• Ellen Karamellen

Mammor i Norrköping??

Hej!

Jag blev mamma till lilla Ellen för drygt två veckor sedan. Finns det fler "nyblivna" mammor i Norrköping? Vore kul att ha någon att prata med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-30 19:40
    Här är vi i tråden!

Mina 3 M: Caroline 31 år Klocket Marcus 10 år Maximillian 7½ år Melvin 4½ månad sambo med Melvins pappa

PitraPi: Petra 30 år, bor i Ensjön med sambo. Mamma till Emil 3 mån

Soffis79: Sofia 29 år, mamma till Edwin 1,5 år och Gustav 3 månader. Bor på Kungsgatan

Ansso : Anna 28 år , mamma till Isabella 9 år, Tilda 6 år & Linnéa 3,5 mån. Gift.

Dysch: Ulrica 32år bor i Ljura, mamma till Denniz 4½mån

Ellen Karamellen: Lina, 33 år, bor nära centralstationen, mamma till Ellen, snart 3 månader.

Välkommen att haka på tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 09:31
    Orkidé85: Johanna 23 år bor på öster med sambo (snart Oxelbergen), Mamma till August född 080613.

Erikaw: Erika 27, bor i Pryssgården m sambo. Mamma till Emma född 11 juli

Cissi j e: Cecilia 27 år, bor i Rambodal .mamma till Elsa 3,5 månad och bonusen Linn 9 år, Gift.

• Svar på tråden Mammor i Norrköping??
  • Dysch

Jag har en kudde bakom Denniz rygg men nu så lutar han sej framåt o sitter ibland utan ryggstöd överhuvudtaget så det e väl dax o ta fram sittdelen för mej med, han blir jättearg om han får ligga ner.

• erikaw

Fredag den 5 septemer

Mina 3 M
    Amlin
    PitraPi & Emil
    Ellen Karamellen + Ellen
    Orkidé85 + August

Onsdag den 10 september

Mina 3 M
    Annso +Linnéa
    Amlin
    PitraPi & Emil
    Ellen Karamellen + Ellen
    Soffis 79 & Gustav
    Erikaw + Emma

• Verbalize
    BertaFilippa Krattkquist skrev 2008-09-04 22:00:30 följande:
    okej! då kanske det inte är så tidigt trots allt! men ska man klä på honom lite extra nu när han sitter i sittdelen? för han sitter ju inte lika skyddat i den som i liggdelen? guuud vilken dålig koll man har! men det är ju så svårt att veta ibland..
    jag skulle klä som vanligt men ha en gosig filt oxå...
    Det blir inte bättre än du gör det... så dä så!
  • Verbalize
    Amlin skrev 2008-09-04 22:01:53 följande:
    JO jag ammar fortfarande. Det luktar lite unket faktiskt. Borde jag vara orolig?Ska nog kika på rosa elefanten även om de är tråkiga, om de funkar som basplagg så är det ju ok ändå.
    näää tror inte du behöver vara orolig... troligtvis har du bara åtit nåt som hennes mage har reagerat på (en gissning) deras bajs kan ju även bli lite lustigt när det är tänder på G
  • Verbalize

Ääääääätit

• Amlin

Hm tack för hjälpen!

Det som stressat mig är ju just att hon fått feber och risig mage samtidigt. Det känns som att hon riskerar att bli uttorkad betydligt snabbare då. Men febern verkar gå ner (ska kolla när hon vaknar) och hon är strålande glad, så antagligen är det ingen fara...

• Verbalize
    Amlin skrev 2008-09-05 08:17:41 följande:
    Hm tack för hjälpen!Det som stressat mig är ju just att hon fått feber och risig mage samtidigt. Det känns som att hon riskerar att bli uttorkad betydligt snabbare då. Men febern verkar gå ner (ska kolla när hon vaknar) och hon är strålande glad, så antagligen är det ingen fara...
    men har hon rinnande avföring??? o bajsar extremt många ggr??
  • Amlin

Ja och nja. Rinnande och lite oftare än vanligt men inte extremt.

• Verbalize
    Amlin skrev 2008-09-05 08:48:41 följande:
    Ja och nja. Rinnande och lite oftare än vanligt men inte extremt.
    Hmmm hon har inte åkt på nån form av magsjuka då??

Amma oftare är mitt råd
  • Amlin

Hoppas inte. Ny dag idag, får hoppas hon är bättre.

Svar på tråden Mammor i Norrköping??