• Ellen Karamellen

Mammor i Norrköping??

Hej!

Jag blev mamma till lilla Ellen för drygt två veckor sedan. Finns det fler "nyblivna" mammor i Norrköping? Vore kul att ha någon att prata med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-30 19:40
    Här är vi i tråden!

Mina 3 M: Caroline 31 år Klocket Marcus 10 år Maximillian 7½ år Melvin 4½ månad sambo med Melvins pappa

PitraPi: Petra 30 år, bor i Ensjön med sambo. Mamma till Emil 3 mån

Soffis79: Sofia 29 år, mamma till Edwin 1,5 år och Gustav 3 månader. Bor på Kungsgatan

Ansso : Anna 28 år , mamma till Isabella 9 år, Tilda 6 år & Linnéa 3,5 mån. Gift.

Dysch: Ulrica 32år bor i Ljura, mamma till Denniz 4½mån

Ellen Karamellen: Lina, 33 år, bor nära centralstationen, mamma till Ellen, snart 3 månader.

Välkommen att haka på tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 09:31
    Orkidé85: Johanna 23 år bor på öster med sambo (snart Oxelbergen), Mamma till August född 080613.

Erikaw: Erika 27, bor i Pryssgården m sambo. Mamma till Emma född 11 juli

Cissi j e: Cecilia 27 år, bor i Rambodal .mamma till Elsa 3,5 månad och bonusen Linn 9 år, Gift.

• Svar på tråden Mammor i Norrköping??
  • Amlin

PitraPi: Vetekornet tror jag nog det heter. Jag tycker det låter som ett bra förslag. Jag tror däremot inte att de har så bra med mat så vi ska nog inte fika där i anslutning till lunch om vi är hungriga.

JAg funderar också på öppna förskolan men tror jag får vänta lite nu. Vi börjar både med babysång och babysim den här veckan, dessutom har hon just fått sin första spruta så hon kan ju bli lite krasslig. Är det fler som går på ÖF är? Vart isf? Jag väger mellan Fenix och den i söderledskyrkan.

Vi hade trott att lilltjejen skulle börja plana ut i tillväxt men hon verkar fortsätta växa på. 6480 gram och 63.5 cm på sin 3 månadersdag. Min stora lilla tjej!

• PitraPi

Vi går på öppna förskolan i Navestad, känns som om vi kommer bli stammisar där. Jättefräscha lokaler och bra personal!!

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Emil 2008-05-20 ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Verbalize
    Amlin skrev 2008-09-03 13:32:43 följande:
    PitraPi: Vetekornet tror jag nog det heter. Jag tycker det låter som ett bra förslag. Jag tror däremot inte att de har så bra med mat så vi ska nog inte fika där i anslutning till lunch om vi är hungriga.JAg funderar också på öppna förskolan men tror jag får vänta lite nu. Vi börjar både med babysång och babysim den här veckan, dessutom har hon just fått sin första spruta så hon kan ju bli lite krasslig. Är det fler som går på ÖF är? Vart isf? Jag väger mellan Fenix och den i söderledskyrkan. Vi hade trott att lilltjejen skulle börja plana ut i tillväxt men hon verkar fortsätta växa på. 6480 gram och 63.5 cm på sin 3 månadersdag. Min stora lilla tjej!
    på fredag träffas jag gärna tidigast runt 11 o då är det väl lunch dax typ... jag är sugen på lunch ute med andra ord men var??? ovanpå filmstaden är det stort o brukar även vara jäkligt gott... salladsbaren är gudomlig oftast... nackdelen är att vid lunch är det väldigt mkt folk där

Ang ÖF så kommer jag nog hänga på Fenix.... dom har lite lättare mat att köpa där har jag hört o hade även det när jag hängde där 2001.... sen kan det nog även bli ett o annat besök på hemgården oxå
    Det blir inte bättre än du gör det... så dä så!
  • Verbalize

Melvin somna runt 19 i går kväll.. han fick mat i sömnen kl 22.30 o vakna vid 7 hugget i morse.... han sov alltså hela natten i sin säng o jag gick inte upp en ända gång för att ge han nappen igen LYXIGT!!!!

• BertaFilippa Krattkquist

jag tänkte föreslå fika/lunch på fräcka fröken inne i linden..
    tycker det är smidigt med barnvagnen där eftersom det är så öpnna ytor. sen har dem så goda mackor!!
    vad tycker ni om det?

• Amlin

Kanon. Det låter som en bra idé tycker jag.

• Verbalize
    BertaFilippa Krattkquist skrev 2008-09-03 18:05:22 följande:
    jag tänkte föreslå fika/lunch på fräcka fröken inne i linden.. tycker det är smidigt med barnvagnen där eftersom det är så öpnna ytor. sen har dem så goda mackor!! vad tycker ni om det?
    det låter som en jättebra idé.... ska vi boka det vid 11 tiden då??? vad tycker ni???
  • Ellen Karamellen

11 låter mycket bra! Är det inte lite rörigt att sitta mitt inne på Linden - eller är det bara jag som tycker det? Är dock ok för mig om ni andra tycker att det är bra . Peters Konditori på trädgårdsgatan (Rådhuset) serverar lunch och är rel stort och barnvagnsvänligt. Annars har jag inga bättre förslag jag heller .

• Verbalize
    Ellen Karamellen skrev 2008-09-03 21:54:00 följande:
    11 låter mycket bra! Är det inte lite rörigt att sitta mitt inne på Linden - eller är det bara jag som tycker det? Är dock ok för mig om ni andra tycker att det är bra . Peters Konditori på trädgårdsgatan (Rådhuset) serverar lunch och är rel stort och barnvagnsvänligt. Annars har jag inga bättre förslag jag heller .
    jaha har dom luncher där oxå?? jamen då är ju det ett bra alternativ helt klart.... vad säger ni andra???

jag röstar på peters men det är helt oki med fräcka på linden oxå
  • erikaw

Mina 3 M skrev 2008-09-04 07:35:06 följande:

jaha har dom luncher där oxå?? jamen då är ju det ett bra alternativ helt klart.... vad säger ni andra??? jag röstar på peters men det är helt oki med fräcka på linden oxå
    Hej och godmorgon1

HAr glömt anmäla mig men jag TROR jag oxå kommer imorgon.
    Ang Peters har jag inte hört så bra om. Otrevliga bla. Men det är ju bara via ryktesvägen. Vill flertalet ändå pröva på så ses vi ju där

Just nu har jag lite egentid medans Emma sover. Lilla hjärtat! Men snart måste jag nog vara lite dum och väcka henne. Hunden måste ut...

Hörs o Ses!
    KRam
Svar på tråden Mammor i Norrköping??