• Ellen Karamellen

Mammor i Norrköping??

Hej!

Jag blev mamma till lilla Ellen för drygt två veckor sedan. Finns det fler "nyblivna" mammor i Norrköping? Vore kul att ha någon att prata med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-30 19:40
    Här är vi i tråden!

Mina 3 M: Caroline 31 år Klocket Marcus 10 år Maximillian 7½ år Melvin 4½ månad sambo med Melvins pappa

PitraPi: Petra 30 år, bor i Ensjön med sambo. Mamma till Emil 3 mån

Soffis79: Sofia 29 år, mamma till Edwin 1,5 år och Gustav 3 månader. Bor på Kungsgatan

Ansso : Anna 28 år , mamma till Isabella 9 år, Tilda 6 år & Linnéa 3,5 mån. Gift.

Dysch: Ulrica 32år bor i Ljura, mamma till Denniz 4½mån

Ellen Karamellen: Lina, 33 år, bor nära centralstationen, mamma till Ellen, snart 3 månader.

Välkommen att haka på tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 09:31
    Orkidé85: Johanna 23 år bor på öster med sambo (snart Oxelbergen), Mamma till August född 080613.

Erikaw: Erika 27, bor i Pryssgården m sambo. Mamma till Emma född 11 juli

Cissi j e: Cecilia 27 år, bor i Rambodal .mamma till Elsa 3,5 månad och bonusen Linn 9 år, Gift.

• Svar på tråden Mammor i Norrköping??
  • Amlin

Jag har fått mjölkstockning! Attans, har väl antagligen haft det på gång ett tag för det var ju inte länge sedan jag hade känning tidigare.

Nu har jag varit ruggig, öm i bröstet och fått ett stort rött område som inte försvinner trots värmedyna, varma bad och amning, amning, amning...

Suck, det är dessutom så svårt att veta om rodnaden och ömheten är kvar för att stockningen är kvar eller om man fått bort "proppen" men har lite efterhägsna symptom kvar.

Missade kvällens kör pga detta, vågade inte vara borta från tjejen så länge och därmed inte kunna amma. Dessutom skulle jag cyklat hem och säkert blivit kall. Ska jag vara ärlig så orkade jag inte heller ruggig som jag är.

Ville bara klaga av mig lite. Jag har nog inget bra fröslag på fikaställe där alla får plats.

• Verbalize
    BertaFilippa Krattkquist skrev 2008-09-08 21:00:39 följande:
    välkommen Wila75! idag kom sambon hem med en bukett blommor efter jobbet! gissa om jag blev överraskad! han brukar va generös med blommor men har inte fått några på lääänge nu! så de va uppskattat! jag låg och sov som en stock på soffan när han kom hem och vaknade av att han satt lutad över mig med buketten i handen mysigt sätt att vakna upp.. förresten.. har vi bestämt nån plats för fika/lunch på onsdag?
    Åååååå va gulligt o jag förstår att du blev glad.... jisses det finns visst karlar som fortf tänker på att uppskatta sin flicka där hemma
    Det blir inte bättre än du gör det... så dä så!
  • Verbalize
    Amlin skrev 2008-09-08 21:34:28 följande:
    Jag har fått mjölkstockning! Attans, har väl antagligen haft det på gång ett tag för det var ju inte länge sedan jag hade känning tidigare. Nu har jag varit ruggig, öm i bröstet och fått ett stort rött område som inte försvinner trots värmedyna, varma bad och amning, amning, amning...Suck, det är dessutom så svårt att veta om rodnaden och ömheten är kvar för att stockningen är kvar eller om man fått bort "proppen" men har lite efterhägsna symptom kvar.Missade kvällens kör pga detta, vågade inte vara borta från tjejen så länge och därmed inte kunna amma. Dessutom skulle jag cyklat hem och säkert blivit kall. Ska jag vara ärlig så orkade jag inte heller ruggig som jag är.Ville bara klaga av mig lite. Jag har nog inget bra fröslag på fikaställe där alla får plats.
    usch då.... men amma inte FÖR mkt bara.... det ökar ju produktionen o kan i slutändan ge mer mjölkstockningar om mjölken inte förbrukas....
  • erikaw

mjölkstoppning allan även här
    feberfrossa o yrsel :'(

• Verbalize
    erikaw skrev 2008-09-09 08:36:18 följande:
    mjölkstoppning allan även härfeberfrossa o yrsel :'(
    men gumman då... va rädd om bobsen....
  • erikaw

Mina 3 M skrev 2008-09-09 08:38:48 följande:

men gumman då... va rädd om bobsen....
    mmm ska hoppa in i duschen
    tack för att du ringde hjärtat
  • Amlin

Nu har rodnaden lagt sig lite och jag är inte lika öm. Tar en lugn dag hemma så ska nog allt vara återställt.

Tyvärr har produktionen gått ner under stockningen antagligen pga att jag ammat mest på det drabbade bröstet. Men jag antar att det kommer igen när jag börjar amma som vanligt igen.

Det betyder iaf antagligen att jag kan hänga med på fikat imorgon. Det ska bli riktigt kul!

• PitraPi
    Amlin och Erika: åh jag känner med er!! Hoppas verkigen ni båda mår bättre nu!! Min rodnad satt i en eller två dagar efter att det hårda släppt, men det kan ju vara olika för alla.

Har inte heller något bra förslag på fikaställe just nu. Får klura lite, är inte så snabbtänkt alla dagar...
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Emil 2008-05-20 ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • BertaFilippa Krattkquist

jaa han är faktiskt jättegullig! går omkring med ett leende på läpparna idag

Mina 3 M skrev 2008-09-09 08:24:58 följande:

Åååååå va gulligt o jag förstår att du blev glad.... jisses det finns visst karlar som fortf tänker på att uppskatta sin flicka där hemma
Svar på tråden Mammor i Norrköping??