• Ellen Karamellen

Mammor i Norrköping??

Hej!

Jag blev mamma till lilla Ellen för drygt två veckor sedan. Finns det fler "nyblivna" mammor i Norrköping? Vore kul att ha någon att prata med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-30 19:40
    Här är vi i tråden!

Mina 3 M: Caroline 31 år Klocket Marcus 10 år Maximillian 7½ år Melvin 4½ månad sambo med Melvins pappa

PitraPi: Petra 30 år, bor i Ensjön med sambo. Mamma till Emil 3 mån

Soffis79: Sofia 29 år, mamma till Edwin 1,5 år och Gustav 3 månader. Bor på Kungsgatan

Ansso : Anna 28 år , mamma till Isabella 9 år, Tilda 6 år & Linnéa 3,5 mån. Gift.

Dysch: Ulrica 32år bor i Ljura, mamma till Denniz 4½mån

Ellen Karamellen: Lina, 33 år, bor nära centralstationen, mamma till Ellen, snart 3 månader.

Välkommen att haka på tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 09:31
    Orkidé85: Johanna 23 år bor på öster med sambo (snart Oxelbergen), Mamma till August född 080613.

Erikaw: Erika 27, bor i Pryssgården m sambo. Mamma till Emma född 11 juli

Cissi j e: Cecilia 27 år, bor i Rambodal .mamma till Elsa 3,5 månad och bonusen Linn 9 år, Gift.

• Svar på tråden Mammor i Norrköping??
  • erikaw
    Ansso skrev 2008-08-30 08:07:17 följande:
    Erika : va tvungen att kika på er , kollar baby varje lördag iofs Vad fina ni blev Vilken stor tjej du födde Måste fråga, tycker jag känner igen dig från någonstans ....brukar du ha glasögon i vanliga fall ?*fundersam*Aja, nu e det bäst att sätter lite fart ! ha en kanondag tjejjer !
    Hej
    Tack så jättemycket!
    Nej, brukar inte ha glasögon.. Förutom solglajor
  • erikaw
    Soffis79 skrev 2008-08-30 09:18:13 följande:
    Jag kanske också ska presentera mig då... Sofia, snart 29, mamma till Edwin 1,5 år och Gustav, snart 3 månader. Erika, du är så himla lik en tjej jag känner som heter Jenny, har du nån syster?
    Nope! Däremot heter min bästa vän Jenny
  • erikaw

God morgon tråden!
    IDag börjar jag officiellt min mammaledighet med att vara ensam. Har ju varit otrolig lyckosam att ha haft min sambo hemmai 8 veckor! Lyxigt va Men idag är det slut. Idag är Emma och vovven Leon bara mina!
    Det kunde inte börjat bättre i alla fall! Emma har sovit sin bästa natt!!! Somnade runt 22 och vaknade inte förrän 03.30. Sen mat och mys fram till 04.30. Sen somnade hon om i sin egen säng igen till 07. Ivanliga fall ligger hon på mitt bröst och sover på småtimmarna medans jag ligger vaken då hon bökar så efter strul med magen.
    Jag är SÅ nöjd!!! Fått sova nästan 6 timmar. JIPPI!!!

Hur gick det för Ellen karamellen? Premiär i spjällsängen va!? Tyckte hon om det?

Igår testade vi oxå med att pumpa och ge på flaska. Det gick kanon. I ca 3 min. Sen blev hon tokig och lugnade sig inte förräns hon fick tutten. Snuttan, hon trodde väl vi rånade henne från tuttarna för alltid *ler*
    Något tips om hur man sakta kan få henne att acceptera flaskan!? Hade en Brown flaska så den var lagom seg och go. *tror jag iaf*

Kram så länge

• Amlin

Mim lilla har verkligen retats med mig i natt. Hon brukar somna sent, men hon sover vanligtvis bra och ganska länge.
    Idag har vi dock premiär på både babysång och kör för mig ikväll så jag måste orka hela dagen och måste upp tidigt. DÅ har hon ätit 2 ggr, vilket hon annars slutat med, samt hon har legat och sprarkat på mig sen innan 5. Typ 10 min innan klockan ringde så somnade hon om och jag fick gå upp.

erikaw: tyvärr inga bra tips. Min vägrar flaskan, hon ligger först bara tålmodigt och väntar på att få bröstet. Kanske kan hon slicka lite på den ibland men det gör ju varken från eller till. Tar det för lång tid så tar tålamodet slut och hon verkar, precis som din tjej, tro att vi aldrig mer tänker ge henne bröstet så blir hon otröstlig.

Ellen karamellen: Jag är också nyfiken på hur det gick. Vi funderar också på att ta ner en sida på spjälsängen och ställa invid. Har ni bara ställt den där eller måste man fästa den på nåt vis?

• cissi j e

Mina 3 M: Caroline 31 år Klocket Marcus 10 år Maximillian 7½ år Melvin 4½ månad sambo med Melvins pappa

PitraPi: Petra 30 år, bor i Ensjön med sambo. Mamma till Emil 3 mån

Soffis79: Sofia 29 år, mamma till Edwin 1,5 år och Gustav 3 månader. Bor på Kungsgatan

Ansso : Anna 28 år , mamma till Isabella 9 år, Tilda 6 år & Linnéa 3,5 mån. Gift.

Dysch: Ulrica 32år bor i Ljura, mamma till Denniz 4½mån

Orkidé85: Johanna 23 år bor på öster med sambo (snart Oxelbergen), Mamma till August född 080613.

Erikaw: Erika 27, bor i Pryssgården m sambo. Mamma till Emma född 11 juli

Cissi j e: Cecilia 27 år, bor i Rambodal .mamma till Elsa 3,5 månad och bonusen Linn 9 år, Gift.

• cissi j e

Är det någon här som har sin knodd sovandes i eget rum? Elsa har vuxit ur sin korg och vi har gjort i ordning hennes rum med syrrans spjälsäng. Skulle verkligen vilja ha den inne hos oss men det finns inte plats. Har ångest varje kväll för att lägga henne där och det slutar med att hon sover hos mig. Pappa börjar knorra lite och tycker jag är en hönsmamma, Kanske jag är men hon är så liten än och det känns så hemskt att lämna henne ensam i ett stort mörkt rum.....

• Ellen Karamellen

Det gick JÄTTEBRA med spjälsängen . Helt klart över förväntan. Hon verkar inte tycka att något är annorlunda. Jag tror att jag sörjer mer att hon flyttat ut ut min säng än vad hon gör. Hon somnar ju fortfarande "brevid" mig och hon håller i min hand tills hon somnar, men hon verkar helt nöjd med det. Samma sovmönster de två sista nätterna som tidigare. Plus att jag sover mycket bättre nu... Ingen som sparkar på mig...

Vi ställde spjälsängen intill min säng, öppen längs ena långsidan. Det blev en liten glipa mellan hennes och min säng, så där rullade vi ihop ett täcke och tryckte in emellan. Spjälsängen står än så länge stilla (den vi har är ganska tung), men vi har köpt spännband som vi ska spänna fast den med i min säng - för säkerhets skull .

• cissi j e

hon brukar vakna en eller två gånger varje natt. Tror inte hon är särskilt hungrig då utan vill små tutta tills hon somnar om.

• Ellen Karamellen

Då skulle nog jag vara lika "hönsig" som du ... . skulle ha lite svårt för att hon vaknar alldeles själv på natten i mörkret - i alla fall Ellen är lite mörkrädd. Men jag vet inte - de kanske klarar sig riktigt bra? Någon som har erfarenhet av detta?

Svar på tråden Mammor i Norrköping??