• Ellen Karamellen

Mammor i Norrköping??

Hej!

Jag blev mamma till lilla Ellen för drygt två veckor sedan. Finns det fler "nyblivna" mammor i Norrköping? Vore kul att ha någon att prata med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-30 19:40
    Här är vi i tråden!

Mina 3 M: Caroline 31 år Klocket Marcus 10 år Maximillian 7½ år Melvin 4½ månad sambo med Melvins pappa

PitraPi: Petra 30 år, bor i Ensjön med sambo. Mamma till Emil 3 mån

Soffis79: Sofia 29 år, mamma till Edwin 1,5 år och Gustav 3 månader. Bor på Kungsgatan

Ansso : Anna 28 år , mamma till Isabella 9 år, Tilda 6 år & Linnéa 3,5 mån. Gift.

Dysch: Ulrica 32år bor i Ljura, mamma till Denniz 4½mån

Ellen Karamellen: Lina, 33 år, bor nära centralstationen, mamma till Ellen, snart 3 månader.

Välkommen att haka på tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 09:31
    Orkidé85: Johanna 23 år bor på öster med sambo (snart Oxelbergen), Mamma till August född 080613.

Erikaw: Erika 27, bor i Pryssgården m sambo. Mamma till Emma född 11 juli

Cissi j e: Cecilia 27 år, bor i Rambodal .mamma till Elsa 3,5 månad och bonusen Linn 9 år, Gift.

• Svar på tråden Mammor i Norrköping??
  • Amlin

Ah, nu är hon uppstigen, matad, bytt på och febermätt. Jag vågar nog konstatera att jag kommer med på fikat för hon verkar återställd.

• Ansso

ang. 3 månaders sprutan så hade min kicka feber 39,2 i 2 dagar, sen blev hon förkyld i samband med sprutan med ...
    Skrev fel ang. bodys på babyproffsens, hittade reklamen förut o det va 3 långärmade bodyn för 100 lappen på babyland , det va jättesöta motiv

• Amlin

Hm, livet med en kräkbebis och orsaken till att jag söker bodys i mängder istället för fina:

Jag har avvaktat med att byta kläder på henne och låtit henne ha pyamasen utifall att hon kräks, det har inte kommit nästan något på morgonen så nu bestämde jag mig för att sätta på henner kläderna jag tänkt att hon skulle ha på fikat idag, är nogrann med att komma i håg haklapp.

Jag sätter sedan ner henne (har bilstolen i badrummet som hon kan sitta i) medan jag själv går på toa. Under tiden hinner hon kräkas 2 gånger, ingen av den träffar haklappen utan istället armen på kläderna. Jag måste med andra ord hinna byta på henne igen.

• Ellen Karamellen

Tack för idag, tjejer! Det var riktigt roligt att ses! Hoppas vi ses på onsdag igen

När jag gick hem fullkomligt öste regnet ner och jag var dyngsur innan vi var hemma... Ja, ja - det är sånt som händer!

• Verbalize

Ja tack för i dag... kul o ses tycker jag men jag önskar jag kunde stannat längre... trist o gå mitt i lixom...

Det blir inte bättre än du gör det... så dä så!
  • Verbalize

Någon som har förslag på var vi ska träffas nästa gång???

Onsdag den 10 september

Mina 3 M + Melvin
    Annso +Linnéa
    Amlin
    PitraPi & Emil
    Ellen Karamellen + Ellen
    Soffis 79 & Gustav
    Erikaw + Emma

Det blir inte bättre än du gör det... så dä så!
  • PitraPi

Håller med, supertack för idag! Ser precis som sist redan fram emot nästa date!

Jag pratade på fikat idag om en fin tavla och dikt som present till faddrarna vid dopet, kolla den här länken: www.familjeliv.se/Forum-3-21/m35658103.html.

Ellen karamellen: jag kan tänka mig att du blev dyngsur på vägen hem!! Jag hann precis fram till bilen innan det började vräka ner så jag klarade mig nästintill iaf!

Ha en härlig helg tjejer!

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Emil 2008-05-20 ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Amlin

Hejsan och tack för igår. Vi var så trötta både två när vi kom hem så jag orkade inte alls skriva i tråden. Det började regna på oss med och innan jag han få på skyddet på vagnen han lill grodan bli rätt blöt. Jag slängde på regnskyddet och fick jogga med vagnen från bussen. Jag var rätt stressad när vi väl kom upp i lägenheten. Men så fort vi kommit in firade hon av ett riktigt leende.

Svar på tråden Mammor i Norrköping??