch och sen kanske hinna scrappa lite innan det är dags för mig att vara mamma igen . Är det nån mer som tycker det är skittrist att äta när man är hemma själv, har inte alls samma matlust som förrut när man lunchade på jobbet. Är däremot mest sugen på te och nåt sött hela tiden...

• Amlin

Just som pitrati sa så har jag med varit på babysång fast på st olai gården. Det var jättemysigt. Vi sjöng i närmare 30 minuter sedan var det fika. Det kostar gratis och finns ännu någon plats kvar om någon är intresserad. De rekomenderar att man börjar kring 3 månader och de flesta bebisarna där var under året. De lite äldre går på torsdagar istället.

• cissi j e

Vad mysigt med baby sång. Elsa älskar verkligen när man sjunger för henne, och jag som barnsångs älskare och inbiten förskollärare skrålar för full hals hela dagarna. inte så vackert men elsa ler med hela ansiktet, kanske för att det låter så illa, haha.

Måste nog införskaffa en babyvakt om jag överhuvudtaget ska låta elsa sova själv...står överst på inköpslistan.

• Soffis79

PitraPi: Oh, scrappar du med? Det visste jag inte! Visst är det kul?
    Håller med dig om att det är så trist att laga mat åt sig själv om dagarna, jag brukar mest bara ta en macka eller småäta, värdelöst!

Angående det där med att sova i eget rum, så flyttade vi inte Edwin förrän han var drygt ett år..

• PitraPi
    Soffis79: japp, lite då och då scrappar jag. Mestadels kort, men ska börja med LO's nu när vi fått Emil - känns lite roligare nu!

Min svägerska och hennes väninna har förresten scrap-träff i Fenixhuset lördagen den 11 oktober. Kolla länken för mer info om någon vill hänga på: http://trolletspyssel.blogg.se/2008/august/norrkopingsscrapen-1110.html

Jag har anmält mig och så får jag helt enkelt se hur mycket pysslande det blir, kinkar Emil eller vill ha uppmärksamhet - ja då får jag väl vara där och prata istället
  • cissi j e

Jösses nu känner jag mig ur-åldrig.

Har hjälpt Linn med att slå papper på hennes skolböcker och vi satt och småpratade om lite allt möjlig när hon plötsligt utbriste
    - Och vet du, vi har fått en sådan där bänk man hade förr i tiden, en sån med lock.....
    Herregud det var det enda vi hade när jag gick i skolan och SÅ länge sedan är ju inte det. ja ja det är väl bara att inse att man ses som tant bland små ungarna...

• Verbalize

Flyttar fram lite bara

Fredag den 5 septemer

Mina 3 M
    Amlin
    PitraPi & Emil
    Ellen Karamellen + Ellen
    Orkidé85 + August

Onsdag den 10 september

Mina 3 M
    Annso +Linnéa
    Amlin
    PitraPi & Emil
    Ellen Karamellen + Ellen
    Soffis 79 & Gustav

Det blir inte bättre än du gör det... så dä så!
  • Ansso

Oh vad trött jag är i dag ...Linnea åt tuttwe varje timme i natt ! Försöker väl öka på produktionen antar jag ...Det va sova 45 min-vakna-sova 45 min-vakna, hela natten lång ... Aja, det ska kännas att man e mammaledig till en liten en

Såg att ngn snackade om säng, våran kickas spjälsäng är i fot'ndan av våran säng, hon sover där i regel från nio till två-tre på natten, sen lyfter jag över henne i våran säng o sover resten av natten där ... Funkar bra för oss , men jag e alldeles för hönsig ör att ha henne i eget rum redan ^^
    Hon har ju dess. inget hahaha, vi ska göra iordning o bygga ett rum här nere om ett år för i dagsläget finns det ett rum för lite så att säga ...
    Så om ett år har hon flyttat till eget

• PitraPi

Nu har vi varit på öppna förskolan, det för för barn upp till 18 månader idag. Riktigt mysigt var det och Emil somnade tom i en av förskolelärarnas famn efter att hon norpat honom . Känns bra att Emil får umgås lite med andra barn och vuxna och skönt för mig att prata lite mer än med mig själv också!

Var och när ska vi ses på fredag? Vi (jag, Amlin och Mina 3 M) pratade sist vi fikade om bra fik med plats för alla våra barnvagnar och vi nämnde fiket på hörnet vid Friskis, vid rättvise-butiken. Vi skulle ju kunna träffas där och se hur många vi blir och ev fika där eller helt enkelt gå nån annan stans. Fler förslag?

Svar på tråden Mammor i Norrköping??