• Ellen Karamellen

Mammor i Norrköping??

Hej!

Jag blev mamma till lilla Ellen för drygt två veckor sedan. Finns det fler "nyblivna" mammor i Norrköping? Vore kul att ha någon att prata med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-30 19:40
    Här är vi i tråden!

Mina 3 M: Caroline 31 år Klocket Marcus 10 år Maximillian 7½ år Melvin 4½ månad sambo med Melvins pappa

PitraPi: Petra 30 år, bor i Ensjön med sambo. Mamma till Emil 3 mån

Soffis79: Sofia 29 år, mamma till Edwin 1,5 år och Gustav 3 månader. Bor på Kungsgatan

Ansso : Anna 28 år , mamma till Isabella 9 år, Tilda 6 år & Linnéa 3,5 mån. Gift.

Dysch: Ulrica 32år bor i Ljura, mamma till Denniz 4½mån

Ellen Karamellen: Lina, 33 år, bor nära centralstationen, mamma till Ellen, snart 3 månader.

Välkommen att haka på tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 09:31
    Orkidé85: Johanna 23 år bor på öster med sambo (snart Oxelbergen), Mamma till August född 080613.

Erikaw: Erika 27, bor i Pryssgården m sambo. Mamma till Emma född 11 juli

Cissi j e: Cecilia 27 år, bor i Rambodal .mamma till Elsa 3,5 månad och bonusen Linn 9 år, Gift.

• Svar på tråden Mammor i Norrköping??
  • Dysch

Vilken fin dikt PitraPi.
    Har inte tänkt på att ge faddrarna något så men det va en fin idé o kommer nog sno den oxå.

Fy vilket tråkigt väder det är idag.

• Amlin

VI har varit och babysimmat i morse. Tjejen fick ett otroligt utbrott innan och tokskrek innan vi ens kommit i vattnet. Undar om vi rubbade morgonrutinerna lite för mycket. Väl i vattnet (om än lite sent) så verkade hon tycka att det var jättemysigt. Framför allt att titta på de andra bebisarna.

• Amlin

Ellen karamllen, jag måste tacka för recepttipset! Kyckling pastasåsen som du tipsade om påminnde väldigt mycket om en sås som vi brukar göra, fast vi brukar använda matlagnignsgrädde och krydda upp själva så har vi precis som du i oliver och soltokade tomater.

Nu körde vi på tomat och basilika creme fraichen som du tipsade om, vi lade även med lite mozarella. Det blev mycket uppskattat! Som efterrätt körde vi samma tema, enkelt mad andra ord, vi gjorde en vanlig äppelpaj med vaniljsås. Mmm.

Jag är väldigt nyfiken på det andra receptet du pratade om, visst var det kräftsjärtar och vitlök? Du får gärna plita ner receptet i tråden när du har tid och lust så prövar jag när lilla grodan verklar klara vitlök bättre!

• BertaFilippa Krattkquist

skriver in mig på listan! min tandläkartid blev framflyttad..

Onsdag den 10 september

Mina 3 M + Melvin
    Annso +Linnéa
    Amlin
    PitraPi & Emil
    Ellen Karamellen + Ellen
    Soffis 79 & Gustav
    Erikaw + Emma
    orkidé85 + august

• Ellen Karamellen

PitraPi: Ja, vi blev fullkomligt dyngsura innan vi kom hem. Det tog ett kvarter innan jag stannade och satte på regnskyddet på vagnen och på den tiden hann vagnen bli fullkomligt genomsur... Det var bara att handdukstorka håret och byta kläder när vi kom hem !!

Amlin: KUL att det blev lyckat med maten! Bra recept och god mat är ju aldrig fel... Receptet med kräftstjärtar och vitlök kan jag ta med när vises på onsdag - lättare än att skriva in allt ...

Vi var på barnkalas med Ellen i lördags i Örebro - stackars liten var helt överstimulerad och övertrött när vi skulle åka hem, så det blev ett litet skrikkalas en stund i bilen...

• WiLa75

Hej på er alla!

Jag har hittat hit efter tips från Amlin... Tänkte att jag kanske skulle hänga på er här då jag har en liten tjeja som blir tre månader på onsdag... Milou heter hon och hon är mitt andra barn... Jag har Wille oxå som blir 3 år i November... Jag är gift med Patrik som pluggar till psykolog i Linköping... Vi bor i Kneippen

Tycker det är kul med nya bekantskaper och allra helst nu när jag har fått barn då vi inte har mycket kompisar med barn i samma ålder som våra små...

Det var lite om mig... Förresten jag kanske ska skriva att jag heter Åsa och är 33 år

Ha det gott!

• PitraPi

Kul att ses här också WiLa - du är så välkommen så!!!

Vi har varit och babysjungit nu på förmiddagen och snart väntar ett fotografbesök för mig i stan. Körkortet går ut om 2 veckor så nu kan fotot inte skjutas upp längre...

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Emil 2008-05-20 ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • BertaFilippa Krattkquist

välkommen Wila75!

idag kom sambon hem med en bukett blommor efter jobbet!
    gissa om jag blev överraskad!
    han brukar va generös med blommor men har inte fått några på lääänge nu! så de va uppskattat!
    jag låg och sov som en stock på soffan när han kom hem och vaknade av att han satt lutad över mig med buketten i handen mysigt sätt att vakna upp..

förresten.. har vi bestämt nån plats för fika/lunch på onsdag?

• Ellen Karamellen

Precis vad jag funderade på - någon som har något bra förslag om var vi ska ses på onsdag?? Vi blir ganska många...

Svar på tråden Mammor i Norrköping??