• Ellen Karamellen

Mammor i Norrköping??

Hej!

Jag blev mamma till lilla Ellen för drygt två veckor sedan. Finns det fler "nyblivna" mammor i Norrköping? Vore kul att ha någon att prata med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-30 19:40
    Här är vi i tråden!

Mina 3 M: Caroline 31 år Klocket Marcus 10 år Maximillian 7½ år Melvin 4½ månad sambo med Melvins pappa

PitraPi: Petra 30 år, bor i Ensjön med sambo. Mamma till Emil 3 mån

Soffis79: Sofia 29 år, mamma till Edwin 1,5 år och Gustav 3 månader. Bor på Kungsgatan

Ansso : Anna 28 år , mamma till Isabella 9 år, Tilda 6 år & Linnéa 3,5 mån. Gift.

Dysch: Ulrica 32år bor i Ljura, mamma till Denniz 4½mån

Ellen Karamellen: Lina, 33 år, bor nära centralstationen, mamma till Ellen, snart 3 månader.

Välkommen att haka på tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 09:31
    Orkidé85: Johanna 23 år bor på öster med sambo (snart Oxelbergen), Mamma till August född 080613.

Erikaw: Erika 27, bor i Pryssgården m sambo. Mamma till Emma född 11 juli

Cissi j e: Cecilia 27 år, bor i Rambodal .mamma till Elsa 3,5 månad och bonusen Linn 9 år, Gift.

• Svar på tråden Mammor i Norrköping??
  • Amlin

Ni som redan vaccinerat era små, hur länge (om det blev sjuka) hade de feber efteråt? Min lilla är så varm i sig så jag vet inte tiktigt när jag ska blåsa faran över.

En lite äckligare fråga också men blev några av era dåliga i magen. Det har nämligen min tjej blivit, känns lite olustigt ikombination med feber av för uttorkningsrisken, samtidigt så är hon glad som en lärka så jag kan ju inte hålla på att ringa sjukvårdsrådgivningen konstant.

• Ellen Karamellen

Fräcka fröken blir jättebra - vi ses imorgon kl 11,00 , och shoppa är ju aldrig fel...

Ellen ska ta sina sprutor på måndag, så än har vi ingen erfarenhet av det. Hoppas hon inte blir för dålig, bara .

• BertaFilippa Krattkquist

kl 11 imorrn på fräcka blir kanon!
    hur många blev vi nu då? ska nog leta fram listan igen!

angående bodysarna på rosa elefanten så tyckte inte jag dem var så roliga.. om det är samma ff som när jag var på bodys-jakt för ett tag sen. men håller med Mina 3 M om att kappAhl och lindex har fina..

har varit på stan med en kompis idag och august har stundvis totalvägrat att ligga i sin vagn.. han ska sitta uppe i famnen och kika på allting..
    funderar på att prova med sittdelen imorrn. han sitter ganksa bra i den men han är ju trots allt bara 12 veckor.. lite för liten egentligen! hur skulle ni andra gjort??
    har fått palla upp bakom ryggen på honom med handväska o filtar o grejer men han sitter inte så jättebra då.. men han är rätt nöjd iaf

Fredag den 5 septemer

Mina 3 M
    Amlin
    PitraPi & Emil
    Ellen Karamellen + Ellen
    Orkidé85 + August

Onsdag den 10 september

Mina 3 M
    Annso +Linnéa
    Amlin
    PitraPi & Emil
    Ellen Karamellen + Ellen
    Soffis 79 & Gustav

• Verbalize
    BertaFilippa Krattkquist skrev 2008-09-04 21:08:17 följande:
    kl 11 imorrn på fräcka blir kanon! hur många blev vi nu då? ska nog leta fram listan igen! angående bodysarna på rosa elefanten så tyckte inte jag dem var så roliga.. om det är samma ff som när jag var på bodys-jakt för ett tag sen. men håller med Mina 3 M om att kappAhl och lindex har fina.. har varit på stan med en kompis idag och august har stundvis totalvägrat att ligga i sin vagn.. han ska sitta uppe i famnen och kika på allting.. funderar på att prova med sittdelen imorrn. han sitter ganksa bra i den men han är ju trots allt bara 12 veckor.. lite för liten egentligen! hur skulle ni andra gjort?? har fått palla upp bakom ryggen på honom med handväska o filtar o grejer men han sitter inte så jättebra då.. men han är rätt nöjd iaf
    jag skulle prova o byta till sittdelen... det är ju inte värre än att du byter tbx till liggdelen om det inte funkar *L*
    Det blir inte bättre än du gör det... så dä så!
  • Verbalize
    Amlin skrev 2008-09-04 19:23:19 följande:
    Ni som redan vaccinerat era små, hur länge (om det blev sjuka) hade de feber efteråt? Min lilla är så varm i sig så jag vet inte tiktigt när jag ska blåsa faran över. En lite äckligare fråga också men blev några av era dåliga i magen. Det har nämligen min tjej blivit, känns lite olustigt ikombination med feber av för uttorkningsrisken, samtidigt så är hon glad som en lärka så jag kan ju inte hålla på att ringa sjukvårdsrådgivningen konstant.
    Melvin fick inte feber.... men därimot så va han jätte svullen på båda låren efter sprutorna o han va ordentligt öm oxå... det vara i ca 3 dagar el nåt sånt....

Hmmm kan hon inte fått nån liten bacill som stökar i magen??? luktar det illa??? du ammar väl fortf bara???

Mina 3 M skrev 2008-09-04 21:24:34 följande:

jag skulle prova o byta till sittdelen... det är ju inte värre än att du byter tbx till liggdelen om det inte funkar *L*
    jag får göra det! får inviga imorrn och se hur det går!
  • Verbalize
    BertaFilippa Krattkquist skrev 2008-09-04 21:33:44 följande:
    jag får göra det! får inviga imorrn och se hur det går!
    Ja det tycker jag.... min mellangrabb börja med sittdelen när han va 3 mån.... Melvin har haft den sen augustifestivalen o blir nu 5 mån

Mina 3 M skrev 2008-09-04 21:37:59 följande:

Ja det tycker jag.... min mellangrabb börja med sittdelen när han va 3 mån.... Melvin har haft den sen augustifestivalen o blir nu 5 mån
    okej! då kanske det inte är så tidigt trots allt! men ska man klä på honom lite extra nu när han sitter i sittdelen? för han sitter ju inte lika skyddat i den som i liggdelen?
    guuud vilken dålig koll man har! men det är ju så svårt att veta ibland..
  • Amlin

JO jag ammar fortfarande. Det luktar lite unket faktiskt. Borde jag vara orolig?

Ska nog kika på rosa elefanten även om de är tråkiga, om de funkar som basplagg så är det ju ok ändå.

Svar på tråden Mammor i Norrköping??