• Ellen Karamellen

Mammor i Norrköping??

Hej!

Jag blev mamma till lilla Ellen för drygt två veckor sedan. Finns det fler "nyblivna" mammor i Norrköping? Vore kul att ha någon att prata med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-30 19:40
    Här är vi i tråden!

Mina 3 M: Caroline 31 år Klocket Marcus 10 år Maximillian 7½ år Melvin 4½ månad sambo med Melvins pappa

PitraPi: Petra 30 år, bor i Ensjön med sambo. Mamma till Emil 3 mån

Soffis79: Sofia 29 år, mamma till Edwin 1,5 år och Gustav 3 månader. Bor på Kungsgatan

Ansso : Anna 28 år , mamma till Isabella 9 år, Tilda 6 år & Linnéa 3,5 mån. Gift.

Dysch: Ulrica 32år bor i Ljura, mamma till Denniz 4½mån

Ellen Karamellen: Lina, 33 år, bor nära centralstationen, mamma till Ellen, snart 3 månader.

Välkommen att haka på tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 09:31
    Orkidé85: Johanna 23 år bor på öster med sambo (snart Oxelbergen), Mamma till August född 080613.

Erikaw: Erika 27, bor i Pryssgården m sambo. Mamma till Emma född 11 juli

Cissi j e: Cecilia 27 år, bor i Rambodal .mamma till Elsa 3,5 månad och bonusen Linn 9 år, Gift.

• Svar på tråden Mammor i Norrköping??
  • Ansso

Nu ska jag mysa framför tv´n m. karln , men vi ses i morrn brudar på Peters !
    Tittar in på morgonkvisten ifall det blir ngn ändring

• BertaFilippa Krattkquist

Mina 3 M skrev 2008-09-09 20:59:28 följande:

i dag va jag o satte in en hormonspiral o blöder igen SUCK... känns som jag inte har gjort annat än blött (?Blött?? dålig svenska) sen jag födde Melvin *muttrar*
    varför väljer du inte kopparspiral istället?
    jag satte in min för typ 3 veckor sen.. känner ingenting nu.
    har inte blödit nånting.. sen va den ju gratis oxå
    men sen vet jag iofs inte om jag kan ha den iaf :-P
    men jag testar.. och du behöver absolut inte bekymra dig över vikten! du har jättefin kropp!! så det så!
  • Amlin

Peters låter bra.

Jag fick för mig att försöka lägga min lilla tidigt ikväll för att kanske få lite tid för oss själva innan det är dags för att sova. Så jag provade med att bada henne ett tag innan 21. Sen ligg-ammade jag henne i sängen som vi brukar göra på natten. Men nu hämnades hon för att jag försökte lägga henne tidigt med att äta/snutta i en och en halv timme. Så fort jag försökte smyga ifrån vaknade hon och började äta igen. Suck så mycket för tid med sambon, nu är jag ju trött!

• erikaw

god morgon!

idag känns det lite bättre i tutten men AJ fan vad ont det gör. Helt röd var den. Hua!
    O tröötter är jag oxå. Vet inte vad hon styrde med i natt. Bökade och var allmänt olydig sen 02.30. Vid 4 fick hon hoppa över i våran säng så jag kunde stoppa in nappen *lat*

Dock hoppar jag tyvärr fikat idag! Hoppas ni får det treligt! Hade glömt jag hade BVC tid.
    Imorgon blir min lilla snutta 2 månader. Vad snaaabbt det går!

kram

• Ansso

det är lika bra jag går o gräver ner mig i en grop någonstans Kommer aldrig kunna följa med o fika o ha det trevligt med er !Gråter
    I natt åkte mellanflickan och jag på ngn magbakterie, vi har turats om att använda toan varje timme i natt !
    Nu ska vi gå o sova ett tag .. Ha det så skoj .....utan mig.... igen

• Verbalize
    BertaFilippa Krattkquist skrev 2008-09-09 21:46:35 följande:
    varför väljer du inte kopparspiral istället? jag satte in min för typ 3 veckor sen.. känner ingenting nu. har inte blödit nånting.. sen va den ju gratis oxå men sen vet jag iofs inte om jag kan ha den iaf :-P men jag testar.. och du behöver absolut inte bekymra dig över vikten! du har jättefin kropp!! så det så!
    kopparspiralen har jag testat 2 gånger men har varit tvungen o ta ut den pga enorma menssmärtor.... hormonspiralen hade jag efter barn nr 2 o då funka den skitbra o jag va jättenöjd o hade ingen mens på 2 år o då gick jag inte upp i vikt utan snarare ner... men va tvungen o ta ut den då jag fick livmoder o äggstockinflamation.... när jag väl hade fått ut den så sa det PANG o så hade jag helt plötsligt fått 20 kg till på min kropp *svär*

Nä jag ska skärpa mig... sluta äta så mkt onyttigt.. ibland kan man ju göra det men fan inte varje dag o hela dagarna som jag gör.... SKÄRPNING CARRA!!!!!
    Det blir inte bättre än du gör det... så dä så!
  • Verbalize
    Ansso skrev 2008-09-10 08:26:06 följande:
    det är lika bra jag går o gräver ner mig i en grop någonstans Kommer aldrig kunna följa med o fika o ha det trevligt med er !I natt åkte mellanflickan och jag på ngn magbakterie, vi har turats om att använda toan varje timme i natt !Nu ska vi gå o sova ett tag .. Ha det så skoj .....utan mig.... igen
    Namen??? har ni spytt båda 2???
  • Verbalize

flyttar fram listan o tar bort dom avbokade

Onsdag den 10 september ca kl 11 på Peters

Mina 3 M + Melvin
    Amlin
    PitraPi & Emil
    Ellen Karamellen + Ellen
    Soffis 79 & Gustav
    orkidé85 + august

• Verbalize
    Ansso skrev 2008-09-10 08:26:06 följande:
    det är lika bra jag går o gräver ner mig i en grop någonstans Kommer aldrig kunna följa med o fika o ha det trevligt med er !I natt åkte mellanflickan och jag på ngn magbakterie, vi har turats om att använda toan varje timme i natt !Nu ska vi gå o sova ett tag .. Ha det så skoj .....utan mig.... igen
    va tråkigt skulle ju vara så kul o få träffa dig o din lilla kicka.... håll dig ifrån ALLA baciller *beordrar* tills vi ska ses nästa gång!
Svar på tråden Mammor i Norrköping??